Kultúraváltást jelentő lépés a Bonafarm Csoportnál
HR rendszereinek felhőbe költöztetése mellett döntött a Bonafarm Csoport, hogy elősegítse a szervezetnél zajló kultúraváltást, és modernizálja HR folyamatait.
A fejlesztésnek köszönhetően Magyarország és Közép-Európa egyik legnagyobb élelmiszeripari vállalatcsoportja jobban össze tudja majd hangolni a tagvállalatok -például a Sole-Mizo Zrt., a Pick Zrt., vagy a Csányi Pincészet Zrt.– közötti együttműködést. Az innovatív HR eszköz továbbá hozzájárul, hogy vonzóbb munkahellyé váljon a jelenleg több mint 6500 főt foglalkoztató csoport.
Dolgozóbarát folyamatok már a belépéstől kezdve
A rendszer a hagyományos, nagyvállalati megoldásoktól eltérő, Facebookhoz vagy Linkedinhez hasonló felhasználói élményt ígér, nemcsak a HR-esek számára. Ennek része, hogy a szervezethez jelentkezők megújult karrieroldallal találkoznak majd, és a kor követelményeinek megfelelően mobilról is menedzselhető lesz a teljes jelentkezési folyamat. Az új funkcióknak köszönhetően már az új belépő első napján rendelkezésre tud állni a munkavégzéshez szükséges összes eszköz, egyénre szabott információ. Így például nem fordulhat elő, hogy az új munkatárs laptopját még nem rendelték meg, vagy várnia kell valakire, aki elmondja, hogy milyen adminisztratív lépéseket kell megtennie az adott területen (például orientációs napon, tűzvédelmi oktatáson való részvétel).
Az újfajta toborzás, beléptetés mellett hasonlóan egyszerűbbé, dolgozóbaráttá válnak az olyan HR folyamatok is, mint például az éves céltervezés és teljesítményértékelés, az utódlástervezés, valamint minden adat okoseszközről is könnyen elérhetővé válik. Mindezeknek köszönhetően hatékonyabb lesz a csoportszintű HR munka, így a szervezet a teljesítményalapú munkakultúra kialakítására fókuszálhat.
„Azon dolgozunk, hogy a Bonafarm csoportban egy olyan szervezeti, együttműködési és vezetői kultúra alakuljon ki, melyben minden elkötelezett kollégánk a legjobb teljesítményre képes és megbecsülve érezheti magát. Ehhez szükséges a HR modernizálása, melyhez innovatív HR informatikai eszközt választottunk” - mondta Hajnal Géza, a Bonafarm csoport HR igazgatója.
Az SAP SuccessFactors rendszerétől három éven belüli megtérülést vár az élelmiszeripari csoport. A felhőtechnológiát kihasználó HR megoldás várhatóan 2017. év végétől áll szolgálatba a Bonafarmnál.
„Magyarországon is egyre gyakoribbá válik a HR folyamatok felhőbe helyezése. Ebben példamutató szerepet játszanak a nagyvállalatok, amelyek elsőként ismerték fel az olyan előnyöket, mint például a legújabb fejlesztések kihasználása, vagy a cégstratégia kiemelt támogatása” - mondta Szebeni Zoltán, az SAP Hungary Kft. szektorvezetője.
A Bonafarm csoportnál nem ez az egyetlen SAP megoldás, több éve használják a német gyökerű cég vállalatirányítási rendszerét.
Kapcsolódó cikkek
- Felhőbe költöznek a HR rendszerek
- A Unit4 Wanda botja az első önirányító ERP funkció
- Elindulhat a jövő gyárának megvalósítása
- A Microsoft új szolgáltatásaival könnyen építhető mesterséges intelligencia a most készülő és a régi alkalmazásokba egyaránt
- Az Oracle új adatközpont-régiót jelent be az EU-országok kiszolgálására
- Hogyan lett stratégiai partner a HR és az IT?
- Ismét keresik a legjobb HR projekteket
- Magyar cég segíti a bolgár gázpiaci liberalizációt
- Huawei stratégia a digitális okoskorszakra
- A vállalatok nem állnak készen a jövő HR-kihívásaira
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.