Kétségtelenül átállunk lineárisról digitálisra
A folyamatos technológiai fejlődés következtében a fogyasztói szokások is állandóan változnak. A millenniumi nemzedék, azaz Y és Z korcsoport lassan teljes mértékben elhagyja a hagyományos televíziózást és áttér az OTT tartalomra. Futótűzként terjed ez a jelenség, a C generáció 80%-a ma már többet fogyaszt internetes tartalmat, mint tévét és rádiót együttvéve. Ezeket a tendenciákat elemezték és ez alapján vázoltak jövőképet a szakemberek a minap, a HTE MediaNet konferencián.
Pár évvel ezelőtt még arról szóltak a hírek, hogy túl sok időt töltünk televíziós műsorok nézésével, mára viszont úgy tűnik, a fiatalok szinte teljesen felhagynak a hagyományos tartalomfogyasztással. Az eddig leginkább az Y és Z generáció körében elterjedt over-the-top (OTT) tartalmak kétségtelenül betörtek a mindennapokba, a legnagyobb szolgáltatók szerepét a Netflix, a Twitch, az Amazon Prime Video vagy a YouTube Red tölti be. Az általános tendenciák szerint, ha valaki előfizet egy ilyen szolgáltatásra, nagyon rövid időn belül még egyet választ hozzá.
Dóbé Sándor, az Antenna Hungária Zrt. stratégiai igazgatójának előadása szerint a millenniumi generáció változó médiafogyasztási igényeire a hagyományos televíziózás már nem tud elégséges választ adni, szemben az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő OTT-vel. Napjainkban minden negyedik fiatal több mint 10 órát tölt online videófogyasztással hetente. Számukra lényeges, hogy hozzájussanak egyedi, exkluzív sorozatokhoz, amatőr vagy félprofi „User generated content”-hez, illetve niche tartalmakhoz. Hazánkban jelenleg az eSport az egyik legnépszerűbb niche tartalom, amelyet a 18-24 éves korosztály 46%-a kísér figyelemmel. A millenniumi generáció a szolgáltató platformoktól letisztult designt és könnyű felhasználási módot vár el, fontos számukra az interaktivitás és játékosság megléte, magát a tartalmat pedig egyszerre több eszközön, multitaskingolással élvezik.
A 15 és 24 év közöttiek túlnyomó többsége folyamatosan online, az ő véleményüket a korábbi mainstream sztárok helyett már a Youtube-influencerek befolyásolják – szemben az idősebbekkel és az alacsonyabb végzettségűekkel, akik alig, vagy egyáltalán nem tudják kihasználni az internet adta lehetőségeket. A Digitális Jólét Program, illetve a SZIP keretein belül, majd az 5G kialakításával erre a problémára igyekeznek megoldást találni a hazai szakértők. Ezen a téren Magyarország az európai színtéren a középosztályból könnyedén előrébb léphet!
– A MediaNet 2017 konferencia abszolút szinkronban volt a legújabb jelenségekkel is. Felhívtuk a figyelmet a digitális kompetencia fejlesztésének fontosságára, a virtuális valóság játékokon túli értékeire, feltérképeztük a médiatechnológiai fejlődések által kitaposott új utakat, elemeztük a klasszikus műsorterjesztés átalakulását és jövőjét, és természetesen a mai rádiózási trendek, illetve a szabályozási kérdések sem maradtak érvek és konklúziók nélkül. Emellett új akciótervek is születtek, például a C nemzedék tartalomfogyasztásának lekövetésére – összegezte a médiatechnológiai szakma előrelépéseit Nagy Péter, a Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület operatív igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- SMART 2017: munkaerőhiány tombolhat a digitális iparágakban
- Érkezik a Mobile Hungary 2017 konferencia
- Félelem és Védelem – konferencia az IT biztonságról
- Humán vs. Robot – ideje felébredni!
- Hova rohan az internet?
- A tudás szerepét keresi a XXI. században a TEDx Budapesten
- Így lehet sikeres a vállalkozása!
- Késésben vagy? - Akkor gyorsan regisztrálj!
- 5G: Akár ötvenmilliárd összekapcsolt eszköz 2025-re
- Háromnaposra bővül az idei Országos Marketing Konferencia
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.