Világi (arc)hívságok
Ha valamiért hirtelen egy évekkel ezelőtti beszélgetésben vagy levélben megemlített információt kell előkeresni, a legtöbben azt sem tudják, hova kapjanak. Kivéve azokat, akik megfelelő módon, modern eszközökkel archiválják a különféle csatornákon zajló kommunikációt. A Micro Focus szakértői szerint is érdemes különös figyelmet fordítani a területre, hiszen számos okból szükség lehet korábbi adatokra, az auditoktól kezdve a biztonsági problémákon át a hatékonyság növeléséig.
A nagyobb és közepes méretű vállalatok jelentős részénél alkalmaznak valamilyen archiválási megoldást, elsősorban védelmi és megelőzési céllal. Például azért, hogy megőrizzék az adatokat arra az esetre, ha jogi okokból szükség lenne rájuk, illetve, hogy eleget tegyenek bizonyos szabályozási előírásoknak. Más archiválási módszerek pedig az informatikai szakemberek munkáját segítik, így többek között növelik a tárolás hatékonyságát az e-mail szerveren és egyéb kiszolgálókon, illetve lehetővé teszik a cég alkalmazottai számára, hogy önkiszolgáló módon tudjanak keresni régi tartalmaikban anélkül, hogy az IT-részleg segítségét kellene kérniük.
Az archiválás azonban több előnyt kínálhat az informatikusok munkájának egyszerűsítésénél és egyfajta biztonsági hálónál baj esetére. Az elektronikus kommunikáció központi archívuma többek között az írásos „beszélgetésekről” is képet ad, ami akár a jobb üzleti döntések meghozatalában is segítheti a vállalatokat.
Érdemes ezért időről időre átgondolni az archiválási módszereket, hiszen elképzelhető, hogy a modernebb megoldások jobb funkciókat kínálnak. Azt is célszerű továbbá megvizsgálni, hogy be kell-e vonni új elemeket az archiválandó tartalmak közé, így például a mobil készülékekkel vagy a közösségi médiában generált adatokat, és erre milyen lehetőségek léteznek.
Mit, miért?
Egy iparági kutatás szerint a leggyakrabban archivált tartalmak között magasan vezetnek a céges e-mailek, majd ezt követik a vállalati felhasználók fájljai. Egyre több szervezetnél terjesztik ki azonban az archiválást többek között a SharePointban és egyéb csoportmunka-eszközökben tárolt információkra, az általuk használt fájlszinkronizáló és -megosztó platformokra és chatrendszerekre, a céges telefonokon található adatokra, illetve a szervezet közösségimédia-profiljain megosztott posztokra.
Ezek mind olyan fontos információkat tartalmazhatnak, amelyek segítséget nyújthatnak többek között a vállalat hatékonyságának növeléséhez és kommunikációjának fejlesztéséhez, az esetleges adatszivárgások azonosításához vagy akár az alkalmazottak motivációjának megértéséhez.
Profi segítség
Akár fejleszteni kívánják meglévő archiválási módszereiket, akár most először szeretnének bevezetni egy új megoldást a fontos adataik hosszú távú megőrzésére, a vállalatoknak mindenképpen érdemes megvizsgálniuk, milyen lehetőségeket kínálnak a legfejlettebb eszközök.
A Micro Focus archiválási megoldása, a Retain például lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy egységes módon őrizzék meg az üzleti kommunikáció minden elemét az e-mailektől kezdve a közösségimédia-posztokon át egészen a mobilos tartalmakig, legyen szó privát vagy vállalati tulajdonú, Android, BlackBerry vagy iOS készülékekről. Az eszköz helyben, valamint a felhőben egyaránt használható, és együttműködik Exchange, Office 365, Gmail, GroupWise, Bloomberg, és IBM Notes rendszerekkel egyaránt. Segítségével egyetlen központi helyen tárolható és kereshető minden archivált elem, beleértve az e-maileket, csatolmányokat, feladatokat, mappákat, jegyzeteket, naptárelemeket és -bejegyzéseket, megosztott naptárakat, valamint korábban törölt tételeket. Szükség esetén így rendkívül gyorsan és könnyen elérhető, illetve kereshető az eltárolt kommunikáció.
Kapcsolódó cikkek
- A gépi tanulás lesz a legfontosabb technológia az internet indulása óta
- Okos Város idegrendszert épít a Huawei
- A Kärcher a DXC felhő szolgáltatásával váltott valós idejű, intelligens IT-környezetre
- A Fujitsu IoT-infrastruktúra megoldása az ingatlankezelőknek is jól jön
- Bosch-megoldások a kényelmes és energiatakarékos otthonokért
- Felhős, mégis nyílt kilátások
- A Magyar Suzuki az Oracle felhőjére szavazott
- A Check Point teljeskörű Gen V cyber-védelmi megoldása a felhők számára: CloudGuard
- Vegyes környezet, egységes védelem
- A Microsoft elsőszámú felhőguruja tanította a jövő fejlesztőit
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.