A Fujitsu hordható eszközeit használták a Bridgestone World Solar Challenge versenyén
A Fujitsu UBIQUITOUSWARE hordható megoldásai fontos szerepet játszottak a belga Punch Powertrain Solar Team felkészülésében a napelemes autók október 15-ig tartó 3000 kilométeres ausztráliai versenyére. A hordható technológia valós időben szolgáltatott fontos adatokat az edzések során a sofőrök számára optimális környezet beállításához.
A 2017-es versenyben egyetemi hallgatók vesznek részt a világ minden tájáról saját építésű, legfeljebb 5 kilowattóra energia tárolására alkalmas napelemes autókkal. A csapatok a napenergián kívül kizárólag a járműből visszanyerhető kinetikus energiát hasznosíthatják. A helyenként 38 Celsius fok hőmérsékletű ausztrál kontinenst átszelő versenyben a sofőröknek meg kell találniuk a tökéletes egyensúlyt az energia hűtésre és a jármű hajtására történő felhasználása között.
A Punch Powertrain Solar Team a belga Leuveni Egyetem 21 hallgatójából áll, akik a Fujitsu eszközeit használták a verseny előtti két hétben sofőrjeik pulzusának, éberségi szintjének figyelésére, valamint a hőmérséklet és az út közben jelentkező hőstressz nyomon követésére. Ezeket az adatokat azért gyűjtötték, hogy észlelni tudják a sofőr pillanatnyi közérzetét, és azt, képes-e jól teljesíteni a versenyre jellemző meleg és a szervezetet érő nagy fizikai terhelés során.
„A sofőr állapota kritikus a Bridgestone World Solar Challenge verseny során, mivel fontos, hogy a teste ne hevüljön túl a volánnál. Ugyanakkor a hűtésre felhasznált energia nem fordítható a jármű hajtására. Nagyságrendileg arról van szó, hogy egy hajszárító energiaigényével próbálunk 90 km/h körüli sebességet elérni. A hűtés mindenképpen lassítja az autót, és akár a győzelem is múlhat ezen” – magyarázta Jasper Schrijvers, a Punch Powertrain sofőrje.
„A Fujitsu hordható megoldásaival a belga csapat korábban elérhetetlen adatokat gyűjthet a sofőr állapotáról. Többet láthat, gyorsabban cselekedhet és a reagálás helyett előre jelezheti az eseményeket. A felkészülés során összegyűjtött adatok alapján a csapat segíteni tud a sofőröknek megtalálni a biztonság és teljesítmény közötti optimális egyensúlyt a verseny során. Hiszen végső soron a sofőr egészsége a fő prioritás – és nem csupán a Bridgestone World Solar Challenge-hez hasonló versenyeken, hanem mindenkinél, aki autót vezet, vagy fizikailag megterhelő környezetben dolgozik” – jelentette ki James Maynard, a Fujitsu IoT-megoldásokért és innovációért felelős igazgatója.
A belga csapat a verseny előtti edzések során valós időben monitorozta a sofőrök állapotát. A Fujitsu UBIQUITOUSWARE hordható megoldásokat bocsátott a Punch Powertrain csapat rendelkezésére a környezeti hőmérséklet és az élettani adatok mérésére. Az álmosságot a véráramlást mérő fülklipsz segítségével figyelték, amely hangriasztással figyelmeztetett az éberség csökkenésére, hogy a sofőrt szükség esetén időben le tudják cserélni.
Kapcsolódó cikkek
- A legújabb PRIMEFLEX a kulcs a jövőbiztos IT-infrastruktúra gyors bevezetéséhez
- A Fujitsu AI-megoldása forradalmasítja a gyártási folyamatokat
- A Fujitsu az SAP Ariba platformot választotta
- A Fujitsu PRIMEQUEST szerver új világrekordot állított fel
- A Gartner többszörösen elismeri a Fujitsu átfogó hibrid IT kínálatát
- Mesterséges intelligencia a Fujitsu ügyfélszolgálati megoldásában
- A Fujitsu a digitális világ igényeihez igazította szerverportfóIióját
- Dariusz Kwieciński a Fujitsu új kelet-európai vezetője
- Európában is elérhető a Fujitsu digitális kor igényeire szabott Finplex pénzügyi megoldása
- A Fujitsu új ár-teljesítmény rekordot állított fel
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.