Európai befektetőguru a kockázati tőke találkozón
Tévedtek azok, akik ínséges időkről, aszályról és a valódi eredmények elmaradásáról fantáziáltak a korábbi évek kiemelkedően nagy finanszírozási programjának befejezésekor. Épp ellenkezőleg, 2017-ben már akár cégalapítás nélkül, egy egyszerű, de nagyszerű ötlettel a kezében is milliókhoz juthatnak a tehetséges vállalkozók. Június 13-án a Venture Capital Summit szakmai konferencián Európa egyik legnagyobb befektetőcsoportjának vezetője és a hazai szakma kiválóságai segítenek abban, hogy a hazai ötletemberek minél hatékonyabban, gyorsabban vezessék sikerre vállalkozásukat.
Az Európai Unió által támogatott Jeremie névre hallgató tőkeforrás-szőnyegbombázás forráskihelyezési határidejének elérkezése 2016. májusában meglehetősen megosztotta a szakmát. A további források esetleges hiányában sokan vizionálták a startup szektor lassú elsorvadását, és a viszonylag csekély számú Exitre hivatkozva értelmetlen pénzszórásnak nevezték a forráskihelyezéseket. Ráadásul egyes szakértők szerint a program a magvető fázisú cégek esetében egyáltalán nem oldott meg minden problémát, néhány esetben pedig visszaéléseket követtek el. Mások szerint a hazai innovációs célokra fordított elképesztő mértékű, összesen 131,5 milliárd forint támogatásnak vitathatatlanul érdeme, hogy a szakma magára talált, a szereplők megtanulták, hogy hogyan kell ötleteket gondozni, forrást szerezni és megvalósítani a célkitűzéseiket.
Az idei év ugyanakkor valószínűleg még az optimisták várakozásait is felülmúlta: a nagy alapok a tapasztalatok alapján építő munkába kezdtek, a legnagyobb forráskezelő idén már inkubációs fázisban lévő cégekbe is invesztál, sőt a tőke egy részét a pusztán egy jó ötlettel rendelkező vállalkozásoknak szánják. Emellett számos kisebb-nagyobb bizonyíték mutatja, hogy sem ötletből, sem pénzből nincs hiány: a magyar befektetők portfólió cégükkel nemzetközi piacon is terjeszkedni kívánnak, startup laborok, roadshow-k indultak útjukra, egyre több a startupokkal foglalkozó esemény és végre a valódi kockázati tőke is megjelent – kimondható, hogy megtörtént végre a szakmai áttörés.
A Venture Capital Summit idei seregszemléjén főelőadóként dr Michael Brandkamp (High-Tech Gründerfonds Management GmbH), Európa ötödik legnagyobb VC alapjának a vezetője mondja el, hogy milyen szempontok tehetnek igazán sikeressé egy induló vállalkozást. Ezt követi egy beszélgetés, ahol az említett úriember Chris Mattheisen-nel, a Magyar Telekom Nyrt. vezérigazgatójával beszélget arról, hogy a nagyvállalatok miért fektetnek komoly összegeket induló vállalkozásokba.
A konferencia egyik színfoltja lesz Madlena Tamás, a Budapesti Értéktőzsde vezérigazgató-helyettesének előadása arról, hogy a BÉT új stratégiája szerint szorosabban kíván együttműködni a hazai és nemzetközi tőkepiaci szereplőkkel, valamint kormányzati érintettekkel. Oszkó Péter (Oxo Labs alapító) előadása azt taglalja, hogy válhat egy magyar ötletből életképes nemzetközi vállalkozás, Az MFB bank vezérigazgatója pedig előadásában a Jeremie program által támogatott cégek eredményeiről számol be és ismerteti a közelgő, új Jeremie programot.
A sikerre éhes vállalkozók és befektetők számára szinte kötelező lesz Török József (Széchenyi Tőkealap) előadása, aki közel 100 befektetési tapasztalata alapján elmondja, hogy egy tőkealap miért utasítja el a vállalkozások zömét, illetve, hogy létezik-e tökéletes befektetés, azaz mehet-e „biztosra” a befektető.
Egy évig tartó kutatás eredményeit elsőként a IV. Venture Capital Summit-on mutatja be Zsiborás Gergő (Forbes Magazin) arról, hogy az EU és állami pénzekkel támogatott tőke megfelelően látta-e el feladatát: mennyiben finanszírozta valóban az innovációt, látszik-e ez a cégek növekedésében, illetve, hogy a Jeremie-milliárdok körül mit mondanak a számok, mi teljesült, és mik a fontos tanulságok.
A kerekasztal-beszélgetéseken a legfontosabb magyar kockázatitőke-társaságok vezérigazgatóitól hallhatnak fontos információkat a résztvevők a különböző befektetési stratégiák hatékonyságáról, a befektető hozzáadott értékeiről, valamint a nemzetközi terjeszkedés feltételeiről és lehetőségeiről. A harmadik beszélgetés kifejezetten a startup cégek értékesítéséhez-exitjéhez kapcsolódik, a kerekasztal résztvevői saját, értékes tapasztaltaikat osztják meg az érdeklődőkkel.
A konferencia tematikája és az előadások tartalma már előzetesen is azt mutatja, hogy a startupok világa újból virágzásnak indult, a szakemberek növekedésre készülnek, a nemzetközi pályára való lépésről értekeznek és a jelek szerint várhatóan a következő 1-2 évben sem fog lankadni az induló vállalkozások, befektetések iránti érdeklődés. A részvétel kiemelten ajánlott azoknak a befektetőknek, vállalkozóknak és érdeklődőknek, akik amellett, hogy meghallgatják a legfrissebb híreket, információkat, a kávészünetek és az ebéd ideje alatt beszélgetni kívánnak a megjelenő szakemberekkel és a hazai befektetői világ nagyágyúival.
Kapcsolódó cikkek
- SMART 2017: munkaerőhiány tombolhat a digitális iparágakban
- A Microsoft új szolgáltatásaival könnyen építhető mesterséges intelligencia a most készülő és a régi alkalmazásokba egyaránt
- A legfrissebb digitális trendeket járta körbe a SMART 2017 konferencia
- Nagy a tét, időben kell lépni
- A jövő informatikai szakemberei a középpontban
- Az orosz hackerek és Trump
- Legyél Te is Informatikus! – Informatikai Oktatási Konferencia 2017
- Áprilisban ismét lesz magyar szereplője a TED-nek!
- Kiderül a titok: ezzel a trükkel tarolt az UBER, az Apple és a Facebook
- Dögös tech trendekkel jön az idei SMART 2017 konferencia
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.