A HeatVentors lett Európa legjobb energia startupja
Újabb magyar startup írta be a nevét a nemzetközi versenyek győztesei közé. A HeatVentors a Budapesten rendezett InnoEnergy PowerUp! döntőjében szerezte meg az első helyet.
Idén már a középdöntő folyamán is több mint száz startup érdeklődött az InnoEnergy PowerUp! pályázata iránt, amely a régió legnagyobb versenye a fenntartható energia megoldásokon dolgozó startupok számára. A döntőbe jutó európai 12 csapat, végül Budapesten mérte össze a tehetségét. A magyar színeket, Farkas Rita és Andrássy Zoltán által alapított HeatVentors képviselte a döntőben, a Ram Colosseumban. A nemzetközi zsűri végül Rita prezentációját találta a legkiemelkedőbbnek, és ezzel idén ők lettek a régió legjobbjai.
A HeatVentors 20 000 eurós pénzjutalom mellett részt vehet az InnoEnergy Highway startup-programjában, amely a külföldi piacokra való jutást elősegítő mentorálás mellett akár 150 000 EUR befektetést is nyújt.
„Nagyszerű csapatot ismerhettem meg a Heatventorsnál, akik a technológiai tudáson túl bátran kísérleteznek a megfelelő üzleti modell kialakításával, kellő alázattal viszonyulnak a vállalkozásuk fejlesztéséhez, továbbá rendkívül sok időt fordítanak a cégépítésre. Megvan bennük az az értékesítési tudás is, ami szükséges a kezdeti időszakban létfontosságú partnerek megnyeréséhez és az eladások beindításához” - mondta Dervalics Ákos, az InnoEnergy Hub magyarországi menedzsere, a verseny szervezője.
Igazi sikerszériát mondhat magáénak az egyetemi kutatásból diplomamunkává, majd startup vállalkozássá növekedett HeatVentors. A hőtárolást fázisváltó anyagokkal forradalmasító megoldást fejlesztő csapat, oktatói bíztatásra kezdett komolyan foglalkozni a jövő megvalósításával.
Az egész egy tavaszi startupversennyel - az európai versennyé növekedett - Women Startup Competition magyar elődöntőjén elért második hellyel kezdődött. Szerencséjük volt, és a közönség bejutatta őket a londoni döntőbe, amellyel egyhetes helyi mentoring és felkészítés is járt. A londoni döntő ugyan nem hozta meg az áhított első helyet, de az egyik zsűritag által felajánlott különdíjjal eljutottak egy hétre Kínába, ahol a négy legnagyobb városban prezentálhatták megoldásukat a helyi befektetők előtt.
„A londoni kurzus és a kínai bemutatkozási lehetőség hatalmas lendületet adott a munkánkhoz, megértettük, hogy a kutatásunk önálló életre kelt, a megvalósulás útjára lépett, a hazai versenyeken elért sikerek pedig ehhez adtak további erőt.” - mondja Farkas Rita.
Tavasz óta megnyerték a MVM Edison Light Up! innovációs versenyét, és a Nestlé HackYourCompany demoday-en is kiválóan szerepeltek. Nem csoda, hogy az ötéves kutatási háttérrel rendelkező ígéretes vállalkozás azóta több ajánlatot kapott nagyvállalatoktól és befektetőktől egyaránt. A mostani győzelem a lokális sikereken túlmutató regionális eredmény, amely megnyithatja a két energetikai szakember előtt az európai piacokat is.
HeatVentors alapítói jelenleg is az ötletükből kifejlődő termékek piaci pilot projektjein dolgoznak, valamint, hogy mielőbb piacra kerülhessen a „HeatTank” névre hallgató innovatív hőtároló, amely számításaik szerint a jelenleg használt rendszerekhez képest tizedakkora méretben, 8-15 százalék hatásfok-növekedést eredményezhet.
Mentoraikkal szorosan együttműködve jelenleg is dolgoznak a jövő hőtárolási megoldásain, hogy a tervezett termékpalettájuk mind szélesebb körben legyen alkalmazható világszerte.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét bemutatkoznak európa legjobb női startup csapatai
- Az innováció csapatmunka
- December közepétől igénybe vehető az angyalbefektetői adókedvezmény
- A gasztronómiát is felforgatják a magyar startupok
- Szárnyal a magyar Flight Refund
- Ustream alapító: nehéz egy cégnek néhány év alatt csecsemőből felnőtté válni
- Közel 18 milliárd forintnyi befektetés vár a hazai startupokra
- Győztes start-up kerestetik a düsseldorfi :agile acceleratorba
- Nincs lehetetlen, csak tehetetlen
- Pénzügyi, oktatási és képalkotó vállalkozások kerültek a Telenor startup programjába
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.