Megosztott jövő: a Dell Technologies bejelentette legújabb kutatásának eredményeit
A Dell Technologies legújabb globális kutatása szerint nem egységes jövőképpel lépünk be a gép-ember kapcsolat új korszakába.
A világszerte megkérdezett 3800 üzleti vezető fele úgy látja, hogy az automatikus rendszerek bevezetésével több idő fog felszabadulni, míg a másik 50 százalék nem hisz ebben. 42 százalékuk úgy gondolja, hogy a feladatok gépekre hárításával növekedni fog a munkahellyel való elégedettség, míg 58 százalékuk nem ért egyet ezzel.
A Vanson Bourne által végzett kutatás a Dell Technologies eredeti tanulmányát követi, amelynek címe Realizing 2030: The Next Era of Human-Machine Partnerships (Kitekintés 2030-ra: az ember és gép közötti kapcsolat következő korszaka). A tanulmány azt jósolja, hogy 2030-ra a technológiai fejlődés minden korábbinál gazdagabb és mélyebb kapcsolatot teremt majd az emberek és a gépek között. Ezzel az üzleti vezetők is egyetértenek: a válaszadók 82 százaléka arra számít, hogy a vállalataik alkalmazottai és gépei öt éven belül integrált csapatként fognak együttműködni.
A vélemények megoszlanak abban a kérdéskörben, hogy a jövő lehetőséget vagy fenyegetést jelent-e, és hogy mi a teendő a kockázatok csökkentése érdekében.
- a válaszadók 48 százaléka szerint minél inkább a technológiára támaszkodunk, annál több vesztenivalónk lesz egy kibertámadás esetén; 52 százalék nem tart ettől;
- az üzleti vezetők 50 százaléka egyértelmű protokollok bevezetését szorgalmazza az autonóm gépek meghibásodása esetére; a többiek nem foglalkoznak ezzel;
- 45 százalékuk szerint a számítógépeknek képesnek kell lennie arra, hogy különbséget tegyenek jó és rossz parancsok között; 55 százalékuk szerint erre nincs szükség.
„Érthető, hogy az üzleti világ megosztott ezekben a kérdésekben. Általában két szélsőséges jövőkép a jellemző: az aggódó, hogy az emberi hozzájárulás feleslegessé válik, valamint az optimista szemlélet, miszerint a technológia majd megoldja a legnagyobb társadalmi problémáinkat. E különböző nézőpontok megnehezíthetik a vállalatok számára a jövőre való felkészülést, és minden bizonnyal hátráltatják a vezetők azon törekvéseit, amelyek a szükséges változtatások bevezetésére irányulnak” – mondta Jeremy Burton, a Dell Technologies marketingigazgatója.
A bekövetkezni látszó változások fényében 56 százalék arra számít, hogy az iskolák a „mit tanuljunk” helyett a „hogyan tanuljunk” módszerek tanításával készítik majd fel a tanulókat az olyan állások betöltésére, amelyek ma még nem is léteznek. Ez egybevág az IFTF előrejelzésével, miszerint a 2030-ban létező állások 85 százalékát jelenleg még fel sem találták.
Korlátok között
Számos vállalat nem halad elég gyorsan és nem fektet elegendő energiát a fejlődésbe ahhoz, hogy minden területen sikeresen integrálja a legújabb technológiákat, és ezáltal váljon sikeres digitális vállalkozássá. Csak a szervezetek 27 százaléka tartja úgy, hogy minden területen élen jár a digitális megoldások bevezetésében. 42 százalékuk nem tudja, hogy képes lesz-e tartani a versenyt a következő évtizedben, többségüknek (57%) pedig jelenleg is nehézséget okoz lépést tartani a fejlődés tempójával.
A sikeres digitális vállalkozássá válás legfőbb korlátai 2030-tól:
- Digitális jövőkép és stratégia hiánya: 61%
- Felkészült munkaerő hiánya: 61%
- Technológiai korlátok: 51%
- Időbeli és anyagi korlátok: 37%
- Törvények és jogszabályok: 20%
Mindenki egyetért abban, hogy szükség van az átalakulásra
Bár a vezetők véleménye megoszlik a jövőképüket és a hátráltató korlátaikat illetően, az átalakulás szükségességében egyetértenek. A vállalkozások többsége úgy látja, hogy a jelenlegi nehézségek ellenére is fejlődni fognak a következő öt évben.
Az öt éven belül megvalósítható fejlődési irányok:
- Megfelelő kiberbiztonsági védelem bevezetése: 94%
- Termékek szolgáltatásként való biztosítása: 90%
- Átállás a szoftveralapú üzleti működési modellre: 89%
- A kutatás és fejlesztés előre fogja mozdítani a vállalatot: 85%
- "Hyper-connected" felhasználói élmény biztosítása virtuális valóság (VR) használatával: 80%
- Ügyféligények előrejelzése mesterséges intelligencia használatával: 81%
„Jelentős változások korának a küszöbén állunk. Az üzleti vezetők különféleképpen látják a jövőt, de egy véleményen vannak arról, hogy az átalakulás feltétlen szükséges. Az ügyfelekkel folytatott eszmecserék alapján úgy gondolom, egy meghatározó pillanathoz közelítünk az időben. A vállalkozások vagy megragadják a gyeplőt és átalakítják az informatikai, munkaerővel kapcsolatos és biztonsági megoldásaikat és ezáltal meghatározó szerepet játszanak a jövőben, vagy lemaradnak” – tette hozzá Jeremy Burton.
Kapcsolódó cikkek
- A tudatosság hiánya okozza az egyik legnagyobb veszélyt a vállalkozások számára
- Elégedett munkaerő nélkül elégedett ügyfél sincs
- Idén még jobban megkérik az árukat az informatikusok
- Átalakulóban az autópálya matrica vásárlási szokásaink
- “Felhő mesterek” uralhatják a piaci versenyt 2018-tól
- A zokni-szandál a múlté, az inkognitó-mód nem
- Jobb ügyfélélmény, magasabb elvárások
- Négy európai ország legnépszerűbb tabletes applikáció
- A gyenge jelszóvédelem a gamereknek veszedelem
- Egyre többen és egyre gyakrabban használunk mobilnetet külföldön is
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.