GKI kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: GKI
Az AI terjedése a hazai vállalatok körében – a GKI 2025-ös felmérésének eredményei
A GKI 2025 júliusában átfogó kutatást végzett a mesterséges intelligencia (AI) vállalati elterjedtségéről, amelyben 390 cég vett részt. A felmérés arra kereste a választ, hogy mely ágazatok piacait alakítja át leginkább az AI, mennyire bíznak benne a vállalatok, és milyen mértékben képesek beépíteni azt mindennapi működésükbe.
Mesterséges intelligencia a mindennapokban – így használja a magyar lakosság
A GKI júliusban ezer fős, reprezentatív mintán vizsgálta, mennyire elterjedt a mesterséges intelligencia (AI) használata a lakosság körében.
AI Magyarországon: bizalom van, tapasztalat kevés
A GKI júliusban ezerfős, reprezentatív lakossági mintán végzett kutatást a mesterséges intelligencia (AI) elterjedtségéről és társadalmi megítéléséről.
Miért nem használjuk a mesterséges intelligenciát a munkahelyeken?
A GKI 2025 júliusában ezerfős reprezentatív mintán végzett kutatást arról, hogyan használja a magyar lakosság a mesterséges intelligenciát (AI) – különösen a munka világában.
GKI-kutatás: Generációs szakadék az AI-használatban
A GKI 2025 júliusában ezer fős, reprezentatív mintán végzett kutatást a magyar lakosság körében, hogy feltérképezze a mesterséges intelligencia (AI) hazai elterjedtségét. Arra keresték a választ, kik, milyen célokra és milyen gyakorisággal használják az AI-t, valamint milyen mértékben van jelen a technológia a munkahelyeken.
A fogyasztók kirobbanóan optimisták
Szeptemberben a GKI konjunktúraindexe két és fél éve nem látott szintre esett, ezen belül az üzleti várakozások három éves mélypontjukra zuhantak, a fogyasztói várakozások viszont még kissé javultak is, utoljára 2002 nyarán voltak ennél kedvezőbbek. A GKI (www.gki.hu) által, az EU támogatásával végzett felmérés szerint az üzleti bizalmi index szeptemberi esése jelentős (igaz, az átmenetileg megemelkedett augusztusihoz képest), egyetlen hónap alatt több mint tíz éve nem következett be ekkora romlás.
Hűtővásárlási csúcsszezon van a kereskedelemben
Hagyományosan az év legmelegebb időszaka augusztus eleje, ilyenkor a legmagasabb a napi átlagos középhőmérséklet, ezért sokan csak az év ezen időszakában eszmélnek rá, hogy hűtőjük már nem (vagy csak nagyon nagy fogyasztás és zaj árán) képes leadni az elvárt hűtési teljesítményt.
Fizetne-e a lakosság mobiltelefonnal?
A GKI Zrt. korábbi vizsgálata azt mutatta, hogy az érintés nélküli fizetés viszonylag elterjedt hazánkban. A mobiltelefon általi, érintés nélküli fizetés azonban még „gyerekcipőben” jár Magyarországon.
Vége a klasszikus tévézésnek
Tudatosan csupán 28%-unk kapcsolja be a televíziót, a fiatal generáció életében már az okostelefon, a PC és a laptop jelenti a médiafogyasztás központját – derült ki a Jófogás és a GKI több mint 10 ezer aktív internetezőt bevonó kutatásából. A legtöbb audiovizuális tartalmat még mindig otthon fogyasztjuk, de a korábban tévézésre fordított idő egyre inkább tolódik az internet irányába.
Így gyűjtöget a magyar
Vajon mi lett a nem is olyan rég még divatos VHS magnóval, vagy a 2000-es évek egyik legmenőbb innovációjával, a diskmannel, és hasonlóan népszerű társaival? A Jófogás és a GKI közös, médiafogyasztási szokásainkat vizsgáló kutatásából többek között arra is fény derül, hogy a lakosság felénél még van otthon kazettás magnó, de walkmanünket is féltve őrizzük.
Magasról indított a GKI konjuktúraindex
Januárban nagyon magas, csaknem másfél éve nem látott szintről indította az évet a GKI konjunktúra-index (szezonális hatásoktól megtisztított) értéke. A GKI (www.gki.hu) által, az EU támogatásával végzett felmérés szerint az üzleti várakozások 2015. évi, a fogyasztóiak pedig 2014. évi csúcspontjuk közelében voltak.
A mobilalkalmazások nagy száma is gátolja az igazi áttörést a mobilfizetésben
A felhasználók számára egyre nehezebb áttekinteni és megérteni, hogy melyik megoldást milyen élethelyzetben célszerű használni.
A vásárlók aktivitása viszi előre az online kiskereskedelmet
Az online vásárlással először találkozók aránya az idei év végére várhatóan egyszámjegyűre csökken a mostani 12-14 százalékról, ezért a piac további növekedése sokkal inkább függ a vásárlók aktivitásának növekedésétől, mint újabb rétegek bevonásától - derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös kutatássorozatának idei második felméréséből.
Így vásárolunk online
Az Árukereső.hbu felmérése alapján magyar online vásárlók közel egyharmada rendszeresen vásárol a netről, egynegyedük pedig igyekszik minél több forrásból tájékozódni online vásárlásaik előtt.
A piac optimista az online szektort tekintve
A GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának felmérése szerint az online kiskereskedelem hat legnagyobb szektora a tavalyi évben több mint 150 milliárd forintos forgalmat ért el, ezzel mintegy 6%-os súlyt szerezve saját teljes kiskereskedelmi forgalmukon belül.
Az online vásárlók 48%-a neten is fizet bankkártyával
A GKI Digital januárban készített lakossági kutatást, melyben az elmúlt egy évben az interneten is vásárló lakosság online és offline fizetési szokásait vizsgálta. Az eredmények alapján, az internetet 2014-ben vásárlás céljából is használó magyar lakosság közel 85%-a használja bankkártyát hagyományos bolti vásárlásai során, 48% pedig már a világhálón is fizet kártyával.
Az online vásárlók egyre kevésbé veszik igénybe a futárszolgálatot
A magyar nyelvű webáruházak 88 százaléka kínál vásárlóinak legalább egy szerződött futárszolgálatot, azonban a tranzakciókból való részesedés az elmúlt 4 évben folyamatos csökken, a megkérdezettek 42 százaléka csupán akkor választja a futárszolgáltatást, ha nincs megfelelőbb átvételi lehetőség, illetve a terméket nem tudja beszerezni egy konkurens webáruházban.
Az online kiskereskedelem növekedési dinamikája
Hat szektor osztozik az online kiskereskedelmi forgalom kétharmadán, melyből a hagyományos üzlettel is rendelkező webáruházak viszik el a forgalom döntő részét. Többek között ez a tendencia is körvonalazódik a GKI Digital és az Árukereső.hu közös kutatássorozatának első negyedéves eredményeiből.
Idén 3 milliárd forintot közelíthet a webes kuponoldalak forgalma
Az alig egyéves működésre visszatekintő bónuszokat, kuponokat értékesítő, nagyon gyorsan fejlődő közösségi vásárlói internetes kereskedelmi oldalak forgalma az idén várhatóan jóval meghaladja a 2 milliárd forintot, de elérheti a 3 milliárd forintot is.
A márciusi zuhanás után áprilisban nőtt a bizalom
A GKI-Erste konjunktúraindex (szezonális hatásoktól megtisztított) értéke a márciusi zuhanás után áprilisban kissé emelkedett. A GKI által az EU támogatásával végzett felmérés szerint az üzleti várakozások érezhetőbben, a fogyasztóiak minimálisan javultak, miközben egyaránt elmaradtak a februári szinttől.
Cikkgyűjtő
További híreink
Túlélni a zsarolóvírust – hogyan lehet a kiberreziliencia versenyelőny?
A zsarolóvírus-támadások nem csupán technikai fennakadásokat vagy átmeneti anyagi veszteségeket okoznak – hanem akár egy teljes vállalkozás bukását is jelenthetik. A siker kulcsa egyre inkább az, hogy a cégek mennyire képesek megelőzni a bajt, illetve helyreállni belőle. Az ESET kiberbiztonsági szakértői úgy vélik, hogy a kiberreziliencia ma már nem csak IT-kérdés, hanem egyenesen üzleti túlélési stratégia.
Még van idő! Újra nyitva a nevezés Az Év Honlapja díjra!
Lemaradtál a nevezési határidőről? Semmi baj – most újra megnyílt előtted a lehetőség!
Tisztában vagyunk vele, mennyire sűrű az év vége, de ha van egy weboldalad, applikációd vagy digitális kampányod, amire igazán büszke vagy, ne hagyd, hogy kimaradjon a reflektorfényből!