Black Friday: 2017-ben már ötödször Magyarországon
Immár 5. éve hódít a Black Friday hazánkban is, elsősorban az e-kereskedelemben. Az Ecommerce Hungary várakozásai szerint ezen a napon legalább 1. 000.000 darab kedvezményes árú termékkel várják a kereskedők a már a karácsonyra készülő vásárlókat. A hazai e-kereskedelem meghatározó szereplőit tömörítő egyesület a körültekintő tájékozódás fontosságára is felhívja a figyelmet.
A Black Friday a rendkívül nagy leárazásokat, az árakciókat jelenti a kereskedelemben.A Black Friday, vagyis fekete péntek akciók csaknem 50 éve kezdődtek és az Egyesült Államokban a karácsonyi bevásárlási szezon kezdő napjaként vált hagyománnyá. Magyarországon az utóbbi években kezdett elterjedni a Black Friday szokása. Dr. Ormós Zoltán, az Ecommerce Hungary elnöke hangsúlyozta: “Az idei még csak az ötödik év, ugyanis az első magyar Black Friday 2013. novemberében volt. Nálunk a Fekete Péntek az internetes kereskedők igazi ünnepe, a hazai webáruházak elsőként látták meg a Black Friday -ben rejlő extra értékesítési lehetőséget. Az egyre népszerűbb Black Friday erejét az adja, hogy a kereskedők erre a napra már hetek óta készülve egyetlen napra összpontosítva várják a vásárlókat és indítják el a karácsonyi vásárlási szezont.”
A magyar e-kereskedők várható pénteki forgalma a 2017-es Black Friday-n egy átlagos novemberi nap 25-szörösét , azaz 25 milliárd forintot is meghaladhatja. A hazai vásárlók száma a tavalyihoz képest 50%-kal is nőhet, azaz a tavalyi 2,1 millió után idén elérheti a 3,3 milliót azoknak a száma, valamilyen módon igénybe veszik a kínált akciókat (forrás: eNet). Akciókban az Ecommerce Hungary várakozásai szerint nem lesz hiány, az egyesület becslése szerint a kedvezményes árucikkek száma meghaladhatja az 1.000.000 darabos álomhatárt.
Dr. Ormós Zoltán, az Ecommerce Hungary elnöke azt tanácsolja a vásárlóknak, hogy készüljenek fel előre, milyen terméket kívánnak vásárolni, illetve hasonlítsák össze az árakat a különböző webáruházakban. Fontos döntési szempont lehetnek a vásárláshoz kapcsolódó szolgáltatatások, például a kiszállítás feltételei vagy az elállási határidő, ami a jogszabály szerint 14 nap, de egyes kereskedők ennél kedvezőbb feltételt is adhatnak. Dr. Ormós szerint: “Érdemes keresni azokat a webáruházakat, ahol lehet bankkártyával fizetni, akár úgyis, hogy az utánvéttel rendelt árut a futárnál levő POS-terminálon keresztül fizetjük ki. A bankkártyás fizetési lehetőség egyfajta szűrőt jelent a webáruházak között, nemcsak a vásárlás kényelmesebb, de nagyobb biztonságot is garantál a vásárlók számára.”
“A bankkártyás online vásárlók minden esetben visszakapják a vásárlás összegét, akkor is, ha valamilyen oknál fogva a kereskedő nem tud kiszállítást vagy visszafizetést teljesíteni. Az internetes vásárlás előnyei közé tartozik, hogy a webáruházak éjjel -nappal nyitva tartanak, az ország bármelyik pontjáról, a vásárló otthonából elérhetőek. Így a klasszikus Black Friday már éjfélkor kezdetét veszi és 24 órán keresztül illetve a készletek erejéig érvényesek lesznek az ajánlatok.” - hangsúlyozta Dr. Ormós Zoltán, az Ecommerce Hungary elnöke.
Érdekesség, hogy Amerikában a Black Friday-t követő hétfő a “Cyber Monday”, az online kereskedők akcióinak napja. A “Cyber Monday” Magyarországon szinte ismeretlen, nem terjedt el, ehelyett a webáruházak elindították a Black Friday-t, melyet mostanra több áruházlánc és bolt is átvett az e-kereskedőktől. A hazánkban is egyre erősödő népszerűséget mi sem bizonyítja jobban, minthogy itthon több Black Friday-t is számon tartanak. Egyes kereskedők már a Black Fridayt megelőző pénteken is nagy leárazásokat tartottak. Romániában pedig van, aki egy egész héten át fekete hetet, azaz Black Week-et tart. Kellő körültekintéssel az Ecommerce Hungary szerint mindenki talál majd megfelelő ajánlatot a karácsonyi készülődésben, de érdemes körültekintéssel vásárolni.
Kapcsolódó cikkek
- Vigyázz a fekete péntekkel!
- Az eMAG bejelentette a Black Friday TOP 15 termékét
- 25-30 milliárdos forgalmat várnak az e-kereskedők az idei fekete péntekre
- Mit tegyünk, ha időben szeretnénk megkapni az online rendelt karácsonyi ajándékot?
- Black Friday az Extreme Digitalnál
- Ne hagyjuk, hogy meghekkeljék a karácsonyt!
- Black Friday: az éves forgalom negyede?
- Idén 35 ezer forintot szánnak az internetezők karácsonyi ajándékokra
- 3 millió eurót költött az üllői raktárának bővítésére és fejlesztésére idén az eMAG
- Az Ecommerce Hungary kiáll a magyar e-kereskedőkért
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.