E-kereskedelem Európában

forrás: Prím Online, 2017. november 13. 13:17

2017 nyarán a ShopAlike csapata 13 európai ország 100 partnerüzletét kereste meg egy külön számukra kidolgozott felméréssel. Kérdőívükkel az online kereskedelem kulcsfontosságú mozgatóit, trendjeit és lehetőségeit szerették volna jobban értelmezni. 

Míg az üzletek többsége a Divat, cipők, textíliák (58%), majd Lakberendezés, dekor (26%) kategóriákból származik, más iparágak (mint például Szépségápolás, Egészség, Wellness; Ékszerek; Játékok vagy Sport és Szabadidő ) üzletei is részt vettek a felmérésben. A minta az üzletek méreteiben is eltért (45% -uk 1001-10000, 33%-uk több, mint 10000-et, míg csak 20%-uk kínál 1-1000 terméket oldalukon). 

 

Optimista a jövőre nézve

Az eredmények azt mutatják, hogy az üzletek túlnyomó többsége elégedett (31%) vagy mérsékelten elégedett (56%) az ország online kereskedelmének jelenlegi állapotával. A legtöbbjük ezenfelül optimista (52%) vagy mérsékelten optimista (26%) ennek jövőbeli fejlődésével kapcsolatban.

 

 

 

Piaci korlátok

A nagy külföldi cégek jelenléte, illetve a jogi és adózási környezet tényezői nehezítik leginkább a boltok szerint azok üzleti tevékenységeit. A fogyasztók internetes vásárlásának megakadályozásában leginkább a "Fizetési biztonság", illetve a "Termékkel való fizikai kapcsolat hiánya" valamint a "Megfelelő vásárlás előtti és utáni kommunikáció hiánya" játszanak fontos szerepet.

 

 

  

A fiatal generációk megszólítása

A fiatal generáció természetesen fontos célcsoport minden üzlet számára, és egyre jobban törekednek arra, hogy diverzifikált kampányolási módszerek segítségével elérjék őket (a boltok 86%-a a közösségi médiában való jobb jelenlétre fektet hangsúlyt, ezt követi a nem videós tartalmak jobb marketingje, a dedikált display marketing és az influencerekkel való együttműködés). Az üzletek csupán 37%-a rendelkezik applikációval. Amikor a közösségi médiákról van szó, továbbra is a Facebook az uralkodó (a boltok 90%-a van jelen ezen a csatornán), majd ezt az Instagram (76%) és a Twitter (41%) követi.

 

 

 

Trendek

A válaszadók 82%-a gondolja úgy, hogy piacuk követi vagy mérsékelten követi a jelenlegi tendenciát. Amikor az innovatív módszerekről van szó, többségük azt állítja, hogy már bevezette vagy az elkövetkezendő 3 évben be fogja vezetni: az innovatív fizetési módokat (70%), a különböző csatornákon való megjelenést (70%), a Big Data alkalmazását (65%), új szállítási módokat (64%). A válaszadók csupán 37%-a használ vagy haszálni fog chatbotok alkalmazásokat ügyfeleivel való kommunikációra.

 

 

 

Határontúli műveletek

A válaszadók 72%-a értékesít külföldre, 50%-a folytat aktív reklámtevékenységet külföldi piacokon. Amikor a külföldi terjeszkedés nehézségeiről van szó, legtöbben a szállítási logisztikáról panaszkodnak, ezeket a külföldi piacra nehezedő verseny és az oldal nyelvadaptációja követi.

 

 

 

Az adatok egy felmérésből származnak, melyet 2017 augusztusában 13 európai ország 100 partnerüzletének küldtek ki. Partnereik 2017 október végéig válaszoltak a kérdőívre. Minden begyűjtött választ ezután lefordítottak és elemeztek, így általános áttekintést kaptak egész Európa helyzetéről.

Forrás: ShopAlike

Kulcsszavak: ShopAlike e-kereskedelem

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket

Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében. 

2024. november 2. 15:26

Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon

Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során. 

2024. november 2. 11:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59