Magyar fejlesztés szüntetheti meg a sorokat az ügyfélszolgálatokon?
A technológia már régóta adott, hogy az elektronikus aláírásra épülő szolgáltatások segítsenek személyes ügyintézés digitális térbe terelésében, azonban a tömeges elterjedést eddig akadályozta a viszonylag körülményes használat. Egy új magyar fejlesztés változtat a helyzeten.
A XXI. századi felhasználó kényelmet akar: a jövő az eszközfüggetlen megoldásoké
Évek óta jósolják az elektronikus aláírások hétköznapi elterjedésének felgyorsulását. Bár nagyvállalatoknál már egyre szélesebb körben használják a megoldást, a hétköznapokban még kevés lehetőség van az e-aláírás gyakorlati alkalmazására. Ez talán annak is betudható, hogy az eddig használt megoldások többsége körülményes és nem felhasználóbarát: chipkártyára, kártyaolvasóra vagy speciális programra volt szükség ahhoz, hogy egy dokumentumot elektronikusan aláírjunk. Legalábbis eddig.
„A XXI. századi felhasználó egyszerűséget és kényelmet akar: okostelefonon, táblagépen vagy laptopon keresztül elektronikusan aláírni, bárhol és bármikor. A NETLOCK SIGN új generációs e-aláírás-megoldásunk lényege éppen az eszközfüggetlenség. Vagyis az, hogy egy dokumentum e-aláírásához nincs szükség semmilyen speciális segédeszközre. Az aláíró rendszer a felhőben működik, az interneten keresztül bármilyen platformról elérhető. Így laptopról vagy egy okostelefonnal is megoldható például egy e-mailen érkező szerződés, megrendelés elektronikus aláírása biztonságosan és kényelmesen, bárhol.” – mondta el Füzesi Csaba az e-aláírásokkal foglalkozó NETLOCK Kft. stratégiai termékmenedzsere.
Egyszerű mint egy e-mail fiók, de banki szintű biztonságot garantál
Nemzetközi felmérések rávilágítanak, hogy a fogyasztók 80-90%-a elvárná, hogy teljes mértékben digitálisan, személyes megjelenés nélkül is képes legyen elintézni szerződéses vagy közügyeit. Ebben nagy lökést jelenthet az eszközfüggetlen e-aláírás-megoldás.
Az eljárás egyszerű: egy weboldalon keresztül belép a felhasználó az elektronikus aláíró rendszerbe és a személyes biztonsági azonosítást követően, néhány kattintással / érintéssel digitálisan aláírja például az e-mailen érkező PDF- vagy Word-dokumentumot. Ehhez eddig a géphez csatlakoztatott kártyaolvasóra, aláíró kártyára vagy speciális célszoftverre volt szükség. „A folyamat kényelmes, biztonságos és gyors. Kicsit hasonlít ahhoz, mintha egy Gmail- vagy Facebook-fiókba lépnénk be és ott küldenénk üzenetet. A technológia alkalmas rá, hogy bármilyen ügyfelet jogilag is elfogadott módon azonosítson a digitális térben a szolgáltató, így kiváltható a személyes ügyintézés jelentős része. Vagyis a személyes ügyfélszolgálati irodák forgalma átterelhető az online térbe.” – teszi hozzá a szakember.
Biztonságos, mint a netbank
Az új generációs e-aláírás biztonsága – az azonosítás szempontjából – lényegében megegyezik az internetbankok által nyújtott biztonsággal, többfaktoros azonosítást is lehetővé tesz. Vagyis a felhasználó a belépés után az sms-ben kapott aktiváló jelszó begépelésével megerősíti az aláírási tranzakciót. Pontosan úgy, mint az internetbanki utalások, tranzakciók esetén.
Kapcsolódó cikkek
- 6 milliárd potenciálisan sebezhető okos eszköz van világszerte
- Az internetbiztonságra figyelmeztet a szünidő kezdetén a Telekom
- Korunk kiemelkedően fontos témája lett a biztonság
- Magyar megoldás szorítja vissza az internetes fizetési csalásokat
- A hackereknél is okosabb városokra van szükség
- Globális kampányt indít a Telenor Csoport az internetes zaklatás megfékezésére
- Új korszak jön az állami tulajdonú vállalatoknál
- Industroyer – a legnagyobb vállalati rendszereket érintő fenyegetés a Stuxnet óta
- Rekord váltságdíj hazánkban: 4,5 milliót követelt a zsarolóvírus
- Sikeresen zárult a 7. Infoparlament
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.