Így fest a fogyasztók 5G-s kívánságlistája
Az Ericsson a mai napon kiadta az eddigi legrészletesebb 5G-vel kapcsolatos fogyasztói elvárásokról szóló tanulmányt, mely világszerte 800 millió okostelefon-felhasználó véleményét reprezentálja. Az 5G-alapú fogyasztói jövő felé (Towards a 5G consumer future) címmel megjelentetett iparági elemzés egy fogyasztói véleményekből levezetett, hat elemű feladatlistát mutat be, amelynek mentén az 5G technológia bevezetését a szolgáltatóknak biztosítaniuk kellene.
„Legújabb felmérésünkben az 5G-vel kapcsolatos fogyasztói véleményeket nem elkülönítve vizsgáltuk, hanem azokat a még beteljesítetlen felhasználói elvárásokat igyekeztünk feltárni, amelyeknek a szolgáltatóknak a technológia bevezetése során meg kellene felelniük – mondta el Jasmeet Sethi az Ericsson Consumer & Industry Lab vezető tanácsadója – A vásárlók sokféle változást akarnak a vásárlási élmény könnyedségétől kezdve a tényleges hálózati teljesítmény javításáig, és azt is szeretnék, ha ezek a változások akár már most is megvalósulnának.”
Íme a fogyasztói kívánságlista hat tétele:
Adatcsomagoknál jóval több kell
A piacon jelenleg szokásos adatcsomagoknál a fogyasztók fontosabbnak tartják a szélessávú adatátvitel gyorsaságát, illetve a méltányosabb mobil szerződéseket. A szolgáltató és a szolgáltatási csomag kiválasztásánál egyre fontosabb szerepet játszanak a hozzáadott videótartalmak és az innovatív szolgáltatások. A fogyasztók ezzel párhuzamosan azt várják el a szolgáltatóktól, hogy folyamatosan fejlődjenek, és képesek legyenek személyre szabott szolgáltatáscsomagok kialakítására.
Több szolgáltatást az 5G-vel
Létezik olyan vélekedés, hogy a fogyasztókat nem érdekli az 5G. Ezzel szemben az 5G szolgáltatások ötlete globálisan az okostelefon-felhasználók 76 százaléka számára vonzó; 44 százalék pedig ténylegesen fizetni is hajlandó lenne az 5G-ért. A fogyasztók arra számítanak, hogy az 5G az indulástól számított 3-4 éven belül technológiai fő irányzattá válik, és több mint 50 százalék úgy tervezi, hogy az indulástól számított két éven belül használni fog 5G-alapú szolgáltatásokat.
Több mint harmaduk szerint az 5G a sebességen, a hálózati lefedettségen és az alacsonyabb árakon túlmenően új képességeket is fog kínálni: pl. hosszabb akkumulátor használati időt, vagy az IoT eszközök csatlakoztathatóságát. A fogyasztók arra számítanak, hogy a felhasznált gigabájtokon alapuló elszámolás korszaka lejár, ehelyett minden 5G szolgáltatásért vagy csatlakoztatott eszközért kell majd egyedi díjakat fizetni.
Gigabájtok, mint fizetőeszköz
Jelenleg még egy átlagos okostelefon-felhasználó évente 31 gigabájtnyi mobil adatforgalmat hagy kihasználatlanul. Ez 65 órányi videóhívásra, 517 óra streaming zenehallgatásra vagy éppen a Trónok harca sorozat hat évadjának a megtekintésére is elegendő lenne, és mindez élettartamra vetítve nem kevesebb mint 1,5 terrabájtot tesz ki. Ötből kettő - majdnem minden második - fogyasztó szívesen használná fizetőeszközként ezt a felesleget, akár úgy, hogy elteszi későbbre, akár úgy, hogy eladja vagy elajándékozza.
Erőfeszítésektől mentes, könnyed vásárlási élmény, érthetőbb szolgáltatói csomagok
Tíz okostelefon-felhasználóból hat túlságosan összetettnek tartja a mobil adatátviteli szolgáltatáscsomagokat, ráadásul jelentős eltérés van a felhasználók által megvásárolt és ténylegesen fel is használt szolgáltatásmennyiségek között. Tíz okostelefon-felhasználóból mindössze három elégedett a szolgáltatáscsomagok online bemutatásával. A digitális távközlés élménye ma túl bonyolult, és túl sok erőfeszítést igényel.
A korlátlanság érzése
A fogyasztók nem korlátlan adatcsomagokat akarnak, viszont a korlátlanságot szeretnék érzékelni. A fogyasztók sokkal inkább a nyugalom miatt vásárolnak korlátlan adatcsomagokat, és nem a tényleges felhasználás miatt. A szolgáltatóknak alternatív módokat kell kitalálniuk, hogy ezt a szabadságélményt biztosítani tudják.
Valós hálózati teljesítményt
A fogyasztók szerint az 5G-alapú jövő felé haladva a szolgáltatóknak el kellene kerülniük a minden alapot nélkülöző marketingszlogeneket. Ehelyett a tényleges hálózati élményre kellene törekedniük, és arra, hogy marketingjükben becsületesebbek legyenek. A jelentés szerint a fogyasztóknak mindössze négy százaléka hiszi el a szolgáltatók által a saját hirdetésekben közölt információkat és a hálózati teljesítményre vonatkozó saját statisztikáikat.
Kapcsolódó cikkek
- 5G jövő az Ericssontól és a Telekomtól
- Huawei: 2025-re már közel 100 milliárd IoT eszközt tartunk majd számon
- Szingapúrban is Vodafone IoT bringákat lehet használni
- Az Ericsson és partnerei már a gyárakat is felokosítják
- Az Ericsson A 2017-es Mobil Világkongresszuson
- Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?
- Indul a NauBit SmartBoat szolgáltatása a balatoni hajósok számára
- Az Ericsson demonstrálta az első végpontok közötti 5G hálózatot
- Az IBM és az Ericsson új fejlesztéssel áll elő az 5G terén
- 1200 Mbps letöltési sebességet mutatott be 4G+ technológián a Telekom és az Ericsson
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.