eMAG Black Friday 2017: növekvő mobilvásárlás
Az eMAG 2017-ben is megrendezte a Black Friday-t, amely összességében 5,6 milliárd forintos forgalmat generált és több mint 235 ezer termék értékesítését jelentette mindössze egyetlen nap alatt az eMAG.hu oldalon keresztül. A termékek jelentős részét, 65%-át, már át is adta a vállalat a futárszolgálatoknak.
Az átlagos vásárlói kosárérték 54 ezer forint körül alakult, ez 30 százalékkal magasabb, mint a tavalyi évben. Az eMAG a Similarweb adatai alapján a webes forgalom tekintetében is piacvezető lett, 1,95 millió ügyfél kereste fel az eMAG.hu oldalt mindössze egyetlen nap alatt november 24-én, ez pedig 20 százalékkal több, mint a következő két szereplő eredménye együttesen. A forgalom 58 százaléka mobilkészülékről érkezett, a csúcsidőszakban pedig egyszerre több mint 184 ezer ember böngészte a kínálatot.
Az online vásárlások száma évről évre nő Magyarországon, a Black Friday pedig egy jó lehetőség, hogy az elektronikus kereskedelem fejlődésében rejlő potenciált megmutassuk. A webes vásárlás sokkal többféle termékhez jelent hozzáférést, miközben használatával időt és pénzt takaríthatunk meg. Mindezek mellett sokkal könnyebb és kényelmesebb otthonról böngészni a kínálatot.
„A Black Friday idei legfőbb tanulsága számunkra az, hogy az emberek egyre nagyobb része vásárol mobiltelefonról, miközben egyre fontosabbak lesznek a minőségi termékek. A zsebünkben megbújó okostelefon egy egész áruházat rejt, mostanra pedig Magyarországon is ez az eszköz vált a legfontosabb online vásárlási eszközzé. Ezt bizonyítja a közel 60 százaléknyi látogató is, aki a mobilján keresztül tekintette meg a Black Friday akciókat. Biztos vagyok benne, hogy jövőre még többen lesznek, akik az eMAG Magyarország alkalmazásán keresztül vásárolnak majd” – nyilatkozta Catalin Dit, az eMAG magyarországi ügyvezetője.
A mobilok térhódítása mellett a másik fontos trend, amit érdemes kiemelni, az átlagos vásárlói kosárérték. Ez a tavalyi évhez képest 30%-al nőtt. Az eMAG által meghonosított Black Friday kapcsán elmondható még, hogy rendkívüli érdeklődést vált ki a magyarokból, köszönhetően a rengeteg féle terméknek, melyeket nagyon jó áron kínálnak megvásárlásra.
Az idei eMAG Black Friday toplistája:
A legdrágább, megvásárolt termék: Toyota Tonero targonca, 6 337 300 Ft
Top rendelés: 1 997 550 Ft
A vásárlók által az oldalon összesen eltöltött idő november 24-én: 37 év, 111 nap és 5 óra
Legjobb eladási számokkal rendelkező kategóriák:
Háztartási kisgépek: 25 906 darab
Háztartási cikkek és otthon: 22 854 darab
Játékok: 22 384 darab
Televíziók: 12 604 darab
Kozmetikumok: 12 262 darab
A speciális kategóriák legjobbjai:
Repülőjegyek: 162 darab
Élmény: 161 darab
Belépők: 33 darab
eMAG Marketplace
Az idei évben az eMAG Marketplace partnerek is jobban kiemelkedtek, összesen 853 partner kínált Black Friday akciókat és együtt 40 488 darab terméket adtak el, ez valamivel 410 millió forint feletti forgalmat jelent.
A Black Friday a legjobban várt vásárlási esemény az évben, amit az eMAG honosított meg még 2014-ben. Mára a Black Friday név jól ismert a magyarok körében, köszönhetően a hatalmas mennyiségű akciós terméknek és az egyedülálló ajánlatoknak.
Kapcsolódó cikkek
- Rekordszámú érdeklődés az eMAG Black Friday akciói iránt az első két órájában
- Közel 50.000 forintot szánunk karácsonyi ajándékokra
- Black Friday: 2017-ben már ötödször Magyarországon
- Vigyázz a fekete péntekkel!
- Az eMAG bejelentette a Black Friday TOP 15 termékét
- 25-30 milliárdos forgalmat várnak az e-kereskedők az idei fekete péntekre
- Mit tegyünk, ha időben szeretnénk megkapni az online rendelt karácsonyi ajándékot?
- Black Friday az Extreme Digitalnál
- Black Friday: az éves forgalom negyede?
- Idén 35 ezer forintot szánnak az internetezők karácsonyi ajándékokra
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.