A kormány kiemelt beruházássá minősítette a magyarországi mobilhálózat-fejlesztéseket
A kormány a 484/2017. (XII. 28.) Korm. rendelettel nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánította a magyarországi távközlési szolgáltatók nagy sebességű mobil hírközlési (4G, 4G+, 5G) hálózatfejlesztési beruházásait.
A kormány célja, hogy minden eddiginél olcsóbb, gyorsabb, elérhetőbb és jobb minőségű legyen az internet Magyarországon. A Digitális Jólét Programban (DJP) a fejlesztések kiindulópontja a megfelelő színvonalú digitális infrastruktúra kiépítése, ami nélkülözhetetlen feltétel mind a digitális gazdaság, mind a polgárok és a vállalkozások digitális kompetenciáinak fejlesztéséhez, mind pedig az állami digitális szolgáltatások elterjedéséhez. A kormány mostani döntése komoly szabályozási előnyt jelent a fejlesztésekhez, amivel hazánk erősíteni tudja a mobilinternet infrastruktúra fejlettsége területén eddig elért kedvező pozícióját.
Az elmúlt két évben Magyarország a vezetékes internet hálózat színvonala alapján az Európai Unió országainak legfejlettebb első harmadába került, míg a mobil adatátviteli, azaz mobil internet hálózatunk fejlettsége tekintetében a világ első öt országa között vagyunk. Több nagyléptékű infrastruktúra-fejlesztési programot is megvalósítunk. A közös európai uniós elhatározás alapján elindított Szupergyors Internet Program keretében hazánkban - az európai céldátumot két évvel megelőzve - 2018 végére minden háztartásba, közintézménybe, céghez elér a szupergyors, legalább 30 Mbps adatátviteli sebességű internetszolgáltatás. 2018 végéig minden magyar településen, legalább egy közintézményben és közterületen lehetővé tesszük a hozzáférést az ingyenes szélessávú wifi-szolgáltatáshoz.
Nagy ütemben halad az állami, a kormányzati célú hálózat, vagyis a Nemzeti Távközlési Gerinchálózat (NTG) fejlesztése, illetve a Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Program (NIIF) továbbfejlesztése is, utóbbi a teljes magyarországi kutatási, oktatási és közgyűjteményi intézményrendszer számára biztosít integrált országos hálózati infrastruktúrát és szolgáltatásokat.
A most megjelent kormányrendelet a szolgáltatók 4G, 4G+ és 5G szélessávú mobil hálózati infrastruktúra beruházásait nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházásokká nyilvánítja a még gyorsabb és hatékonyabb munkavégzés érdekében. A beruházások révén kiépülő 4G mobilhálózat infrastrukturális alapját képezi majd közeljövőbeli ötödik generációs (5G) mobilhálózatok fejlesztésének is.
A digitalizáció jelenti a következő évtized legnagyobb gazdaságfejlesztési programját. Célunk, hogy Magyarország digitális fejlettségben a 2020-as évek elejére az Európai Unió tíz legfejlettebb tagállamához tartozzon.
Kapcsolódó cikkek
- Digitális adócsökkentés
- Egyre növekszik a mobilinternet népszerűsége
- A magyarországi lakosság 99%-a hozzáférhet a Telenor 4G szolgáltatásaihoz
- Tovább bővíti 4G+ hálózatát a Vodafone
- Megállíthatatlan hálózatok: gigabites sebességek jönnek a vezetékes és a mobil technológiában egyaránt
- Berlinben működésbe lépett Európa első 5G hálózata
- 5G: tízből hét netező használná
- 5G: Akár ötvenmilliárd összekapcsolt eszköz 2025-re
- 5G fejlesztésről szóló nyilatkozatot írtak alá Észtországban
- Fejlesztette 4G-s hálózatát a Telekom
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.