Egyre többen és egyre gyakrabban használunk mobilnetet külföldön is
A roamingdíjak eltörlése óta már nem kell fájnia a fejünknek, ha az EU-n belül külföldön szeretnénk telefonálni, SMS-ezni vagy éppenséggel a mobilnetünket használni.
Ezzel a felnőtt magyar internetezők nagy része is tisztában van: 85 százalékuk hallott a roamingdíjak megszűnéséről. Roaming keretében közel 2 és félmillióan telefonáltak már, 1 millió 800 ezren SMS-eztek, közel 900 ezren pedig mobilnetet (is) használtak. A mobilnet esetében a válaszadók 37 százaléka a díjak eltörlése után csatlakozott új belépőként a mobilnetüket az EU-ban külföldön is használók táborához – a téli síszezon pedig várhatóan jelentős mértékben tovább fogja növelni az arányukat. Az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” kutatása a roaming-tapasztalatokat vizsgálta.
Már 900 ezren mobilneteztünk roaming keretében
Az eNET 2017 októberében végzett online kutatása alapján a felnőtt magyar internetezők 85 százaléka hallott róla, hogy 2017. június 15-e óta roamingdíjak nélkül, a belföldi feltételekkel azonos módon telefonálhatunk, küldhetünk SMS-t és használhatjuk az adatkeretünket az EU-n belül külföldön is.
Roaming keretében mobilinternetet közel 900 ezren használtak már okostelefonjukon vagy tabletjükön, majdnem felük a roamingdíjak eltörlése előtt és után is igénybe vette a szolgáltatást. A válaszadók 37 százaléka a díjak eltörlése után csatlakozott új belépőként a mobilnetüket az EU más országaiban is használók táborához – a téli síszezon pedig várhatóan jelentős mértékben tovább fogja növelni az arányukat.
Nemcsak többen, hanem többet is netezünk külföldi utazásaink közben (is) mióta nem szükséges a folyamatos wifi-vadászat az uniós tagállamokban sem, hiszen többletköltségek nélkül használhatjuk a mobilnet-szolgáltatásunkat. 2017. június közepe óta közel kétszer annyian használták külföldön a mobilinternetüket naponta többször is, mint a roamingdíjak eltörlése előtt.
Főleg kapcsolattartásra és információszerzésre használunk mobilnetet külföldön
A válaszadóknak a külföldi utazás alatt is kiemelt fontosságú a kapcsolattartás: a legnagyobb arányban e-mailezésre használják a mobilnetet (85 százalék), de a chat-elés is igen gyakori körükben (71 százalék).
A kapcsolattartás mellett az információszerzés terén is meghatározó a mobilnet külföldön is: 81 százalék tájékozódik GPS navigáció vagy térkép segítségével, 77 százalék keres információt, 68 százalék böngészik az interneten, 67 százalék pedig időjárás-előrejelzési oldalakat látogat mobilneten keresztül.
A roaming keretében telefonálók és SMS-ezők aránya magasabb, a mobilnetezőké dinamikusabban bővül
Roaming-szolgáltatást közel 2 és félmillióan használtak már telefonálásra, 1 millió 800 ezren pedig SMS-ezésre. Bár mindkét szám jóval magasabb a mobilinternetet roaming keretében használók számához képest, azonban mindkét esetben lényegesen kisebb volt a bővülés mértéke a díjak eltörlése óta. A roaming keretében telefonálók esetében 12 százalék, az SMS esetében pedig csupán 7 százalék azok aránya, akik új belépőként csatlakoztak az adott szolgáltatásokat romaing keretében használók táborához, szemben a mobilnet esetében megfigyelhető 37 százalékkal.
A díjak eltörlése nemcsak a szolgáltatást használók életét könnyíti meg, a netezők 64 százaléka szerint az intézkedés hatására az internethasználat is növekedni fog Európában.
eNET – Telekom
Kapcsolódó cikkek
- Népszerű a Telekom 4G Hang szolgáltatása
- Megduplázódott a mobilinternet forgalom a tavaly karácsonyi időszakhoz képest a Telekomnál
- eNET - Telekom kutatás az okostelefon- és mobilinternethasználati szokásokról
- Korlátlan közösségi alkalmazások karácsonykor a Telekomtól
- Korlátlanság és a választás szabadsága a Telekom karácsonyi ajánlataiban
- A fiataloknak a net már alapszükséglet
- Az ügyfelek kérésére a Telekom változtatott korlátlan mobilnet ajánlatán
- Ajándék adatkeret a Telekomtól
- 5G: tízből hét netező használná
- Újabb Telekom előfizetőknél aktiválják a 4G Hang képességet
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.