Így lehet sikeres a vállalkozása!

forrás: Prím Online, 2017. szeptember 27. 09:43

A 2010-es évek egyik kulcsszava az üzleti életben a digitalizáció. Az üzleti élet azon szereplői akik nem tartanak lépést az egyre gyorsabb ütemben megjelenő innovációkkal, nem tudják meglovagolni a FinTech vállalatok nyújtotta lehetőségeket, nem reagálnak az átalakuló fogyasztói fizetési igényekre, valamint nem tudnak alkalmazkodni az olyan jogszabályi változásokhoz, mint a GDPR gyorsan versenyhátrányba kerülhetnek. Az OTP Mobil ezért elérkezettnek látta az időt, hogy október 5-én megrendezze első konferenciáját a budapesti RaM Colosseumban, ahol hazai és nemzetközi előadók tapasztalataiból tanulhatunk.

 

Mi kell a fogyasztónak holnap?

Digitális fejlesztések, online ügyintézés, vásárlás csupán pár érintéssel – ezek az újítások fokozatosan természetessé válnak számunkra, elég arra gondolni, hogy 2016-ban Magyarországon az érintéses bankkártyás fizetések száma már meghaladta a hagyományosat.  Emellett egyre többet és bátrabban használjuk az internet adta lehetőségeket és egyre gyakrabban vásárolunk online, vagy épp a mobilunk segítségével.  Ez az elmozdulás a fogyasztói elvárásokban új fejlesztési utakat jelöl ki mind a pénzügyi szektor, mind pedig a kereskedelem szolgáltatói oldala számára, és a gyors, megbízható és teljeskörű megoldások felé tereli a szereplőket.

 

M-commerce – divat, vagy trend?

Az internetes kereskedelem ma már természetes. Azonban az okostelefonok térhódításával az úgynevezett m-commerce, vagyis mobiltelefonon keresztül történő vásárlás is egyre nagyobb teret kap. A technológia már jó ideje rendelkezésre áll hozzá, és a kipróbálási hajlandóságot is jól mutatja, hogy 2016-ban a vásárlások 24%-a mobilról történt, ez az arány pedig a fintech cégek fejlesztéseinek köszönhetően várhatóan növekedni fog.

 

Webáruházak – ugródeszka a nemzetközi sikerhez

Sok hazai vállalkozás, kereskedő még mindig a túlélése érdekében üzemeltet webáruházat, szemet hunyva afelett, hogy szolgáltatását így tudja elérhetővé tenni akár a hazain túlmutató nemzetközi közönség számára is. Igaz, ehhez nem elég egy webfejlesztés, az igazi versenyelőnyt ma már az adja, ha egy vállalkozás a teljes struktúráját, működését az online értékesítés integrálásával tervezi.

 

Az okos pénzügyi tervezés mindenkinek érdeke

A stabil működéshez elengedhetetlen a payment stratégia okos tervezése. Ma már nem elég, ha egy kereskedő csupán egyféle fizetési opciót biztosít az online felületén, hanem körültekintően fel kell mérnie a fogyasztói fizetési szokásait. A payment opciók gyarapítása még több potenciális vásárlót vonzhat a webáruházba és segítheti a fogyasztók megtartását.

 

Van élet a közösségi médián túl is

A marketingstratégia tervezése szintén kulcsfontosságú egy kisvállalkozás életében is, noha sokan még mindig nem hisznek az egyes eszközök hatékonyságában és inkább a saját,’ jól bevált’ módszerük szerint célozzák a meglévő közönségüket. A közösségi média még mindig népszerű eszköz, ám nem lehet a márka egyetlen kommunikációs csatornája a fogyasztói felé. Érdemes feltérképezni a rendelkezésre álló lehetőségeket, és a kiválasztott eszközöket összehangoltan alkalmazni.

 

Mi van az új EU-s adatbiztonsági irányelv mögött?

Bár az adatkezelésre és a fogyasztó adatainak védelmére vonatkozó új európai uniós irányelv (GDPR) csak jövőre lép életbe, a hazai vállalkozások túlnyomó többsége azonban jelenleg sem technológiai, sem IT szempontból nem áll készen a változások adaptálására. Az új szabályozás várhatóan a webshopokat érinti majd a legérzékenyebben. Így a kiberbiztonság kérdése kiemelt fontosságúvá válik az elkövetkezendő hónapokban, a kereskedőknek feladatuk megtenni a szükséges lépéseket a nyilvántartásuk és az adatkezelési folyamatuk fejlesztését illetően, annak érdekében, hogy a vállalkozásuk megfelelően felkészülten integrálhassa a működésébe a változásokat.

 

Bővebb információ az eTrends Expo-ról és a részletes programról a www.etrends.hu oldalon érhető el.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01