Egyre többen és egyre gyakrabban használunk mobilnetet külföldön is

forrás: Prím Online, 2018. január 12. 15:53

A roamingdíjak eltörlése óta már nem kell fájnia a fejünknek, ha az EU-n belül külföldön szeretnénk telefonálni, SMS-ezni vagy éppenséggel a mobilnetünket használni. 

Ezzel a felnőtt magyar internetezők nagy része is tisztában van: 85 százalékuk hallott a roamingdíjak megszűnéséről. Roaming keretében közel 2 és félmillióan telefonáltak már, 1 millió 800 ezren SMS-eztek, közel 900 ezren pedig mobilnetet (is) használtak. A mobilnet esetében a válaszadók 37 százaléka a díjak eltörlése után csatlakozott új belépőként a mobilnetüket az EU-ban külföldön is használók táborához – a téli síszezon pedig várhatóan jelentős mértékben tovább fogja növelni az arányukat. Az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” kutatása a roaming-tapasztalatokat vizsgálta. 

 

Már 900 ezren mobilneteztünk roaming keretében

Az eNET 2017 októberében végzett online kutatása alapján a felnőtt magyar internetezők 85 százaléka hallott róla, hogy 2017. június 15-e óta roamingdíjak nélkül, a belföldi feltételekkel azonos módon telefonálhatunk, küldhetünk SMS-t és használhatjuk az adatkeretünket az EU-n belül külföldön is.

 

Roaming keretében mobilinternetet közel 900 ezren használtak már okostelefonjukon vagy tabletjükön, majdnem felük a roamingdíjak eltörlése előtt és után is igénybe vette a szolgáltatást. A válaszadók 37 százaléka a díjak eltörlése után csatlakozott új belépőként a mobilnetüket az EU más országaiban is használók táborához – a téli síszezon pedig várhatóan jelentős mértékben tovább fogja növelni az arányukat. 

 

Nemcsak többen, hanem többet is netezünk külföldi utazásaink közben (is) mióta nem szükséges a folyamatos wifi-vadászat az uniós tagállamokban sem, hiszen többletköltségek nélkül használhatjuk a mobilnet-szolgáltatásunkat. 2017. június közepe óta közel kétszer annyian használták külföldön a mobilinternetüket naponta többször is, mint a roamingdíjak eltörlése előtt. 

 

Főleg kapcsolattartásra és információszerzésre használunk mobilnetet külföldön

A válaszadóknak a külföldi utazás alatt is kiemelt fontosságú a kapcsolattartás: a legnagyobb arányban e-mailezésre használják a mobilnetet (85 százalék), de a chat-elés is igen gyakori körükben (71 százalék).

 

 

A kapcsolattartás mellett az információszerzés terén is meghatározó a mobilnet külföldön is: 81 százalék tájékozódik GPS navigáció vagy térkép segítségével, 77 százalék keres információt, 68 százalék böngészik az interneten, 67 százalék pedig időjárás-előrejelzési oldalakat látogat mobilneten keresztül.

 

A roaming keretében telefonálók és SMS-ezők aránya magasabb, a mobilnetezőké dinamikusabban bővül

Roaming-szolgáltatást közel 2 és félmillióan használtak már telefonálásra, 1 millió 800 ezren pedig SMS-ezésre. Bár mindkét szám jóval magasabb a mobilinternetet roaming keretében használók számához képest, azonban mindkét esetben lényegesen kisebb volt a bővülés mértéke a díjak eltörlése óta. A roaming keretében telefonálók esetében 12 százalék, az SMS esetében pedig csupán 7 százalék azok aránya, akik új belépőként csatlakoztak az adott szolgáltatásokat romaing keretében használók táborához, szemben a mobilnet esetében megfigyelhető 37 százalékkal. 

 

A díjak eltörlése nemcsak a szolgáltatást használók életét könnyíti meg, a netezők 64 százaléka szerint az intézkedés hatására az internethasználat is növekedni fog Európában.

 

eNET – Telekom

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01