Minden eszközzel küzd a Xerox a hamisítványok ellen
Szomorú képet fest az európai toner (nyomtatópatron) piacról az Európai Tonerkazetta és Tintapatron Újragyártók Szövetség (ETIRA) közelmúltban publikált 2017-es éves jelentése.
Felméréseik szerint a kontinensen a jogtiszta kellékanyagokkal szemben egyre keresettebbek a szabadalomsértő, elsősorban a Távol-Keletről érkező termékek. Ebbe a kategóriába azok a kazetták tartoznak, amelyeket nem a nyomtatókészülék gyártója, hanem harmadik fél állít elő és saját márkanév alatt hoz forgalomba, de azok külsőre hasonlítanak vagy teljesen megegyeznek az eredetivel. A számok nyelvére lefordítva ez a térhódítás azt jelenti, hogy a 120 millió darabszámot elérő, éves európai színes, illetve fekete-fehér toner eladásból származó bevétel közel az 1/3-át - döntően a kelet-európai országokban érzékelhető piaci dömping miatt - ma már a kínai hamisítványok viszik el. Utóbbiak előretörése egyértelműen az olcsóságuknak köszönhető. Nem ritka, hogy a hamis tonerek ára alig harmada az eredeti gyáriakénak. Viszont garanciát nem nyújtanak hozzájuk, így a vásárló komoly rizikót vállal a megvételükkel. Túl azon, hogy környezetkárosítóak, gyenge minőséget produkálnak, és helyrehozhatatlan károkat is okozhatnak a készülékekben.
A hazai toner piaci helyzet sem tér el arányaiban és jellemzőiben a többi uniós, kelet-európai országétól. A Xerox Magyarország szakembereinek tapasztalatai szerint a magánszemélyek mellett a vállalatok körében is terjednek az olcsó, szabadalmi jogokat sértő patronok. A legtöbben azért választják az illegális forrásból beszerzett hamis termékeket, mert ezekhez jóval a piaci ár alatt juthatnak hozzá. Azzal viszont a legtöbbször senki sem számol a vásárlók közül, hogy a klónkazetták sokkal nagyobb arányban hibásodnak meg, mint az eredetiek. A nyomtatóalkatrészek elszennyeződésével, károsodásával összefüggő javítások pedig tekintélyes többletköltséget jelenthetnek a vállalkozásoknak, de a legrosszabb esetben az is előfordulhat, hogy a klónkazetta "pusztítása" miatt akár új gépet is kell vásárolni.
A Xerox Magyarország számtalan eszköz használatával küzd a gyártók működését megnehezítő, a jogtiszta tonereket forgalmazó magyar vállalkozásokat ellehetetlenítő hamisítványok ellen. Felvilágosító, edukatív kampányok, képzések megszervezése mellett folyamatosan tesztelik a piacon elérhető klónokat, hamisítványokat, és minden esetben megteszik a szükséges jogi lépéseket a károkozás megfékezése érdekében. Továbbá olyan kereskedelmi akciókat hirdetnek, amelyek révén az árérzékeny vásárlóknak is alternatívát kínálnak ahhoz, hogy az eredetit válasszák a silány utánzatok helyett. Augusztus elején indították el új kampányukat, ami során mindegyik, hozzájuk visszahozott eredeti, üres Xerox tonerkazetta után 500 forintot írnak jóvá egy új vásárlásakor. Ezzel is arra szeretnék ösztönözni az embereket, hogy inkább a biztos minőséget válasszák, a bizonytalan hátterű, a környezetre is veszélyes hamisítványokkal szemben.
A Xerox Magyarország oldalán további információk találhatóak a kellékanyagokról, illetve azok újrahasznosításáról a https://www.xerox.com/about-xerox/recycling/huhu.html linken.
Kapcsolódó cikkek
- Quocirca: hét éve folyamatosan vezető MPS szolgáltató a Xerox
- Egy gombnyomással fordítanak a Xerox új multifunkciós berendezései
- A Xerox segít megragadni a kulcsfontosságú piaci lehetőségeket az idei drupa kiállításon
- Négyszeres díjazott a Xerox
- Az okos nyomtatók átalakítják az irodai munkát
- Trump elnök döntésének nincs hatása a Xeroxra
- Nincsenek biztonsági rések a Xerox új irodai gépein
- Villámgyors nyomtatás, szkennelés mostantól bárhonnan indítható
- A kis irodákat is felpörgeti okos dokumentumkezelő eszközökre épülő technológiai váltás
- Növekedési pályán a magyar nyomdaipar és vele együtt a Xerox is bővíti a kínálatát
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.