Hogyan fordítsuk javunkra az adatvagyonunkat?
A fejlett adatelemző eszközök teljes palettája már ma rendelkezésünkre áll, pár éven belül azonban robbanásszerű elterjedésük várható, mivel ezek mind az üzleti, mind pedig a mindennapi életünk meghatározó részévé válnak. Ezekbe a trendekbe nyújt betekintést az idei SAS Analytics Day, a SAS szakmai konferenciája február 21-én.
Megismerni a jövőt
Hazai és nemzetközi szakértők részvételével zajlik majd az idei SAS Analytics Day konferencia, melyre rekord számú jelentkező regisztrált.
A rendezvény ízelítőt ad a SAS fejlett analitikára (advanced analytics) épülő megoldásaiból, melynek során a legújabb trendekkel, világunk átalakulásával, analitikai jellemzőkkel, új adatstratégiákkal, és az adatvagyon gazdálkodás/hasznosítás kihívásaival ismerkedhetnek meg a résztvevők.
A rendezvény tematikája többek között a mesterséges intelligencia, a machine learning, az adatvédelem és adatvagyon-gazdálkodási stratégiái köré épül.
Szó lesz arról, hogyan javíthatja az MI az ügyfélélményt, és hogyan lehetséges az innováció az analitika segítségével. Ügyfelekkel történő kerekasztal beszélgetések és gyakorlati bemutatók, referencia előadások színesítik a konferenciát.
A SAS számos ügyfele közül a Magyar Államkincstár, a CIB Bank Zrt. és az UniCredit Bank Serbia szakemberei mutatják be a rendezvényen, hogyan tudják alkalmazni a fejlett analitikát üzletvitelük során.
Az esemény előrevetíti a jövőt, kitekintést ad az egy évtizedes távlatban várható változásokra. Loncsár Tibor, a SAS Magyarország új vezetője szerint tíz év múlva a fejlett analitikai eszközök nyújtotta lehetőségek annyira széles körben elterjednek, hogy nem csupán az üzleti, hanem a mindennapi életünk részévé válnak majd. A már ma is aktuális vagy látható ügyféligényeket elterjedten fogják szolgálni a hatékony és bejáratott rendszerek.
Mesterséges intelligencia az üzleti analitikában
A megalapítása óta kizárólag a fejlett üzleti analitikával foglalkozó SAS Magyarország a 2018-as évben a mesterséges intelligencia és az elemző-eszközök lehetőségeinek további kihasználására törekszik. Előtérbe kerülnek a cégnél az adatkezelési (data management) megoldások is, ahol hangsúlyt kapnak - a május végéig kötelezően bevezetendő - európai Adatvédelmi Rendelettel (GDPR) foglalkozó eszközök.
Hazánkban különösen erős jelenléttel bír a cég a pénzügyi szegmensben. Az itt elért eredményeket és megszerzett tapasztalatokat más üzleti területeken – energetika, közműszolgáltatások, termelés – is kamatoztatja idén a SAS. Fontos fókuszterület lesz a fentiek mellett korszerű megoldásokat nyújtani a közszféra számos olyan intézményének, melyek igen jelentős adatvagyont kezelnek.
A világ élvonalához tartozni
A cég középtávú tervei között szerepel a kiemelt ügyfelek még jobb kiszolgálása, a regionálisan szabványosítható megoldások alkalmazása, és a viszonteladói hálózat fejlesztése.
„Személyes céljaim szerencsésen egybeesnek a cég által elvárt célokkal. Sokáig a fülemben fog csengeni egy – az egyik EMEA vezetőnk szájából elhangzott - mondat: „…A SAS Magyarországhoz igazából vezetőt és Chief Motivation Officert keresünk”. Kiváló csapatot találtam a SAS Institute Kft-nél, melyet motiválni és személyes tapasztalataimmal segíteni megtiszteltetés lesz” – foglalta össze céljait Loncsár Tibor, a cég január elején kinevezett vezetője.
Az automatizált analitika korszaka elkerülhetetlenül közelít, ezáltal a kreatív szellemi tevékenység egyre jobban a komplexebb feladatok elvégzésére koncentrálható. A trend éllovasának számító magyarországi SAS által is végzett munka eredményét jól mutatja, hogy hazánk üzleti analitikai, BI és adatbányászati területen nincs lemaradásban. Loncsár Tibor szerint nagyjából ugyan azok a fejlettségi szintek és kihívások tapasztalhatók itthon, mint a fejlett világ többi részén.
A február 21- én megrendezésre kerülő SAS Analytics Day konferenciával az érdeklődők betekinthetnek a magyar és a nemzetközi analitikai trendekbe, és konkrét példákon megismerhetik az új „iparág” felhasználási területeit.
Kapcsolódó cikkek
- Ember és technológia kapcsolatát vizsgálja a SMART 2018
- Gyorsuló vágykeltők – Minden út a fogyasztáshoz vezet!
- Magyar fejlesztések a kriptovilág élvonalában
- Blockchain: fejlesztésben erősek, felhasználásban gyengék vagyunk
- Jubilálnak a marketing fesztiválozók
- Az okos közlekedés legnagyobb innovációs fórumát rendezik meg Budapesten
- Feltöltődés az USA-ban
- Most épül a digitális jövő
- Azure-ra optimalizált Apache Spark, új mesterséges intelligencia megoldások, IoT és gépi tanulás a fejlesztők szolgálatában
- A digitális érettség mérhető és fejleszthető
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.