A METU saját fejlesztésű játéka a HR tamagocsi
A munkaadók számára a kollégák megtartása kulcsfontosságú feladat a következő öt évben, miközben egy teljesen új elvárásokkal rendelkező generáció kerül a munkaerőpiacra. A HR szakma valós kihívásait mutatja be a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) saját fejlesztésű játéka, a HR tamagocsi. A gamifikációba ültetett online HR-teszt az emberi erőforrás szakma iránt érdeklődő diákoknak segít a pályaválasztásban.
A gyors munkahelyváltásokra szocializálódott Y- és Z-generációk pályakezdésével a HR-szakembereknek kiemelt figyelmet kell fordítaniuk a munkavállalói élmény biztosítására. A Kronos 2017-es kutatása szerint az elkövetkezendő öt évben a munkaadók elsődleges prioritása a munkavállalók megtartása lesz, ezért egyre inkább stratégiai szerepet kap a HR. A digitalizáció eredményeként egyes HR-funkciók a közeljövőben teljesen automatizálttá válhatnak, miközben a felszabaduló kapacitásokkal a stratégiaalkotásra kerülhet a fókusz.
A HR tamagocsi egy gamifikált, azaz játékosított próba, amely a HR-esek valós dilemmáival szembesíti a játékosokat. Elsődleges célja, hogy az emberi erőforrások szakma iránt érdeklődő, az egyetemekre most felvételiző diákok egyszerű, játékos formában alkothassanak képet arról, hogy milyen kihívásokkal szembesül egy HR-szakember.
„Az Y- és Z-generációk a 2008-as gazdasági válság és a technológiai fejlődés hatására gyorsabban váltanak állást, mint a korábbi korosztályok. A tehetséges munkaerő megtartása érdekében a legfontosabb feladat az úgynevezett minőségi munkavállalói élményút megfelelő megtervezése, valamint a sikeres munkáltatói márkaépítés. A HR tamagocsiban ezt a folyamatot ismerhetik meg játékos formában a diákok.” – mondta Dr. Király Zsolt, a METU egyetemi docense, az emberi erőforrások szak vezetője. „A gamifikáció nem szimplán egy játék vagy eszköz, hanem 75 százalékban pszichológia és 25 százalékban technológia. A játékosításnak köszönhetően a résztvevők nyitottabbá válnak, így nem vágják el a lehetőségét annak, hogy megismerjék az adott kérdéskört.” – tette hozzá a szakértő.
A gamifikáció nemcsak a munkaerőpiacon, hanem a pályaválasztás területén is számos újítást hozhat, hiszen segítségével a diákok felmérhetik, hogy az adott szakmához szükséges készségek és kompetenciák mennyire állnak közel az elképzeléseikhez, így pedig kisebb az esélye, hogy olyan szakra kezdenek el járni, amit végül nem fejeznek be.
HR tamagocsi – neveljünk ki egy szakembert!
A HR tamagocsi játék elején a játékosok négy, eltérő stílusú és képességű pályakezdő karakter közül választhatnak. A karakterek önmagukban reflektálnak arra, hogy a munkaerőpiacon minden munkavállalónak mások az erősségei és készségei. A karakter karrierfejlődése során a játékos folyamatos döntések elé kerül, amelyek meghozatalakor a választott munkavállaló fejlődése kerül a középpontba. A játék meghatározó állomásainál egy-egy HR szakmai videóüzenet is beépítésre került, ezekben szakmai partnerként Dr. Király Zsolt mellett Megyeri Mirtill, a Zyntern társalapítója és Speiser Tamara, a Profession.hu szakértője működött közre.
Az eddigi közel 2000 HR tamagocsi-játékos 70 százaléka nő, többségük 18 és 24 év közötti fiatal. A játékosok háromnegyede vidéki, de játszottak már a HR tamagocsival Svájcból, Romániából, Kanadából és Indonéziából is. Az eddigi adatok alapján a játék a középiskolások és az egyetemisták körében ugyanannyira népszerű, a játékosok 13 százalékát pedig mesterszakon vagy posztgraduális képzésen tanuló fiatalok teszik ki. A legnépszerűbb karakter 52 százalékkal „Öltönyös Bence”, a legkevésbé népszerű 10 százalékkal „Magabiztos Évi” lett. A nők többsége (64 százalék) számára „Öltönyös Bence” a legszimpatikusabb, míg a férfi játékosok többsége (46 százalék) „Megbízható Dóri” karakterét választotta.
A HR tamagocsi játék minden érdeklődő számára elérhető a Google Play áruházban. A METU emberi erőforrások alapképzési szakjára az érdeklődők február 15-ig jelentkezhetnek.
Kapcsolódó cikkek
- A vállalat, ahol Jediket, pszichopata gyilkosokat és szuperhősöket keresnek
- Feleslegessé teszi az egyetemeket a technológia?
- Nemzetközi startup hálózathoz csatlakozott a METU
- Ez az 5 HR trend fogja meghatározni a munkaerőpiac és -menedzsment világát 2018-ban
- Retro konzolok indíthatók böngészőből
- 20 éves a Tamagotchi!
- Az élethosszig tartó tanulás az Y-generáció sikerének kulcsa
- Új vezető a Telenor HR-divíziójának élén
- A szakmabeliek is több nőt szeretnének maguk között látni
- 7+1 tipp vezetőknek és munkavállalóknak, hogyan lehetnek a jövő (szak)emberei?
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.