Lebomlott az utolsó gát is a Microsoft Teams körül
Emberi léptékkel mérve még csecsemő, az eredményeit tekintve viszont már bőven nagykorú: alig egy éves a Teams, a Microsoft csevegés-alapú munkafelülete, de máris a meghatározó vállalati kommunikációs platformok között jegyzik. Mostantól ráadásul a szervezeten kívüli, Office 365 előfizetéssel nem rendelkezőket is hozzáadhatjuk munkacsoportjainkhoz.
A Teams alapja az Office 365 szolgáltatáscsomag, mostantól azonban olyan szervezeten kívüli kollégákat is hozzá tudunk adni a csoportjainkhoz, akiknek nincs Office 365-előfizetésük, így nincs technikai akadálya a külsősök – szakértők, tanácsadók vagy akár tanítványok – bevonásának, a csapatmunka további kiterjesztésének. A résztvevők számára a bekapcsolódás az azonnali információ-hozzáférésen túl olyan előnyöket is kínál, mint az üzenetek címkézése és visszakereshetősége.
Világszerte 181 piacon 200 ezernél is több szervezet munkatársai használják hárommillió csoportban, összesen 39 nyelven – messzire jutott egy év alatt a Microsoft csevegés alapú vállalati csoportmunka-felülete, a Teams. Természetesen nem a nulláról – egyrészt a 120 milliós felhasználói táború Office 365-re épül, másrészt pedig azoknak a generációknak a szokásaira építhet, amelyek első számú kapcsolattartási felületként használják az azonnali üzenetküldő megoldásokat –, de a növekedés így is imponáló. A Teams mára olyan felhasználókat tudhat magáénak, mint az A.P. Moller–Maersk, a ConocoPhillips, a Macy’s, vagy a NASCAR.
A Teams által nyújtott kényelmet, biztonságot és sokrétűséget a felhasználók milliói után a szakma is visszaigazolta: az egyéves születésnapját ünneplő megoldás a napokban elnyerte Orlando-ban az Enterprise Connect 2018 szakkiállítás fődíját (Best of Enterprise Connect), jelezve, hogy a csapatmunkában nincs vetélytársa.
Az azonnali siker és elismerés nem meglepő, a Teams ugyanis lényegesen többet tud egy egyszerű chat-felületnél: a közös munka szervezésének és megvalósításának sokoldalú kiszolgálója, amelybe a hanghívástól a Microsoft Graph mesterségesintelligencia-képességekkel rendelkező elemző és megjelenítő megoldásáig számos üzleti funkciót beépítettek. A Teams tudása természetesen az első év után is folyamatosan bővül: idén többek között a megbeszélések felhő alapú rögzítésével, a hangvezérléssel vagy az értekezletek mobil alapú megosztásával.
Kapcsolódó cikkek
- Összefogás a gyerekek digitális oktatásáért
- Digitális cunami söpör végig a piacokon
- Ingyenes hozzáférés a Minecraft oktatási verziójához
- Legyél Te a 2018-as év MOS Világbajnoka!
- Meghosszabbított nevezési határidővel várja az innovatív ötleteket a Microsoft
- Régiós webinar sorozat segíti a hazai Imagine Cup jelentkezőket
- A magyar vállalatok harmada még nem is hallott a GDPR-ról
- Tízből kilenc magyarra veszély leselkedik az interneten
- Magyar ötleteket is vár a Microsoft
- Londonban mutatkozik be az oktatás jövője
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.