A Fujitsu fejleszti európai AI-kiválóságközpontját
Európai AI-kutatási tevékenysége fejlesztése jegyében a Fujitsu bővíti a Párizs közelében, Saclayban működő AI-kiválóságközpontját*, további kutatókat vesz fel, és részt vesz az EU rangos AI-projektjében. A társaság Franciaország elnöke, Emmanuel Macron védnökségével, a párizsi Collège de France-on, „A mestersége intelligencia az emberiség szolgálatában” (AI for Humanity) címmel március végén megrendezett konferencián osztotta meg a nyilvánossággal terveit.
A kezdeményezések célja az AI-technológiák terjedésének gyorsítása azáltal, hogy sokféle továbbfejlesztett szolgáltatást (pl. pontosabb diagnosztikai módszereket az egészségügyben és biztonságosabb online bankszolgáltatásokat) tesznek elérhetővé a fogyasztók és a vállalkozások számára Európa egész területén.
Az EU Horizon 2020 kutatási projekt
A Fujitsu csatlakozott a banki hálózatok biztonságának megerősítésére indított EU Horizon 2020 AI-kutatási projekthez. A projekt prediktív jellegű, integrált szemléletet kíván megvalósítani a pénzügyi szektorban használt kritikus infrastruktúrák fizikai és internetes biztonsága terén. Az új szemlélet szerint működő rendszerek adatvezérelt AI-alapú mechanizmusokkal azonosítják és jelzik előre a biztonsági incidenseket, lehetővé téve ezzel a pénzintézetek számára a komplexebb támadások kezelését és az előírásoknak való gyorsabb és olcsóbb megfelelést. A Fujitsu a franciaországi AI-kiválóságközpontban végzi majd az EU Horizon 2020 projekttel kapcsolatos tevékenységet.
A központban több mint 30 AI-projekt zajlik a videóanalitika kiskereskedelmi és ipari felhasználásával kapcsolatban. A Fujitsu és az Inria nemzeti digitális technológiai kutatóintézet hosszú távú kutatási és „co-creation” programot indított az intézményben a fejlett matematikai és számítási módszereket hasznosító, új gépi tanulási és AI-technikák kidolgozására. A Fujitsu AI-kiválóságközpontja a tudományos partnerkapcsolatokat is ösztönzi, és szakértői csereprogramokat bonyolít Európa és Japán más Fujitsu szervezeteivel, valamint olyan rangos oktatási intézményekkel, mint például a francia Ecole Polytechnique és a svéd Chalmers Műszaki Egyetem.**
„A bővítés jól mutatja, hogyan fektet be a Fujitsu folyamatosan az ügyfélvállalatait támogató AI-megoldások fejlesztésébe. Az ügyfeleinknek innovatív AI-szolgáltatásokat kínáló kompetenciaközpontokhoz – köztük a madridi adatanalitikai innovációs központhoz és a müncheni Ipar 4.0 központhoz – csatlakozó saclayi AI-kiválóságközpont tovább erősíti már eddig is ütőképes európai hálózatunkat” – mutatott rá Duncan Tait, a Fujitsu vezérigazgatója, alelnöke, valamint Amerikáért és az EMEIA-régióért felelős vezetője.
A kiválóságközpont 30 év örökségét építi tovább a mesterséges intelligencia terén
A Fujitsu több mint 30 éve kutatja a mesterséges intelligenciát. Stratégiája értelmében kiterjedt partner- ökoszisztémával folytat együttműködési projekteket. A tavaly bejelentett 50 millió eurós kezdeményezésével például Franciaország szervezeteinek digitális átalakulását támogatja. Szakértelmét a dinamikus saclay-i innovációs környezettel ötvözve már a helyi start-upok egyharmadával indított közös projekteket. Emellett nagyszabású AI-rendszert vezetett be például a madridi San Carlos Klinikai Kórházban a klinikai döntéshozatal támogatására, és a Siemens Gamesa piacvezető szélturbina-gyártónál az AI-alapú minőségellenőrzés megvalósítására.
__________________
* Fujitsu 2017 szeptemberében nyitotta meg AI-kiválóságközpontját, a Párizshoz közeli Saclayban, az Ecole Polytechnique inkubátorházaként működő Drahi X-Novation Centerben.
** A Fujitsu AI-kiválóságközpontja 2017 óta szakmai csereprogramot tart fenn az Ecole Polytechnique és a Fujitsu japán K+F laboratóriumai között, és kutatási, oktatási, innovációs együttműködést folytat Svédország egyik legnevesebb felsőoktatási intézményével, a Chalmers Műszaki Egyetemmel. Utóbbi keretében 2018-ban kiválasztott hallgatók csatlakoznak majd a kiválóságközpont francia szakértőihez a mesterséges intelligenciát az ügyféligények kiszolgálásában hasznosító projektekben.
Kapcsolódó cikkek
- A Fujitsu mélytanulási képességekkel ruházza fel munkaállomásait és szervereit
- Kézikönyv a mesterséges intelligenciához
- Megnyílt a Fujitsu blockchain-innovációs központja
- A Fujitsu IoT-infrastruktúra megoldása az ingatlankezelőknek is jól jön
- Legyőzi-e a mesterséges intelligencia az emberi hozzáadott értéket?
- Mesterséges intelligencia és okos megoldások a Science Parkban
- A Fujitsu kutatása szerint átlagosan 330 ezer euró veszteséget okoztak a kiskereskedelmi cégeknek a bukott digitalizálási projektek
- Az LG a 2018-as MWC-n mutatta be legújabb, intelligens funkciókkal felszerelt mobilját
- Mesterséges intelligenciával irányít önvezető autót a Huawei
- Az LG mobiltelefonos AI-technológiát mutat be az idei MWC-n
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.