E-kereskedelem: így viselkedünk egy webáruházban
A Mall.hu éves e-kereskedelmi statisztikáiból többek között az is kiderül, hogy a magyar férfiaknak vagy a nőknek van jobban megtömve a virtuális kosaruk, hogy melyik nem képviselői látogatják leginkább a webáruházat, illetve az is, hogy a vásárlók mely fizetési és átvételi mód, illetve termékcsoport mellett döntenek a legnagyobb számban.
Egy hagyományos szupermarketben könnyedén beleleshetünk egy másik vásárló kosarába, ahogy azzal is könnyebben tisztában lehetünk, hogy melyek a barátaink, családtagjaink kedvenc termékei, és hogy hányszor járnak egy héten vásárolni, hisz időről időre akár össze is szoktunk futni velük. Miként akár a csomagszállító által kiszállított csomagok érkezését is végignézhetjük, esetleg még segítenünk is kellhet a pakolásban.
A vásárlók online térben tanúsított viselkedését és szokásaikat azonban ennél már jóval nagyobb homály fedheti, a Mall.hu webáruház ezért összegyűjtötte a 2017-es év legszemléletesebb statisztikáit és – ahol érdekes tendencia mutatkozott – összehasonlította őket a 2016-os adatokkal is.
A férfiak kevesebbszer vásárolnak, de nagyobb értékben
- Átlagosan kicsivel kevesebb, mint 3 percet töltünk egy oldalon nézelődéssel a Mall.hu webáruházában, míg átlagosan 4 oldalt nézünk meg egy-egy böngészésünk alkalmával
- A 2017-es évben majdnem kiegyenlítődött az online vásárlók nemi aránya: a hölgyek 49%-ban, míg a férfiak 51%-ban vásároltak a Mall.hu webáruházában
- Ez azt jelenti, hogy 2016-hoz képest (hölgyek: 45%, férfiak: 55%) a 2017-es évben a hölgyek többször, míg a férfiak kevesebbszer vásároltak
- 2017-ben a férfi vásárlók összesen csaknem 21 ezerrel kevesebb tranzakciót indítottak, mint a hölgyek
- Azonban a hölgyek átlagos rendelési értéke 6.500 forinttal elmarad a férfiakétól, vagyis a férfiak kevesebbszer ugyan, de nagyobb értékben vásárolnak
Kissé kevesebb házhozszállítás mellett több a személyes átvétel
- 2016-hoz képest az összes termékcsoportot figyelembe véve körülbelül 10%-kal csökkent a házhozszállítást kérő vásárlók aránya
- Rendkívül érdekes módon a nagyháztartási gépek kategóriájában is csökkent a házhozszállítást igénybe vevők aránya: 2017 során csaknem 23%-kal kevesebben kérték
- A Mall.hu átvételi pontjain ezzel párhuzamosan 2016-hoz képest hozzávetőlegesen kétszeresére emelkedett azon vásárlók száma, akik a személyes átvételt és a személyes ügyfélszolgálati kapcsolattartást preferálták
- A 2016-os évhez képest a házhozszállítást választók aránya egyedül a fotós tartozékok (22%-kal), a napi fogyasztási cikkek (FMCG, 126%-kal) és a kerékpárok (423%-kal) kategóriáiban nőtt
LED TV-k és társasjátékok országa vagyunk
- 2016 után 2017-ben is a LED TV-k kerültek a termékcsoportok által generált forgalom alapján összeállított toplista csúcsára
- A dobogón a 2017-es év tekintetében egyetlen változás történt: az okostelefonok a harmadik helyre szorították a tavalyi második helyezettet, a szabadonálló elöltöltős mosógépet
- A top 15 termékcsoport között csupán két új szereplőt láthatunk, ők pedig nem más, mint a 60. születésnapját ünneplő LEGO, ami 66%-os növekedést követően a 2017-es lista 14. helyén landolt, és a Nyomtatók/fénymásolók termékkategória, amely forgalmának 118%-os növekedése a 12. helyre volt elég
- Ha pedig nem a forgalmat, hanem a darabszámokat nézzük, a magyarok 2016 után 2017-ben is társasjátékokat vásároltak a legtöbbször
- Ami a legkeresettebb játékokról egyformán elmondható: a vásárlók olyan játékokat keresnek, amelyeket a 6-8 éves korosztállyal is együtt tudnak játszani, játékidejük nem haladja meg az 1 órát, árban 10 ezer forint alattiak és kreativitást, stratégiai gondolkodást igényelnek
- Az abszolút toplista tetején egy gyorsaságon és megfigyelésen alapuló játék, a Dobble található
Kapcsolódó cikkek
- Bálint-napi ajándékötletek az eMAGtól
- Az európai e-vásárlók egyre szívesebben vásárolnak külföldről
- E-kereskedelem: a női vásárlók, az okostelefon-használat és a mosogatógép-tabletta az élen
- Az eMAG összegyűjtötte a tíz legkeresettebb és a tíz legfurcsább keresőkifejezést a tavalyi évből
- Élményszerű, személyre szabott vásárlás technológiai újításokkal
- Még mindig kihívás a karácsony az e-kiskereskedelemben
- E-kereskedelmi Körkép 2017
- Aznapi kiszállítással segíti a karácsonyi vásárlókat az eMAG
- Egyre tudatosabbak a magyar vásárlók
- eMAG Black Friday 2017: növekvő mobilvásárlás
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.