Magyarok segítenek felzárkóztatni Ázsia egyik feltörekvő országát
Mianmar a példa nélküli növekedési számai alapján a mobilfizetés új mintaországa lehet
Az utóbbi tíz évben a pénzügyi technológia világában Kenya volt a digitális átalakulás leggyakrabban emlegetett példája, Mianmar azonban hamarosan átveheti ezt a szerepet. A Rangunban megrendezett Fintech & E-Commerce konferenciát megnyitó előadásában Kóka János, a Cellum vezérigazgatója elmondta, minden tényező adott egy sikeres technológiai forradalomhoz, aminek köszönhetően az ország átugorhatja a fejlődés köztes fokait és egyből a digitális pénzügyi szolgáltatások élvonalába léphet.
A korábban teljesen zárt ország néhány éve állt át a nyílt piacgazdaságra, azóta pedig folyamatosan megdöbbenti a világot a hihetetlen növekedési számaival – kiváltképp a távközlési szektora alig pár év alatt majdnem teljesen felzárkózott a fejlett nyugati országokéhoz. Az 54 milliós lakosságú Mianmarban az elmúlt 12 hónapban tízmillió új mobilelőfizetést vásároltak. A mobileszközök 80%-a okostelefon, az újdonságokra nyitott fiatalok pedig a társadalom népes rétegét alkotják; így a piac érett a sikeres digitális átalakulásra.
A Cellum vezérigazgatója a konferencián részletesen bemutatta a mobilfizetés trendjeit, lehetőségeit és kihívásait a fejlődő országokban. Rámutatott, hogy a hagyományos banki infrastruktúra hiánya Mianmart kiemelt célponttá teszi a fintech iparág számára, hiszen az ország mentes az örökölt rendszerek kötöttségeitől. A lakosság körülbelül negyede rendelkezik már internethozzáféréssel, az adatforgalom 70%-a telefonokon keresztül bonyolódik. Ezzel szemben a bankkártyahasználat 1% alatt marad és továbbra is a készpénz a domináns fizetési eszköz.
Kóka szerint a pénzügyi technológiai iparágnak példátlan lehetősége van most arra, hogy megoldja a pénzügyi integráció kérdését a világ egyik legkapósabb feltörekvő piacán. A más országokban – például Magyarországon, Indiában és Indonéziában – gyűjtött tapasztalatai alapján a Cellum javaslatot tett a helyi kormány, vezető pénzintézetek és mobilszolgáltatók számára egy egységes nemzeti mobilfizetési rendszer kiépítésére, amivel Mianmar a pénzügyi technológia új úttörőjévé válhat.
Kóka előadása egyébként túlment a fizetés témáján, érintett olyan aktuális trendeket is, mint a virtuális valóság és a csevegőbotok, valamint bemutatta a hallgatóság számára a mobilokmányok és autentikáció fogalmát is.
„A Cellum a pénzügyi és távközlési iparág kiemelt szereplőit segíti a legújabb biztonságos mobiltranzakciós technológiákkal. Mianmar a világ egyik legérdekesebb piaca, itt is támogatjuk őket. Az orsszágnak most lehetősége van egy hatalmas ugrással egyből átállni az innovatív digitális fizetési megoldások használatára.” – mondta el a Cellum vezérigazgatója, Kóka János.
Kapcsolódó cikkek
- Közösségi mobilfizetés a Cellum és a fastacash megoldásában
- A nőknek fontosabbak az eszközeiken tárolt képek
- Itt a PayPal új mobil applikációja
- A Telenor MobilPass révén elérhetővé válik az érintéses fizetés
- Az indonéz Finnet a Cellumot választotta mobilfizetési partneréül
- A Cellum mobilon kínálja az azonnali fizetési rendszert
- Ericsson ConsumerLab - Változó videófogyasztás: Előretör a mobil, visszaszorul a hagyományos tévézés
- Indiába viszi a Cellum a megoldását
- Uber-szerű fizetési élményt vezet be a Green Taxi
- Kelet-Közép-Európában több okostelefonos tranzakciót bonyolítanak Androiddal, mint iPhone-nal
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.