A Fujitsu vizsgálata szerint nagyobb mértékben kell automatizálni az IT-működést

forrás: Prím Online, 2017. szeptember 8. 10:37

Az IT-működés automatizálásával a munkatársak felszabadulnak az rutinszerű rendszergazdai feladatok alól, így több figyelmet fordíthatnak az értékteremtő tevékenységre, és reagálhatnak az üzleti követelmények változására. 

A Fujitsu megbízásából nemrég készített és most közzétett IT- vezetői felmérés eredményei szerint ez ma már széles körben elfogadott tény. Míg a szervezetek többsége egyetért azzal, hogy az erősödő nyomás kezelése és az üzleti értékteremtés érdekében automatizálnia kell az informatikát, sokan elismerik, hogy ezen a téren még hosszú út áll előttük. 

 

Egyre nagyobb nyomás nehezedik az IT-infrastruktúrára és az operatív folyamatokra, és semmi jel nem utal arra, hogy ez a trend hamarosan megváltozna. A Fujitsu megbízásából a Freeform Dynamics kutatócég által végzett felmérés válaszadóinak több mint háromnegyede „gyors ütemben” és „folyamatosan” erősödő nyomásról számolt be. Az IT-részlegek egy része nehezen boldogul ebben a helyzetben. Az IT vezetők 14%-a elismerte hogy szervezete „rosszul” vagy „nagyon rosszul” támogatja az új és változó üzleti igényeket, míg közel 10% küzd az IT-vonatkozású kockázatok kézben tartásával. 

 

Sok IT-részleg nehezen tart lépést a változások ütemével, és hajtja végre a szükséges fejlesztéseket a rutinfeladatok jelentette nagy munkaterhelés mellett. Sokan több időt töltenek az infrastruktúrához és a platformokhoz fűződő rendszergazdai és felügyeleti feladatokkal, mint a problémák kivizsgálásával vagy a fejlesztések megtervezésével. A megkérdezettek egyharmada (32%) egyetértett azzal, hogy egy ideális világban az üzemeltetőik kevesebb vagy sokkal kevesebb időt töltenének adminisztratív feladatokkal. Ezek helyett a szakemberek több mint fele (56%) szívesebben fordítana több időt a fejlesztések megtervezésére, 50%-uk pedig a másokkal folytatott egyeztetésekre és csoportmunkára az IT-infrastruktúrák és folyamatok hatékonyságának javítása érdekében. 

 

A működés terén jelentkező kihívások hátterében többféle tényező áll. Leginkább az eszközök (68%), valamint az infrastruktúra és a platformok (76%) komplexitása hátráltatja a működést, de sok szervezet a szakemberhiánytól (61%) vagy a manuális folyamatoktól és egyéni szkriptírástól való túlzott függéstől (61%) is szenved. E tényezők miatt az IT-csapatoknál komoly erőforrásproblémák jelentkeznek. Egyötödük (21%) nyilatkozott úgy, hogy komoly nehézséget jelent számára a problémák elhárítása, és hasonló arányban küzdenek az új alkalmazások és szolgáltatások bevezetésével (19%), valamint a frissítések és újrakonfigurálások végrehajtásával (18%) is. 

 

 

Egyértelműen koherensebb szemléletre és nagyobb fokú automatizációra van szükség az IT-működés terén 

A kutatás eredményei alátámasztják, hogy az IT-működés terén az informatikai részlegre nehezedő nyomás enyhítése érdekében koherensebb szemléletre és nagyobb fokú automatizációra van szükség. A válaszadók többsége szerint az automatizáció „nagyon értékes” vagy „hasznos” a működés minden területén az induló üzembe állítástól kezdve a rutinműködésen át a folyamatos változáskezelés támogatásáig. Ennek ellenére kevesen rendelkeznek megfelelő automatizációs képességekkel. Jelenleg csak 21% folytat teljesen automatizált, szabályalapú erőforráskiosztást, és 17%-nál működik automatikus élő terhelésátvétel. A szervezetek 12%-ánál alkalmaznak automatizált öndiagnosztikát és önjavítást. 

 

Elsősorban a komplexitás, valamint a költségvetési és az időbeni korlátok akadályozzák az IT-automatizációban rejlő lehetőségek maradéktalan kiaknázását. A megkérdezettek 38%-a panaszkodott a költségvetés és a megfelelő prioritások hiányára, és 29%-ukat aggasztja a rendszerek kialakításának és kiépítésének bonyolultsága. Másrészt viszont sok szervezet már felismerte, milyen értékes segítséget jelent az integrált, szoftveralapú adatközpont (SDDC) használata az automatizációs stratégia megvalósítása szempontjából. Közel egynegyedük (24%) már megkezdte az SDDC-koncepció bevezetését, ugyanennyinél (24%) tervben van a bevezetés. A válaszadók túlnyomó többsége egyetért abban, hogy az előintegrált, kulcsrakész rendszerek segíthetnek minimumra szorítani a bevezetés időigényét, költségeit és kockázatát. 

 

„Egyértelműen határozott összefüggés áll fenn az IT-szervezet automatizációjának szintje és a nyújtott szolgáltatások minősége között. Nagyobb fokú automatizáció esetén a csapatok az alkalmazásokra és az üzleti igényekre összpontosíthatnak a rendszerszintű rutinfeladatok helyett, ami kritikus tényező a digitalizáció sikere szempontjából. A szoftveralapú szemlélettel teljesen integrált, dinamikus, virtualizált környezet hozható létre, fejlett automatizációs képességekkel. Bár az előnyökkel sok szervezet tisztában van, egyelőre vonakodnak átállni a szoftveralapú környezetre. A Fujitsu PRIMEFLEX integrált rendszerek portfóliójának előintegrált megoldásai megkönnyítik a szoftveralapú adatközpont gyors bevezetését” – mutatott rá Olivier Delachepelle, az adatközponti termékkategória felelőse a Fujitsu EMEIA nagyvállalati üzletágánál.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program

A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz. 

2024. november 17. 15:29

Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia

Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől. 

2024. november 17. 13:44

A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása

A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.

2024. november 17. 11:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06