Ezerből tizennyolc (4. rész)

Vén Márton Vén Márton, 2000. november 20. 21:28
Cikksorozatunk negyedik részében arról szól, milyen negatív következményekkel jár, ha online boltunk rendelési procedúrájába hiba csúszik.
Rendelési procedúra

Magas szállítási költség

Sajnos be kell látni, hogy mikor az emberek kiszámolják, mennyi plusz pénzbe kerül nekik az interneten rendelt termékek házhozszállítása, nem kalkulálnak a hagyományos módon történő vásárlás költségeivel. A benzin, a parkolódíj, a menetjegy, az időveszteség valós költségek, amelyhez a vásárláskor gyakran idegeskedés járul. Bár sok esetben ezek valóban vetekednek az online szállítás költségeivel, ez mégsem tudatosul az emberekben.

Próbáljunk minél kedvezményesebb házhozszállítási feltételeket kínálni, s ha termékeink árrése megengedi, vállaljuk át a szállítási költség egy részét. Több kereskedő bevezette, hogy bizonyos rendelési érték felett ingyen szállítja ki áruit, számoljuk ki, hogy a mi kínálatunk ezt milyen módon engedi meg.

Fogyasztóvédelmi információk hiánya

Bár Magyarországon még kevéssé van hagyománya, az e-commerce terjedésével nálunk is meghonosodik, hogy a vásárlók odafigyeljenek a fogyasztóvédelmi előírásokra. A Fogyasztóvédelmi Felügyelet idei felméréséből kiderül, hogy a vizsgált hazai online boltoknak csak töredéke fordít figyelmet az előírások betartására. Komoly változást csak az hozhat, ha a vásárlók kezdik majd érzékenyen kezelni az ilyen információk meglétét.

Amerikában a vásárlók messze elkerülik azt az internetes boltot, amely nem közli címét, kommunikációs elérhetőségeit, nem tesz nyilatkozatot a vásárlók adatainak védelméről, nem közli a vásárlástól való elállás feltételeit, ügyfélszolgálatának elérhetőségét, a garanciális információkat, valamint a hibás áruk visszatérítésének részleteit.

Érdemes odafigyelni boltunkban ezen információk pontos megadására, mert a potenciális vásárlók bizalmát növelik, meglétük adott esetben meggyőzheti a tétovázókat.

Felesleges kérdések

Sok kereskedő hiszi azt, hogy egyszerűen valósíthat meg közvéleménykutatást, ha vásárlóit a megrendelési adataik kitöltésénél kötelezi különböző marketing kérdések megválaszolására. A módszer eredménye, hogy sokan inkább felhagynak az információk megadásával, és más boltot keresnek. Magam is találkoztam olyan tengerentúli bolttal, ahol a szállítási és számlázási cím mellett vagy harminc egyéb adatot kérdeztek a megrendeléshez. A legtöbb ilyen online kereskedő arra számít, hogy a kapott információkból olyan vásárlói adatokat tartalmazó adatbázisra tehet szert, amelynek komoly marketing értéke van. A gyakorlatban ezt az értéket a vásárlói adatok eladásával váltják pénzre.

A stratégia rövid távú, mert rossz vásárlási élményt nyújt az internetezőknek, senki sem rendel szívesen egy olyan boltból, amely mondjuk a fizetésünk mértéke iránt érdeklődik, amikor csak vásárolni akarunk.

Nem kell hosszú idő, hogy az ilyen kereskedők rádöbbenjenek, saját üzletüket rontják azzal, hogy erre a mellékes jövedelemre áhítoznak. A vásárlókat amúgy is nehéz rávenni, hogy online form-okat töltsenek ki, ha pedig azt látják, hogy a kérdéseknek semmi közük sincs a vásárlási folyamathoz, joggal gyanakodni kezdenek, és befejezetlenül hagyják a vásárlási folyamatot. A vezető online boltok kizárólag csak azokat az információkat kérik vásárlóiktól, amelyek feltétlenül szükségesek a rendelés lebonyolításához, és számos technikai eszközzel segítik, hogy még azok megadására is több lehetősége legyen az ügyfélnek (e-mail, telefon, fax, virtuális pénztárca, stb.).

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01