Díjazták az Ericsson 5G technológiáját
A közelmúltban az Ericsson két díjat is nyert 5G technológiai innovációért: az egyiket az 5G Radio Dot berendezésért, míg a másikat az IBM-mel közösen az 5G-hez használt 28 GHz frekvenciás, teljes rádió front-end megoldásért.
Az Ericsson múlt hónapban bemutatott 5G Radio Dot berendezése, a világ első beltéri, kiscellás 5G megoldása nyerte a mobiltechnológiai innovatív áttörésekért járó GTI Award díjat 2018-ban.
Az Ericsson emellett az IBM Watson Research Centerrel közösen megkapta az ISSCC Lewis Award díjat is az 5G-hez használt 28 GHz-es teljes rádió front-end megoldás kidolgozásáért. A rangos díjat az Ericsson most első alkalommal kapta integrált chiptervezésért.
Az Ericsson 5G NR Radio Dot rendszere az új 3GPP 5G standard szerint működik. Egyszerű upgrade megoldást kínál 4G-ről a meglevő beltéri hálózati infrastruktúra felhasználásával. Az 5G Radio Dot több mint jövőbiztos: maga a beltéri hálózatok jövője. A beltéri hálózatokon 2Gbps feletti sebességet biztosít, és támogatja az új és most megjelenő, szigorú késleltetési és sávszélességi előírásokat támasztó ipari alkalmazásokat például a bányászat, a gyártás és az egészségügy terén.
A GTI csoporthoz tartozó szolgáltatók már érdeklődésüket fejezték ki az 5G 2019-ben és 2020-ban történő bevezetése iránt. Az önálló (standalone) 5G NR alapú, első kereskedelmi hálózatok várhatóan jövőre kezdik meg működésüket, a szélesebb körű hálózatfejlesztés 2020-tól várható.
Forradalmi újítások az 5G mmWave és a fejlett antenna megoldások terén
Néhány héttel ezelőtt az Ericsson és az IBM közösen elnyerte az ISSCC (International Solid State Circuit Conference) 2017 Lewis Winner díjat a 2017. februárban bejelentett rendkívüli kutatási áttörésért. A két társaság kompakt szilíciumalapú chipet, azaz rádiófrekvenciás integrált áramkört (RFIC) készített 28 GHz frekvencián, ehhez fázisvezérelt antennasor modult (PAAM) fejlesztett, amely négy chipet integrál magába, és a jövőben felhasználható lesz az 5G bázisállomásokban.
A technológia jövőbeni elterjedése szempontjából döntő tényező a készülék mérete, tömege, költsége és teljesítménye. Az IBM és az Ericsson által közösen fejlesztett berendezés – a világ első 28 GHz frekvencián működő, szilíciumalapú milliméteres hullámhosszon működő (mmWave) PAAM modulja – e téren komoly előrelépést jelent. A PAAM modul mérete mindössze egy átlagos okostelefon méretének a fele; a kis méret feltétlenül szükséges a készülék széleskörű elterjedéséhez, különösen beltéren és sűrűn lakott városi körzetekben. A PAAM egyszerre két antennanyalábot képes működtetni, így kétszer annyi felhasználót tud egy időben kiszolgálni – biztosítva az új technológia hatékonyságát és gazdaságosságát.
Ez a technológia szolgált alapul a szolgáltatókkal végzett globális 28 GHz 5G kísérletekhez.
Kapcsolódó cikkek
- Magyarországi Ericsson fejlesztést vezet be a T-Mobile US
- Ericsson üzleti útmutató szolgáltatóknak
- Indulhat az 5G!
- A telepített Ericsson Radio System termékek készen állnak az 5G NR-re
- Így fest a fogyasztók 5G-s kívánságlistája
- 5G jövő az Ericssontól és a Telekomtól
- Az Ericsson A 2017-es Mobil Világkongresszuson
- Az Ericsson demonstrálta az első végpontok közötti 5G hálózatot
- Az IBM és az Ericsson új fejlesztéssel áll elő az 5G terén
- 1200 Mbps letöltési sebességet mutatott be 4G+ technológián a Telekom és az Ericsson
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.