A drónoknak épít hálózatot a Huawei
A Huawei Wireless X Labs bejelentette a Digitális Égbolt (Digital Sky Initiative) kezdeményezést, amelynek elsődleges célja az alacsony légtér hálózati lefedettségének növelése.
A vállalat ezzel kívánja ösztönözni a drónalkalmazások fejlesztését és az alacsony légtér digitális gazdaságának megteremtését. A Huawei szerint azok a drónok, amelyek mobil kommunikációs hálózatokra kapcsoltak, jobban repülnek, hatékonyabban dolgoznak, és ésszerűbben ki tudják használni a légteret. A kezdeményezés első lépése, hogy fejlett tesztkörnyezetet teremtsen a drónalkalmazásoknak a 300 méter alatti légtérben.
A Huawei Digital Sky projektje a drónok hálózatokba kapcsolásának lehetőségeit helyezi a középpontba. „A hagyományosan földön zajló tevékenységek közül egyre több történik már a levegőben”, - mondta Zhou Yuefeng, a Huawei Wireless Network Product Line CMO-ja. „Hamarosan valóban utazhatunk repülő taxikkal. A drónok és mobilhálózatok kombinációja újradefiniálja a légteret, megváltoztatja, hogyan utazunk, vásárlunk és alkotunk. Azonban a jelenlegi távközlési állomásokat arra tervezték, hogy a földön lévő embereket és tárgyakat szolgálják. Az alacsony légtér drónjait jelenleg visszatükrözött jelzések és melléknyalábok segítik. Ennek eredményeképp a drónok súlyos jelzavarokkal küzdenek" – emelte ki a szakember.
Zhou szerint a jelenlegi hálózat csupán néhány drónalkalmazást támogat a 120 méter alatti légtérben, a hálózat kiépítése pedig az első lépés az innováció felé. A Digitális Égbolt Kezdeményezés célja a lefedettség biztosítása a 300 méter alatti légtérben, és hogy fejlett tesztkörnyezetet teremtsen a drónalkalmazásoknak. A kezdeményezés támogatja továbbá a rossz ráláthatóságú (NLOS) repülésirányítási verifikációt is, és a nagymennyiségű adatátvitelt annak érdekében, hogy létrejöhessen az alacsony légterű digitalizált gazdaság - fejtette ki Zhou Yuefeng.
A technológiai hátteret és a gördülékeny kommunikációt az eszközök és irányítójuk között az 5G használata jelenti. Az új, ultramagas sávszélességgel, rendkívül alacsony késési/várakozási idővel, magas szintű megbízhatósággal és széles lefedettséggel rendelkező hálózat több képességgel látja el a drónokat, így biztosítva az intelligens légi közlekedés-irányítás lehetőségét, míg az újonnan létrehozott digitális légtér átalakítja a városokat.
A Digitális Égbolt Kezdeményezés három lépésből áll. Az első lépés (2017 és 2018) célja, teszthelyek kiépítése drónalkalmazások számára, valamint a mobilhálózat-alapú ügyvitel szabványosításának népszerűsítése. A második lépésben (2019 és 2020) szükség lesz éles tesztekre, itt cél a kereskedelmi használat beindítása (legalább öt országban). A harmadik lépés (2020-tól) célja az alacsony légterű digitális hálózatok tömeges kereskedelmi használata, és hálózati lefedettség biztosítása az alacsony légtér legalább 30 százalékában.
A Huawei Wireless X Labs a technológia gazdasági alkalmazhatósága érdekében létrehozta szakmai egyeztető fórumát, a Digital Sky Special Interest Group-ot, amely kormányokat, operátorokat, drónkereskedőket, iparági szervezeteket és egyéb fogyasztókat foglal magában. Idén októberben már létrejött a világ első Digital Sky Hub-ja is Sanghaj-ban a drón tesztállomások létrehozására irányuló közös törekvések bátorítása. A Huawei tervei szerint 2018-ban további technológiai fejlesztő központok létesülnek majd, többek között Európában, Kanadában és Koreában is.
Kapcsolódó cikkek
- Hazánkban is kapható lesz a Huawei új okoskarkötője
- Nem az ajtót feszítik fel a betörők, a wifin keresztül rabolnak ki a modern tolvajok
- Légifotó Nap Budapesten
- Már előrendelhető a Huawei új intelligens készüléke
- A Huawei először mutatott be Lite verizót a Mate sorozatból
- A gigabites szolgáltatások pörgethetik fel az európai gazdaságot
- Több eszközben is sebezhető a WPA2 protokoll
- 5G jövő az Ericssontól és a Telekomtól
- Mesterséges intelligencia platformú okostelefon a Huawei-től
- Berlinben működésbe lépett Európa első 5G hálózata
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.