Ma már bátran rendelünk hűtőt a netről

forrás: Prím Online, 2017. szeptember 8. 11:45

Működésének első tizenöt éve alatt 1 millió darab okostelefont és csaknem 300 ezer tévékészüléket értékesített az Extreme Digital. Ez idő alatt a korábbi slágerterméknek számító DVD-lejátszókat az okostévék váltották fel, a nem elektronikai termékek eladásainak aránya pedig 1-ről 20 százalékra nőtt. Az ország egyik legnagyobb online kereskedője bemutatja, hogyan alakult át másfél évtized alatt a hazai piac.

Tizenöt éve működik teljes körűen, hibrid üzleti modellt használó e-kereskedőként az Extreme Digital. Kezdetben a vállalatnak csupán egy üzlete volt a budapesti Visegrádi utcában, ahol digitális fényképezőgépeket, számítógép-alkatrészeket és PC-ket árusítottak. Bár akkoriban az online értékesítés itthon még gyerekcipőben járt, a www.edigital.hu címen elérhető webáruházat az alapítók, Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula azért indították el, hogy kiterjeszthessék tevékenységüket az ország teljes területére.

 

Az Extreme Digital azóta Magyarország legnagyobb forgalmú e-kereskedőjévé nőtte ki magát, üzlethálózata pedig az évek során tizenhétre bővült, de hat másik országban is jelen van. Míg az indulás évében az alapítók mellett csupán három kolléga dolgozott a cégnél, 2010-ben már száz felett volt, jelenleg pedig csaknem 300 főt tesz ki a létszám. 

 

 

Tíz év alatt egymillió darab eladott mobiltelefon 

Az elmúlt tíz évben a vállalat nyolcszorosára növelte forgalmát és havonta átlagosan mintegy 60 ezer darab terméket szállít házhoz vagy valamelyik átvevőpontra. A legnagyobb arányban a konyhai kis-és nagygépeket, barkácseszközöket, okostelefonokat, tévéket, irodai eszközöket és mosógépeket, hűtőszekrényeket rendelik házhozszállítással az ügyfelek. Csak az utóbbi tíz évben a vállalat közel 1 millió darab mobiltelefont, csaknem 300 ezer darab tévét, közel 350 ezer darab digitális fényképezőgépet értékesített. Háztartási nagygépeket 2008 óta árusít az Extreme Digital: mostanáig több mint 40 ezer darab mosógépet, és körülbelül ugyanennyi darab hűtőszekrényt adott el. 

 

„A háztartási nagygépek és tévék online értékesítése az utóbbi néhány évben a sokszorosára emelkedett: bár korábban ezeket a termékeket inkább személyesen vették át a vásárlók, a házhoz szállítás jóval magasabb komfortja nyomán mostanra internetes slágertermékekké váltak. Nem véletlen, hogy 20 ezer négyzetméteresre kellett növelni a raktárkapacitást, hogy a sok helyet foglaló háztartási nagygépek szállítása minél gyorsabb legyen, ez ugyanis csak saját logisztikai háttérrel oldható meg” – mondta el Várkonyi Balázs, az Extreme Digital alapító ügyvezető igazgatója.

 

 

Mást keresnek ma a vevők, mint tíz éve

Míg tíz évvel ezelőtt a nem elektronikai termékek az eladások alig egy százalékát tették ki, mostanra már csaknem 20 százalékot is elér ezeknek az aránya, ami többek közt annak köszönhető, hogy már kerti bútort, könyveket és pelenkát is lehet rendelni a www.edigital.hu-ról.

 

Az indulás óta eltelt másfél évtized alatt folyamatosan változott a slágertermékek köre: az indulás éveiben a digitális fényképezőgépek, valamint az asztali PC-k és alkatrészeik voltak a leginkább kelendők. Később - 2004 tájékától - a laptopok, 2007 után pedig a televíziók kerültek az élmezőnybe, jelenleg pedig az okostelefonokból, az Apple termékeiből és háztartási gépekből fogy a legtöbb. 

 

 

A mobilok gyorsultak, a tévék sokkal olcsóbbak lettek

A technológia szupergyors fejlődését jól jelzi, hogy tíz évvel ezelőtt még a hagyományos, nyomógombos Nokia készülékek toronymagasan vezették az eladási listákat, míg napjainkban a Samsung, a Huawei és a Lenovo androidos készülékekből adja el a legtöbbet az Extreme Digital. 

 

Tíz évvel ezelőtt még legalább 250 ezer forintba került egy negyvencolos lapostévé, ennyiért ráadásul még csak HD Ready típus volt elérhető. Manapság hasonló képméretű lapostévé már 100 ezer forint körüli összegért is elérhető, kétszer nagyobb felbontást kínáló Full-HD-s képernyővel, 20-25 ezer forinttal drágábban pedig ma már Ultra-HD-s készüléket is haza lehet vinni, ami nyolcszor nagyobb részletességet és okosfunkciókat is kínál.

 

Ezek voltak a múlt slágertermékei

Egyes egykori slágertermékeket ma már nem is lehet megvásárolni, mert a technológiai fejlődés nyomán ezek eltűntek a boltokból. A plazmatévék például 2010-ben még remekül fogytak, napjainkban viszont csak LED-, és OLED-tévéket választhatunk helyettük. Hasonló a helyzet a DVD-lejátszóval, ami 2009 egyik slágerterméke volt, ma pedig igazából nincs is szükség rájuk, az okostévék ugyanis szinte minden formátumú filmet lejátszanak, a házimozirendszerek pedig Blu-ray lemezeket használnak.

 

A PDA-kat az okostelefonok váltották, hasonlóan a különálló mp3-lejátszókhoz, amelyek 2008-ban voltak a csúcson. Egyedül a PNA-k, vagyis a GPS-navigációs eszközök tartják magukat, bár 2011 óta folyamatosan csökken az eladásuk, még mindig fogy belőlük évi néhány ezer darab.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32