KKV-kat segít a Vodafone
A kis- és középvállalkozások számára a digitális átalakulás Európa-szerte nagy kihívást jelent, a hazai kis- és középvállalkozások 60 százaléka egy weboldallal és néhány számítógéppel rendelkezik – derül ki az Európai Bizottság által készített European Digital Progress Report tavalyi adataiból. A Vodafone Csoport 11 országban jelen lévő, digitális transzformációt támogató Ready Business Index megoldásának köszönhetően ez a jövőben változhat.
A digitális átalakulás európai szinten nagy kihívást jelent a vállalkozásoknak, különösen igaz ez a kisebb, 250 főnél kevesebb munkavállalót foglalkoztató KKV-kra. A legfrissebb EDPR kutatás szerint számítástechnikai ismerettel a vezetők 64 százaléka rendelkezik, és a vállalkozások 44 százaléka használja a közösségi média platformokat is marketingkommunikációs eszközként, csupán harmaduk használ valamilyen ügyfélkapcsolat-kezelő rendszert (CRM), és alig 17 százalékuk értékesít online.
Ezeket a vállalatokat szeretné támogatni a Vodafone, a Ready Business Index bevezetésével. Az online kérdőív segítségével az érdeklődő vállalkozások fel tudják mérni a saját digitális fejlettségüket, illetve a kérdőív végén részletes eredmény-kimutatást kapnak saját működésükre, valamint értékeik alapján az iparágukban elfoglalt pozíciójukra vonatkozóan. Az Index mintegy 11 Vodafone országban már működik hasonló tartalommal és megjelenési formában, többek között Új-Zélandon, Dél-Afrikában, Angliában, Spanyolországban vagy Romániában.
„Hosszú távon a tudatos tervezés, a digitális kompetenciák fejlesztése, valamint az üzleti infokommunikációs megoldásokban rejlő potenciál kiaknázása jelenthet a megoldást a KKV-k számára is.” – mondta el Király István, a Vodafone Magyarország Vállalati Szolgáltatások Üzletágának vezérigazgató-helyettese. „Tapasztalataink szerint a KKV-k digitális átállásának egyik legfontosabb követelménye a korszerű módszerek és naprakész információk megismerése, összegyűjtése. Ezek a technológiák – egyedi IoT megoldások, elektronikus fizetést biztosító megoldások, felhőszolgáltatások – teszik lehetővé a magyar a vállalkozók számára, hogy belépjenek a digitális világba relatív alacsony költségek mellett. A Ready Business Index segítségével a vállalkozások nem csak aktuális digitális fejlettségüket tudják felmérni, de az új kitöltési eredmények fényében egy folyamatosan frissülő adatbázis mentén követhetik nyomon digitális fejlődésük szakaszait.”
Kapcsolódó cikkek
- IoT megoldásokkal mutat zöld utat a Vodafone
- Európa új tigrisei
- Digitális gumiabroncs-ellenőrzés
- Karrier tanácsadó programot indít a Vodafone
- Indul a Vodafone és a Logiscool Nagy Digitális Kalandja!
- A Fujitsu kutatása szerint átlagosan 330 ezer euró veszteséget okoztak a kiskereskedelmi cégeknek a bukott digitalizálási projektek
- Vodafone: jön a feltöltőkártyás adategyeztetés!
- Mérföldkőhöz érkezett a Vodafone Digitális Iskola Programja
- A Vodafone és a Huawei a mérnökképzést támogatja az Óbudai Egyetemen
- Testre rögzíthető szenzorokat tesztel a Vodafone
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.