Az IBM segítségével gyorsítja fel üzleti átalakulását a MOL Csoport
Az olaj- és gázipari vállalat az IBM technológiáját választotta nemzetközi üzleti folyamatainak egységesítéséhez
A MOL Csoport az IBM integrált technológiai szolgáltatásait választotta, hogy felgyorsítsa üzleti növekedését és javítson napi működésének hatékonyságán – jelentette be a technológiai vállalat.
A MOL Csoport az IBM megoldásán keresztül mostantól akár több mint 30, határon átnyúló beszerzési folyamatát konszolidálhatja egységes rendszerben, egyetlen platform alá terelve magyarországi, horvátországi és szlovákiai informatikai infrastruktúráját.
A MOL Csoport Kelet-Közép-Európa egyik vezető olaj- és gázipari konglomerátuma – több mint 30 országban van jelen, világszerte 25000 embert foglalkoztat, 2000 üzemanyagtöltő állomást és tárolóhelyet üzemeltet. A MOL Csoport jó úton jár üzletének diverzifikálásában, és az új piaci rések felfedezésében.
„2030-ig szóló stratégiájával összhangban a MOL folytatja a korábban megkezdett üzleti átalakulást. Egy minden korábbinál egységesebb, gyorsabb, rugalmasabb üzleti modellt építünk; célunk, hogy alacsony költségek mellett tudjuk növelni rendszerszintű hatékonyságunkat, és hogy petrolkémiai tevékenységünk kiterjesztésével, kiskereskedelmi tevékenységünk megújításával még színvonalasabb szolgáltatást nyújthassunk fogyasztóinknak” – mondta Néz Péter, a MOL Csoport Információs Szolgáltatások Igazgatója. „Az IBM a világ egyik legjobb technológiai szolgáltatójaként segít nekünk informatikai infrastruktúránk optimalizálásában és költségeink csökkentésében, hogy üzleti folyamataink még erősebb támogatást kaphassanak.”
Az IBM teljes körű infrastruktúra-karbantartást, szolgáltatás-felügyeletet és multivendor támogatást biztosít a MOL Csoporthoz tartozó szervezeteknek Magyarországon, Horvátországban és Szlovákiában. A technológiai támogatás kiterjed a hardver- és szoftver karbantartásra, a Linux szolgáltatásokra és a biztonsági mentésekhez szükséges technikai háttérre. A 2017. áprilisában két évre aláírt megállapodástól a MOL Csoport jelentős költségmegtakarítást vár.
„Az IBM az üzleti folyamatok optimalizálásában szerzett tapasztalatéval és kiterjedt technológia szaktudásával támogatja a MOL Csoport működését” – mondta Rehus Péter, az IBM Magyarország vezetője. „A MOL Csoport a segítségünkkel három országban, egységes, integrált rendszerben tudja menedzselni beszerzési folyamatait, így kiküszöbölheti a kétszeres munkát, és jelentős megtakarításokat könyvelhet el. A meglévő informatikai infrastruktúra stabilitásának és hozzáférhetőségének növelésével jelentősen kiterjesztheti rendszerének életciklusát, mindezzel időt és erőforrásokat szabadíthat fel digitális stratégiájának finomhangolásához, és jó alapokat teremthet az analitikai, felhő és kognitív technológiák további alkalmazásához.”
Az IBM olyan felhőszolgáltatásokkal és kognitív technológiával segíti a nagyvállalatokat digitális szolgáltatásaik átalakításában és folyamataik automatizálásában, melyek az IBM Watson tudására épülnek. Egyre több szervezet bízza az IBM-re üzleti folyamatainak egységesítését, azaz szolgáltatásaik és a hozzájuk kapcsolódó infrastruktúra integrált, felhő alapú platformokba terelését. Mindeddig több mint 650 ügyfél vette igénybe az IBM Services korszerű automatizálási szolgáltatásait, és év végéig várhatóan további 200 szervezet csatlakozik hozzájuk.
Kapcsolódó cikkek
- Bemutatkozott az IBM Z
- Ipar 4.0, mesterséges intelligencia és IoT
- Az ABB és az IBM együttműködik a mesterséges intelligencia-alapú ipari megoldások fejlesztésében
- IBM Budapest Lab néven új fejlesztőközpontot hozott létre az IBM
- Mesterséges intelligenciával toboroz tehetséges fiatalokat a MOL
- Az IBM és a Ricoh átalakítja a tárgyalói kultúrát a Watson technológiájú interaktív táblákkal
- Az IBM és az Ericsson új fejlesztéssel áll elő az 5G terén
- A magyar DO-Q-MENT az IBM Cloud segítségével fejleszti archiválási szolgáltatásait
- Az IBM kétszázmillió dolláros befektetéssel lendíti fel az Internet of Things globális piacát
- Az IBM hibrid felhő alapú megoldásai
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.