E-kereskedelem Európában
2017 nyarán a ShopAlike csapata 13 európai ország 100 partnerüzletét kereste meg egy külön számukra kidolgozott felméréssel. Kérdőívükkel az online kereskedelem kulcsfontosságú mozgatóit, trendjeit és lehetőségeit szerették volna jobban értelmezni.
Míg az üzletek többsége a Divat, cipők, textíliák (58%), majd Lakberendezés, dekor (26%) kategóriákból származik, más iparágak (mint például Szépségápolás, Egészség, Wellness; Ékszerek; Játékok vagy Sport és Szabadidő ) üzletei is részt vettek a felmérésben. A minta az üzletek méreteiben is eltért (45% -uk 1001-10000, 33%-uk több, mint 10000-et, míg csak 20%-uk kínál 1-1000 terméket oldalukon).
Optimista a jövőre nézve
Az eredmények azt mutatják, hogy az üzletek túlnyomó többsége elégedett (31%) vagy mérsékelten elégedett (56%) az ország online kereskedelmének jelenlegi állapotával. A legtöbbjük ezenfelül optimista (52%) vagy mérsékelten optimista (26%) ennek jövőbeli fejlődésével kapcsolatban.
Piaci korlátok
A nagy külföldi cégek jelenléte, illetve a jogi és adózási környezet tényezői nehezítik leginkább a boltok szerint azok üzleti tevékenységeit. A fogyasztók internetes vásárlásának megakadályozásában leginkább a "Fizetési biztonság", illetve a "Termékkel való fizikai kapcsolat hiánya" valamint a "Megfelelő vásárlás előtti és utáni kommunikáció hiánya" játszanak fontos szerepet.
A fiatal generációk megszólítása
A fiatal generáció természetesen fontos célcsoport minden üzlet számára, és egyre jobban törekednek arra, hogy diverzifikált kampányolási módszerek segítségével elérjék őket (a boltok 86%-a a közösségi médiában való jobb jelenlétre fektet hangsúlyt, ezt követi a nem videós tartalmak jobb marketingje, a dedikált display marketing és az influencerekkel való együttműködés). Az üzletek csupán 37%-a rendelkezik applikációval. Amikor a közösségi médiákról van szó, továbbra is a Facebook az uralkodó (a boltok 90%-a van jelen ezen a csatornán), majd ezt az Instagram (76%) és a Twitter (41%) követi.
Trendek
A válaszadók 82%-a gondolja úgy, hogy piacuk követi vagy mérsékelten követi a jelenlegi tendenciát. Amikor az innovatív módszerekről van szó, többségük azt állítja, hogy már bevezette vagy az elkövetkezendő 3 évben be fogja vezetni: az innovatív fizetési módokat (70%), a különböző csatornákon való megjelenést (70%), a Big Data alkalmazását (65%), új szállítási módokat (64%). A válaszadók csupán 37%-a használ vagy haszálni fog chatbotok alkalmazásokat ügyfeleivel való kommunikációra.
Határontúli műveletek
A válaszadók 72%-a értékesít külföldre, 50%-a folytat aktív reklámtevékenységet külföldi piacokon. Amikor a külföldi terjeszkedés nehézségeiről van szó, legtöbben a szállítási logisztikáról panaszkodnak, ezeket a külföldi piacra nehezedő verseny és az oldal nyelvadaptációja követi.
Az adatok egy felmérésből származnak, melyet 2017 augusztusában 13 európai ország 100 partnerüzletének küldtek ki. Partnereik 2017 október végéig válaszoltak a kérdőívre. Minden begyűjtött választ ezután lefordítottak és elemeztek, így általános áttekintést kaptak egész Európa helyzetéről.
Forrás: ShopAlike
Kapcsolódó cikkek
- Az ígéret földje: nőtt, nő és nőni fog az e-kereskedelem
- E-kereskedelem Európában
- Száguldanak a magyar webshopok
- Látványos eredményt hoztak az e-kereskedelemben végzett fogyasztóvédelmi ellenőrzések
- A nomád, a játékos és az üzletkötő: három fogyasztói személyiségtípust azonosított az új kiskereskedelmi tanulmány
- Így többszörözd meg forgalmad a Black Friday-en
- A futárhiány nehezítheti az online rendelések kiszállítását
- A munkavállalók negyede munkahelyén is a webáruházak kínálatát böngészi
- Magyarországon is egyre népszerűbbek a csomagátvételi pontok
- Miben különböznek az európai online vásárlók?
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.