A vállalatok küzdenek a digitalizációval
Bár a vállalatok tisztában vannak a digitális átalakulás fontosságával, világszerte küzdenek a digitalizáció kulcstényezői közötti egyensúly megteremtésével. A Fujitsu „A digitális átalakulás kulcstényezői The Digital Transformation PACT című új jelentésében megkérdezett 1625 cégvezető harmada (33%) állított már le projektet az utóbbi két évben 423 ezer euró veszteséggel, míg egynegyedük (28%) esetében a bukott projekt költsége elérte az 555 ezer eurót. A vállalatok 84%-ának elmondása szerint az ügyfelek nagyobb fokú digitalizációt várnának el, míg 71% úgy véli, hogy elmarad e téren versenytársaitól. Kétharmaduk (66%) arra számít, hogy a digitális átalakulás miatt ügyfeleket veszít a versenytársakkal szemben.
A digitális átalakulás jóval többről szól a puszta technológiánál. A Fujitsu megbízásából végzett kutatás azt vizsgálta, hogyan teljesítenek a vállalatok a digitális átalakuláshoz szükséges négy stratégiai tényező szempontjából: emberek, intézkedések, együttműködés és technológia (angolul PACT: People, Actions, Collaboration, Technology). A szervezetek tisztában vannak a digitális átalakulás fontosságával. 46%-uk már valósított meg transzformációs projektet, 86% számol azzal, hogy a technológia egy évnél hosszabb távon jelentős hatást gyakorol működésére. A vállalatok azonban továbbra is kihívásokkal szembesülnek a fenti négy tényezővel kapcsolatban.
„A technológiának tényleg lehet átalakító hatása, de a legújabb eszközökön kívül többre van szükség ahhoz, hogy a maximumot tudjuk kihozni a digitalizációból.” – nyilatkozta Duncan Tait, a Fujitsu vezérigazgatója, alelnöke, valamint Amerikáért és az EMEIA-régióért felelős vezetője. „Bár a vállalatok ma már tisztában vannak vele, hogy a technológiát be kell vezetni, és alkalmazkodni kell hozzá, a problémák miatt jelentős a bukott projektek aránya és magasak a kapcsolódó költségek. A digitális jövőkép megvalósításához megfelelő technológia, készségek, folyamatok és partnerkapcsolatok szükségesek. A digitális forradalom nyomán gyors ütemben változik az üzleti környezet. Egyetlen cég sem engedheti meg magának, hogy sikertelen legyen az átalakulás.”
Emberek
Az emberi tényező szintjén a cégvezetők túlnyomó többsége (90%) megpróbálja növelni a cégen belül elérhető digitális szakértelmet. A megkérdezettek 70%-a beismeri, hogy szervezetén belül nem áll rendelkezésre elegendő digitális tudás. 80%-uk szerint a készségek hiánya akadályozza leginkább az internetes biztonság megteremtését. A szakértelem hiánya várhatóan égető probléma marad a jövőben is: 93% úgy véli, hogy a dolgozók továbbképzése elengedhetetlen lesz szervezete sikere szempontjából a következő három évben, míg 83% szerint a mesterséges intelligencia 2020-ra átformálja a szükséges készségek körét.
Intézkedések
Az intézkedéseket, azaz a sikeres digitális átalakuláshoz szükséges folyamatokat és viselkedést tekintve a cégvezetők 90%-a számol be arról, hogy szervezete egyértelműen meghatározott digitalizációs stratégiával rendelkezik, és 83%-uk úgy gondolja, hogy a vállalat többi része is ismeri ezt a stratégiát. A megkérdezettek háromnegyede (74%) azonban elismeri, hogy gyakran indulnak olyan projektek, amelyek nem kapcsolódnak az általános vállalati stratégiához, míg 72% szerint a szervezet bizonyos részei csak ilyen digitális árnyékprojektek segítségével tud érdemi innovációt végrehajtani. Kétharmaduk (66%) esetében a bukás magas költsége akadályozza a jövőbeni digitális átalakulást.
Együttműködés
A vállalatvezetők az együttműködés támogatására is tesznek lépéseket. Többségük már indított vagy tervez indítani co-creation projekteket (63%) például technológiai szakértők (64%) és meglévő ügyfelek (42%) bevonásával. Meglepő módon 79% akár kényes adatokat is hajlandó lenne megosztani az ilyen közös (co-creation) projektek keretében, 73% szerint viszont a gyors siker elmaradása rövid időn belül véget vetne a stratégiai partnerkapcsolatoknak.
Technológia
A cégvezetők sokféle technológiai rendszer bevezetését tervezik. Egy éven belül több mint felük (52%) készül telepíteni internetes biztonsági megoldásokat. A kiberbiztonságot a dolgok internetje (51%), a számítási felhő (47%) és a mesterséges intelligencia (46%) követi szorosan a sorban. A vállalatvezetők tudják, mennyire felforgatja a piacot a technológiai változás. 86%-uk szerint a változtatásra való képesség alapvető lesz cégük túlélése szempontjából a következő öt évben. 71%-uk aggódik amiatt, vajon mennyire tudja szervezete bevezetni működésében például a mesterséges intelligenciát.
„Az új technológia bevezetésénél mindig ügyelni kell az egyensúlyra. A gyorsuló ütemű változások korában ez az egyensúly fontosabb, mint valaha. Nem elég a legjobb alkalmazásokat és eszközöket beszerezni, mert a használatukra képes, tehetséges és rátermett munkatársak hiányában ezek nem sokat érnek. Hiába vannak zseniális, haladó gondolkodású szakembereink, ha a cégkultúra megfojtja az innovációt. És lehet egy cég bármilyen nagy, befolyásos és erős, egyedül nem lesz sikeres a jövő világában. A digitális korban csak a négy kulcstényező – az emberek, az intézkedések, az együttműködés és a technológia – egyensúlyát megteremtő szervezetek boldogulnak” – szögezte le Duncan Tait.
Kapcsolódó cikkek
- A KLM a Fujitsu segítségével megduplázta kritikus üzleti alkalmazásai teljesítményét
- A Fujitsu PRIMERGY szerverek támogatják a mélytanulást
- A Fujitsu hordható eszközeit használták a Bridgestone World Solar Challenge versenyén
- 5 milliárd forint a Digitális Jólét Program Hálózat fejlesztésére
- A Fujitsu AI-megoldása forradalmasítja a gyártási folyamatokat
- 7+1 tipp vezetőknek és munkavállalóknak, hogyan lehetnek a jövő (szak)emberei?
- Az év középiskolai tanári csapata a digitalizációért
- A nomád, a játékos és az üzletkötő: három fogyasztói személyiségtípust azonosított az új kiskereskedelmi tanulmány
- A Fujitsu az SAP Ariba platformot választotta
- A futárhiány nehezítheti az online rendelések kiszállítását
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.