eNET - Telekom kutatás az okostelefon- és mobilinternethasználati szokásokról
Hazánkban okostelefont 4,7 millióan, a felnőtt magyar internetezők 85 százaléka használ. Közülük több mint 3,7 millióan szoktak készülékükön mobilinternetezni is. Netből azonban sosem elég, különösen nem az okostelefonosok által leginkább kedvelt közösségi média, kommunikációs és navigációs appok használata esetén. Az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” friss kutatása az okostelefon- és mobilinternethasználati szokásokkal foglalkozik.
4,7 millió okostelefon-használó hazánkban
Az eNET 2017 decemberében végzett online kutatása alapján okostelefont a felnőtt magyar internetezők 85 százaléka, azaz körülbelül 4,7 millióan használnak. Körükben a mobilinternet használata is dinamikusan terjed: több mint 3,7 millióan szoktak készülékükön mobilnet-szolgáltatást használni.
Az eNET egy korábbi, 2017. június-júliusi kutatásának adatai szerint a netezők körében mára a mobiltelefon vált az internetezésre legnagyobb arányban használt eszközzé. Bár már a mobilinternet-használók felének az előfizetése 1GB-nál nagyobb havonta felhasználható adatmennyiséget biztosít, sokakkal előfordult már, hogy túllépték a rendelkezésükre álló adatmennyiséget. Az előfizetők kétharmada - főképp nagyobb adatforgalmat igénylő tevékenységek esetén - ha lehetősége van rá, inkább wifit használ. Ezt persze könnyen meg is tehetik, hiszen az okostelefon-használók többségének otthonában korlátlan otthoni net és wifi router is rendelkezésre áll, és egyre több helyen van ingyenesen elérhető wifi is. Korlátlan mobilinternet csomagra váltás esetén a wifi használat jellemzően visszaszorul.
A kedvenc appok: közösségi média, kommunikáció és navigáció
Az eNET adatai alapján az okostelefonosok körében a TOP3 alkalmazás a közösségi média, a kommunikációs (üzenetküldő, cset és videotelefon) appok, illetve a navigáció, melyeket a 2017. decemberi adatok szerint az okostelefon-használók 90, 81, valamint 71 százaléka szokott használni készülékén.
2015 október-novembere óta a legnagyobb arányban a közösségi média oldalak okostelefonos látogatása nőtt (33 százalékponttal), ezt követik a kommunikációs alkalmazások 21 százalékpontos növekedéssel. A navigációs appok használati aránya érdemben nem változott, 2015 óta töretlenül őrzik helyüket az élbolyban.
Nem bírjuk közösségi média nélkül
A közösségimédia-alkalmazások minden tekintetben favoritok: nemcsak a legnagyobb arányban, de a leggyakrabban is használt appok. Az okostelefonosok háromnegyede legalább napi rendszerességgel használja ezeket, ezen belül 8% óránként, 54% naponta többször, 13% pedig naponta egyszer.
A közösségi oldalakon a legkedveltebb tevékenységek a hírolvasás (66%), a chatelés (60%), a lájkolás (59%), a képek posztolása (37%) és a kommentek írása (33%).
A konkrét közösségi alkalmazások közül a Facebook utolérhetetlen: 86% szokta okostelefonján látogatni (ezen belül 71% legalább naponta egyszer), míg a Twitter esetében az oldalt okostelefonról látogatók aránya 22, a LinkedIn esetében pedig 16%. A fotómegosztás tekintetében az Instagram vezet, a használati aránya 34%, a Pinteresté 25%, a Snapchaté 13%.
Üzenetet csak online
Az online üzenetküldő alkalmazások teljesen háttérbe szorították az SMS-eket: tízből hét chat appokat (is) használó inkább online küld üzenetet SMS helyett. A válaszadók leginkább barátokkal és családtagokkal szoktak csetelni, de 41% kollégákkal is így kommunikál.
Bár a chat nem igényelne nagy adatforgalmat, az ilyen appokat használók persze nem csak szöveget küldenek: 89% fényképeket, 55% matricákat, 46% emotikonokat, 41% cikkeket, 39% pedig videókat (is). A felhasználók közel kétharmada online telefonálásra is szokta ezeket az appokat használni.
Chat esetében is a Facebook vezet: FB Messengert az okostelefonosok 80%-a használ készülékén (ezen belül 62% legalább naponta egyszer). Ezt követi a Viber (62%), a Skype (39%) és a WhatsApp (20%).
Nincs hosszabb út navigációs app nélkül
Navigációs alkalmazásokat a válaszadók közel fele legalább hetente szokott használni okostelefonján, jellemzően hosszabb utakhoz. A navigációs alkalmazásokat használók 58 százaléka aktuális forgalmi helyzetet is mutató appokat használ, amiket 92 százalékuk rendkívül hasznosnak tart a dugók elkerülésében.
A navigációs alkalmazások közül a Google Maps használata a leginkább jellemző (77%), a Waze használati aránya 36%.
Korlátok nélkül az igazi
A mostanában megjelenő, minden irányban korlátlan és tematikus-korlátlan* mobilnetcsomagok a nagy népszerűségnek örvendő közösségi, chat, videótelefon és navigációs appok még nagyobb fokú kihasználását teszik lehetővé, emellett fontos szerepük lehet a mobilinternet-használat további terjedésének elősegítésében is.
eNET – Telekom
_______________
*A tematikus-korlátlan ajánlatok esetében a különféle alkalmazások használata nem növeli a csomagban foglalt adatkeretet.
Kapcsolódó cikkek
- Korlátlan közösségi alkalmazások karácsonykor a Telekomtól
- Egyre többen használják fizetésre a mobiljukat
- A Telekom nem áll meg a kedvezményekkel
- Korlátlanság és a választás szabadsága a Telekom karácsonyi ajánlataiban
- A fiataloknak a net már alapszükséglet
- Az ügyfelek kérésére a Telekom változtatott korlátlan mobilnet ajánlatán
- Ajándék adatkeret a Telekomtól
- 5G: tízből hét netező használná
- Újabb Telekom előfizetőknél aktiválják a 4G Hang képességet
- Huawei kutatás az okostelefonnal kapcsolatos nyaralási szokásainkról
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.