Elektronikus kereskedelem, internet - konferencia Debrecenben
Az internetnek a kereskedelemben betöltött szerepét is vizsgálták, de az adatfeldolgozás körülbelül két-három év múlva készül el - mondta a szakember. Előzetesen annyit közölt: a hazai cégek internetes értékesítése az árbevételüknek körülbelül két százaléka. Számítások szerint 2001-ben az internetes értékesítés árbevétele Magyarországon eléri a 400 milliárd, 2002-ben pedig az 1300 milliárd forintot - tette hozzá.
Mártonffy Attila, az IDG Számítástechnika munkatársa a tanácskozáson arról beszélt: különböző felmérések szerint hazánkban a lakosság 6-10,5 százaléka használja az internetet otthon, az iskolában, illetve a munkahelyén. Ez az arány, összehasonlítva más országokkal, igen alacsony, Csehországban például a lakosság 22 százaléka, Lengyelországban pedig 38 százaléka internetfelhasználó.
A tanácskozáson elhangzott: a világon jelenleg 140 millióan interneteznek, számuk 2003-ra eléri az ötszázmilliót. Az USA-ban a lakosság 58 százaléka használja az internetet, s az internethasználók 27 százaléka vásárol is a világhálón.
Magyarországon jelenleg a kereskedelem egy százaléka on-line vásárlás: ebben az évben az elektronikus kiskereskedelmi forgalom elérte a másfél milliárd forintot.
A csütörtökön befejeződő debreceni tanácskozáson az elektronikus kereskedelmi és üzleti megoldások mellett több előadás hangzik el az internetes marketing szerepéről is.
Kapcsolódó cikkek
- NETWORKSHOP 2007 - Informatikai konferencia
- Időjárásálló húsvétinyuszi-sírkő az eBay-en
- Hol a határ? - IV. Elektronikus Kereskedelem Konferencia
- Hol a határ? - IV. Elektronikus Kereskedelem Konferencia
- Az internetes üzlet a megoldás a megszorítások idején
- A lakosság 89 százaléka elérheti a széles sávot
- Tárgyalás az internet jövőjéről Genfben
- NJSZT-kongresszus Győrben
- Információs Társadalom - nincs más választás!
- NJSZT 2006: Információs társadalom – nincs más választás!