Technológiai felfedezőútra érkeztek magyar hallgatók Kínába
A Huawei magyar integrációja részének tekinti a hazai oktatás támogatását
Megérkezett Kínába az a tíz magyar egyetemi hallgató, akik idén sikerrel pályáztak a világ egyik vezető telekommunikációs cége, a Huawei Technologies által meghirdetett kínai ösztöndíj programra.
Idén a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemről, a Miskolci Egyetemről, az Óbudai Egyetemről és a győri Széchenyi István Egyetemről érkeznek a nyertes diákok, akik Kína legmodernebb infokommunikációs technológiáit fogják majd tanulmányozni. A közel 3 hetes kínai programon a csoport látogatást tesz a Pekingi Idegennyelvi és Kulturális Egyetemen és az infokommunikációs vállalat 30 ezer fős, dél-kínai központjában, Shenzhenben, ahol szakmai tréningen vesznek részt a csapatok a laboratóriumokban, bemutatótermekben.
A Huawei tovább kívánja erősíteni magyarországi jelenlétét, és a világ egyik vezető távközlési megoldásszállítójaként elkötelezett a kiegyensúlyozott helyi üzleti és társadalmi környezet elmélyítésében. A Huawei Technologies magyar leányvállalata ennek érdekében az elmúlt időszakban nagy társadalmi felelősséggel járó szerepet is elvállalt: több mint 150 ezer magyar háztartásba szállított szélessávú internetezéshez szükséges eszközöket és szoftvereket; a Szupergyors Internet Programban is részt vesz, amely az európai sztenderdeknek megfelelő internethozzáférést biztosít majd Magyarország egész területére. Számos távközlési hálózatfelügyelő platformon biztosít 7/24 órás támogatást, hogy a szolgáltatások a lehető legstabilabbak legyenek. Szintén a távközlési és informatikai hálózatok megbízható működése érdekében több kiberbiztonsági lépést tett és javaslatot (Cybersecurity White Paper) fogalmazott meg. Ezek betartását Magyarországon is szigorúan ellenőrzi. A digitális fejlesztések mellett a magyar kereskedelemre és iparfejlesztésre is figyelmet fordít. Tagjává vált a Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara kínai tagozatának, ahol a magyar kis- és középvállalkozások kínai piacokra való kijutását segíti.
A vállalat magyarországi integrációját mutatja az is, kimondottan a helyi igények szerint fejlesztettek ki először számos távközlési eszközt és szoftvert, amelyeket azóta a világban is elkezdtek értékesíteni. Az egyik ilyen készülék a régi, lassú internet hozzáférést tudja különböző technológiák kombinálásával a végfelhasználó otthonában szélessávúvá alakítani hálózati antennák, bázisállomások cseréje és új kábelek kihúzása nélkül.
– A Huawei minél mélyebb lokalizációjához kulcsfontosságú a magyar oktatás támogatása is – mondta Zheng Weifeng, a Huawei Technologies Hungary ügyvezető igazgatója. – A magyar informatikushiány enyhítése és a szakma népszerűsítése érdekében csatlakoztunk például az Informatikai Vállalkozások Szövetségéhez (IVSZ). Itt az általuk szervezett Digitális Témahét keretein belül vállaltuk, hogy több megyében is rendhagyó tanórákat tartunk a távközlési hálózatok működéséről. S bár még messze van, hogy a gyerekekből szakemberek váljanak, ám mégis több, mint 500 általános- és középiskolásnak tudtuk bemutatni, hogy milyen izgalmas terület az infokommunikáció. Zheng Weifeng hozzátette: - Most pedig a ’’Seeds’’ felsőoktatási programunk újabb magyar csoportja tanulmányozza Kínában a legmodernebb – mobil és vezetékes távközlési, adattárolási, nagy számítási kapacitású - technológiákat.
A ’’Seeds for the Future’’ elnevezésű program 2014-ben indult itthon, évente 10 hallgatót és egy egyetemi oktatót választanak ki pályáztatással az útra. A tanulmányutaztatás azonban a Huawei globális kezdeményezése, amelyben a világ számos pontjáról érkeznek Kínába az infokommunikáció és a távközlés iránt érdeklődő fiatal tehetségek. Eddig több mint 95 ország – az Európai Unió szinte valamennyi országa, s többek között Ausztrália, Új-Zéland, Kanada, Malajzia – 280 egyetemének hallgatói kapcsolódtak a programba. Magyarországon bármely egyetem infokommunikációs területtel foglalkozó hallgatója, illetve oktatója pályázhat az utazásra.
- Vannak még terveink magyarországi társadalmi jelenlétünk elmélyítésére – nyilatkozta a leányvállalat vezetője – így például ingyenes workshopokat szeretnénk tartani KKV-k részére a kiberbiztonságról vagy az okostelefonjaikon, tabletjeiken való üzleti alkalmazások egyszerű használatáról.
Kara Ákos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium informatikáért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkárának a segítségével tavaly kötött stratégiai partneri megállapodását is bővíti idén a győri Széchenyi István Egyetemmel a Huawei. Az intézménynek tavaly egy nagy számítási teljesítményű szervert adományoztak, az egyetem szakmai programjait is rendszeresen támogatják. Jelenleg közös oktatási anyagok kidolgozása zajlik. Az együttműködés újabb területét jelentheti a Győrben létrehozásra kerülő digitális fejlesztési központ munkájában való részvételük.
Kapcsolódó cikkek
- A Huawei nyert a fotós szakma „Oscar-gáláján"
- A Huawei okostelefon szállításai 21,6 százalékkal növekedtek 2017 első negyedévében
- Reklámfilmet készített a Huawei
- Megérzések és hiteles arcok alapján dönt jövőjéről a magyar Snapchat generáció
- Újfajta digitális mikroszkópok lesznek elérhetőek a magyar iskolások és amatőr kutatók számára
- Több mint ezer lány tanult programozni a Skool projektben
- Huawei stratégia a digitális okoskorszakra
- Digitális Témahét: több mint ezer iskola nyit kaput a digitális világra
- Átfogó programot indít a kormány az informatikus utánpótlás biztosítására
- Hosszú Katinka lett a Huawei új kampányának arca
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.