E-kereskedelem: a női vásárlók, az okostelefon-használat és a mosogatógép-tabletta az élen

forrás: Prím Online, 2018. január 26. 10:02

Azt viszont ki gondolta volna, hogy hazánkban második helyezett a varrógép, a harmadik pedig a Catan telepesei társasjáték, s hogy a 65 év feletti korosztály Csehországban vásárol a legnagyobb arányban az interneten? Mindez és még sok, az internetes vásárlással kapcsolatos érdekesség derül ki a Mall Group tavaly év végi Black Friday akciójának regionális vásárlási statisztikáiból.

A cseh tulajdonú Mall Group – a nálunk is közismert Mall.hu webáruház mögött álló cégcsoport – internetes kiskereskedelmi szolgáltatásával hazánkon és anyaországán, Csehországon kívül többek között Lengyelországban, Horvátországban, Szlovákiában és Szlovéniában is jelen van a régióban, s tavaly év végén mind a hat említett országban megszervezte a Black Friday vásárlási akciót. 

 

Változatos képet mutat a 2017-es év végi internetes vásárlási láz eladási darabszám szerinti top 3 sztárterméke az országok közötti összehasonlításban. 

  • A lengyeleknél márkás kávédarálóból vásároltak a legtöbbet, második helyen a pelenka, harmadikon egy középkategóriás macskaeledel végzett. 
  • A szlovénoknál egy 150 ml-es hajpakolás volt a legnépszerűbb, azt követte egy 12 voltos autóizzó, a harmadik legnépszerűbb pedig egy kapucsínó kávékapszula volt. 
  • A csehek ablaktisztítóból, csavarhúzókészletből és mosogatószivacsból vásároltak a Mall.cz webáruházban a legtöbbet.
  • Horvátországban a 2017-es Black Friday során csuklós vérnyomásmérőből vásároltak a leginkább, második helyen tejeskávé kapszula, a harmadikon pedig szerszámkészlet végzett. 
  • Magyarországon ugyanebben az időszakban a webáruházas vásárlás dobogójának első helyezettje egy mosogatógép-tabletta lett, ám mindjárt másodikként – sokak számára meglepő fordulatként – beérkezett a varrógép, míg a dobogó legalsó fokán a Catan telepesei társasjátékot találhatjuk. 

 

A regionális összesítő statisztikából egyúttal kiderül, hogy 2016-ról 2017-re jelentősen változott a vásárlók által tájékozódásra használt platformok aránya. 

  • 2017-ben a legnagyobb arányú okostelefon-használat (a látogatók 57,1%-a) Horvátországban tapasztalható, második helyezett Szlovákia 45,7%-kal, harmadik pedig Szlovénia 42,7%-kal. 
  • A Mall Group 2017-es statisztikája szerint legdinamikusabban Magyarországon terjed az okostelefonok használata az asztali gépek és a tabletek rovására: míg 2016-ban csupán a magyar vásárlók 29,2%-a, addig 2017-ben már a 40,8%-uk látogatta okostelefonról a Mall.hu webáruházat a Black Friday napján, ami egy év alatt csaknem 40%-os növekedést jelent. 

 

Figyelemre méltó adatokat nyújt az országok közötti összehasonlítás a Mall Group webáruházak vásárlóinak/látogatóinak nemi és életkori összetétele terén is. 

  • A legnagyobb arányban (48,4%-ban) Magyarországon érdeklődnek és vásárolnak a hölgyek a webáruházakban, míg Szlovákiában ez az arány csak 41, Lengyelországban pedig 43%.
  • Az aktív és az online kereskedelmi szolgáltatásokra nyitottabb, 25-34 éves korosztály Szlovákiában a webáruházak látogatóinak csaknem 40%-át adja, Szlovéniában, Csehországban és hazánkban viszont csak a 32%-át. 
  • A 35-44 év közöttiek a webáruházakban legaktívabbak Szlovéniában, ott ők teszik ki a látogatók 37,3%-át, a legpasszívabbak Csehországban, 25,6%-kal, míg Magyarországon ez a korcsoport a Mall.hu látogatóinak 31,8%-át tette ki a 2017-es Black Friday során. 
  • Kiemelésre érdemes még, hogy a nyugdíjas korosztály (65 év felettiek) Szlovákiában a látogatók 2%-át adta, míg Csehországban a nyugdíjasok jóval aktívabbak ezen a téren, hiszen 2017 végén ők tették ki a Mall.cz látogatóinak 5,27%-át. A magyar nyugdíjasok ugyanebben az időszakban a Mall.hu látogatóinak 3,71%-át adták, vagyis elmondható, hogy hazánkban ez a generáció nyitott az új vásárlási módokra. 

 

A Mall Group egyébként a 2017-es Black Friday során átlépte az akció üzletfejlesztésénél célkitűzésként megjelölt 1 milliárd cseh koronás árbevételt, ami 11 milliárd forint feletti forgalmat jelent az akció során. A gondos tervezésnek köszönhetően a kiszállítások során sem léptek fel akadályok, ami a vásárlói elégedettségi mutatók pozitív változásában is megmutatkozott.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program

A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz. 

2024. november 17. 15:29

Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia

Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől. 

2024. november 17. 13:44

A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása

A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.

2024. november 17. 11:58

Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél

Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.

2024. november 16. 17:48

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06