Az ügyfélélményt sem hagyja érintetlenül a munkaerőhiány
A konzisztens ügyfélélmény nyújtása elképzelhetetlen elkötelezett munkaerő nélkül. Ebből a szempontból aggasztó az ötödik DEVELOR Országos Ügyfélélmény Kutatás vonatkozó eredménye, mely szerint az aktív munkavállalók negyede nyitott a váltásra, 16 százalékuk pedig lényegében álláskeresőnek mondható.
Az elégedett ügyfél az elégedett munkaerővel kezdődik, az elégedett munkavállaló pedig ugyan miért menne máshová? Sajnálatos módon nem ilyen egyszerű a képlet. Egy egészséges vállalat minden körülmények között növekedni akar, fejleszteni a szolgáltatásai színvonalát, a növekedés alapfeltétele pedig a megfelelően képzett munkaerő kellő mennyiségben történő rendelkezésre állása. Nem újdonság, hogy Magyarországon ez egyre nehezebb feladat elé állítja a cégeket, melyek előtt súlyos munkaerőhiány esetén lényegében két lehetőség áll: vagy az elvárt szintnél alacsonyabbról válogatnak, és házon belül valósítják meg a képzést, vagy a konkurencia már bizonyított munkavállalóit próbálják jobb ajánlatokkal elszipkázni.
Az Országos Ügyfélélmény Kutatásból kiderül, hogy az aktív munkavállalók negyede egyáltalán nem zárkózik el a munkahelyváltás lehetősége elől. Ha nem is keres feltétlenül új lehetőségeket, egy jobb ajánlat reményében azért szívesen megméretteti magát a munkaerőpiacon, az önéletrajza megtalálható valamely állásközvetítő cég adatbázisában. Minden negyedik munkavállaló potenciális kilépőnek tekinthető.
A munkáltatók között zajló egyre kiélezettebb harcot tükrözi az a tény is, hogy a munkavállalók egyre kevésbé érzékelnek nehéznek egy esetleges váltást. A megkérdezettek 13 százaléka szerint egyáltalán nem lenne nehéz a jelenlegihez hasonló munkahelyet találnia, de legkevesebb 32 százalékuk is az optimistább tábort erősíti. A 2016-os adatokkal összehasonlítva ez 6 százalékos növekedést jelent, ami igen jelentős változás mindössze egy év alatt.
Kapcsolódó cikkek
- A tudatosság hiánya okozza az egyik legnagyobb veszélyt a vállalkozások számára
- Hogyan ünnepli a magyar a Valentin-napot?
- Egy jó munkahely a legjobb ellenszer a kiégésre
- Egy világ van, és az digitalizálódott
- Fontos az okostelefon a párkeresésben, de ha más nyomkodja, idegesít
- A vállalatok 70 százaléka nem tudja, mi kell a zöld működéshez
- Napi 20 órán át van velünk a mobilunk, mégsem tartjuk magunkat függőnek
- Az európai e-vásárlók egyre szívesebben vásárolnak külföldről
- Megosztott jövő: a Dell Technologies bejelentette legújabb kutatásának eredményeit
- Elégedett munkaerő nélkül elégedett ügyfél sincs
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.