Vodafone: első fél év, erősítés Olaszországban
A rendkívüli átszervezési költségeket és tőkeberuházásokat beszámítva a tavalyi első félévi 277 millió font adózás előtti profit helyett 3,9 milliárdos adózás előtti veszteség keletkezett. Ezek nélkül az adózás előtti profit 1,8 milliárd font lett volna a tavalyi hasonló időszaki 879 millió font helyett.
A Vodafone részesedésekkel súlyozott árbevétele várakozáson felül alakult, és 10,2 milliárd font volt a tavalyi hasonló időszaki 7,7 milliárd helyett. Elemzők 10 milliárd fontos árbevételt valószínűsítettek.
A Vodafone részvényenként 0,688 penny köztes osztalék fizetését tervezi, a tavalyi 0,655 penny helyett. Az egy részvényre jutó veszteség 7,85 pennyre nőtt az egy évvel korábbi 0,31 pennyről. Kedd délelőtt a Vodafone 2,495 font volt a londoni értéktőzsdén, 11,25 pennyvel drágább a hétfői zárónál.
A társaság nettó adóssága 13,2 milliárd font volt szeptember végén, ami a tőkepiaci érték 85 százalékának felel meg, a harmadik generációs mobilengedélyek nagy-britanniai, hollandiai és németországi árverésén kiadott összegek után. A 6,5 milliárd fonttal gyarapodott adósság a Mannesmann év eleji megszerzésével kapcsolatos hiteleket is tartalmazza.
A Vodafone-nak 65,5 millió előfizetője volt szeptember végén, az egy évvel korábbi 42,3 millió után. A 65,5 millió előfizetőből 12,2 milliót az első fél évben szereztek. A csoport SMS-ből, adat- és internetszolgáltatásból adódó bevételei meghaladják az 1 milliárd fontot. A rövid szöveges üzenetküldés, az SMS már az átlagos felhasználói számla 5,5 százalékát teszi ki.
A cég 2001 márciusáig tőzsdére akarja vinni a német leányvállalatát, az Arcort. A Vodafone a Mannesmann AG-t és annak vezetékes telefonvállalatát, az Arcort is ez év elején vette át, többségi tulajdonrészt szerve.
A magyarországi Vodafone Távközlési Rt.-nek június végén 100 ezer előfizetője volt, és az év végére a magyarországi mobilhasználók 10 százalékát, azaz körülbelül 200 ezer előfizetőt akar ügyfelének tudni.
A Vodafone - pozícióerősítési célzattal - 2001-től egyesíti márkáit leányvállalatával, az Omnitellel az olasz piacon. A Vodafone Olaszországban már ellenőrzése alatt tartotta az Infostrada vezetékes szolgáltatót, amelyet szeptemberben adtak el a Wind távközlési társaságnak.
A Vodafone mindenekelőtt a harmadik generációs, UMTS-mobiltávközlés területén akar terjeszkedni. Az Omnitel egyike annak az öt társaságnak, amelyek három hete egy ilyen koncessziót nyertek el Olaszországban.
A következő öt évben a Vodafone legalább 5 ezer milliárd lírát (2,6 milliárd euró) költ a harmadik generációs hálózatok kiépítésére, amely Olaszországban rövid távon mintegy 70 ezer új munkahelyet teremt.
Kapcsolódó cikkek
- Synergon I. félév: 171 millió forint veszteség
- Terjeszkedéssel javította eredményét a Vodafone
- Megafúzió a távközlésben - Vodafone-Verizon
- Vodafone Magyarország – HSPDA roadshow országszerte
- Olcsó Vodafone roaming már Horvátországgal és Törökországgal is
- Aláírták a Vodafone-beruházás szerződését
- Vodafone szélessávú mobil internet a Balatonnál is
- Szélessávú internetszolgáltatásokban erősít a Vodafone
- Vodafone: növekvő bevételek, csökkenő veszteség
- Budapesten lesz a Vodafone globális szolgáltató központja