Online játékfejlesztői képzés indul

forrás: Prím Online, 2018. május 13. 10:34

Világszinten 2,2 milliárd játékos tavaly közel 109 milliárd dollárt költött kedvenc kikapcsolódására. Az elképesztő méretű piac pedig egyre több gyakorlott játékfejlesztőt kíván – erre ad választ a már elérhető Unity játékmotor képzés, melynek keretében a NetAcademia online tanítja meg a résztvevőket a játékfejlesztésre.

A játékipari berkekben elismert NewZoo nemrégiben publikált riportja alapján a számítógépre, konzolra és mobilra készített játékok összbevétele tavaly megközelítette a 109 milliárd dollárt, amit 2,2 milliárd gamer produkált. Habár a piacot az olyan nagy stúdiók dominálják, mint például a GTA V-öt kiadó Rockstar Games, tavaly is számos sikert arattak a kisebb, akár néhány főt számláló játékfejlesztők. „Különösen a piac közel felét adó mobiljátékok esetében van relevanciája az akár csak 1-2 fős csapatoknak, ha kreativitásuk révén képesek újat mutatni a játékos társadalom számára. Az elmúlt években egyre komolyabb oktatási igényt tapasztaltunk, amit a munkaerőhiánnyal küzdő hazai, illetve magyarországi fejlesztőbázissal dolgozó játékstúdiók is generáltak – ezért döntöttünk a játékfejlesztői képzés elindítása mellett” – mondta Litkei Péter, a NetAcademia ügyvezetője.

 

Az online tanfolyamsorozat az egyik legismertebb játékmotor – a Unity – használatába vezetik be a résztvevőket. A tanfolyamot Fülöp Ádám tartja, aki nemrégiben csapatával megnyerte a Microsoft innovációs versenyét a GloveEye-jal; a megoldás egy speciális kesztyű és mobiltelefon párosítása révén lehetővé teszi, hogy a vakok és gyengénlátók bármilyen nyomtatott szöveget elolvassanak. „A Unity 10 éve jelent meg, és napjainkra letarolta a mobil játékfejlesztési piacot. Nagyon gyorsan fejlődik, élvezet vele a munka, ráadásul a Unity-ban készített játékok könnyen portolhatók Windows, Maces, de akár konzolos környezetre is, így egy játék sikere megismételhető más platformokon is” – mondta Fülöp Ádám, a NetAcademia Unity oktatója.

 

 

Mario újratöltve

A Unity tanfolyamok keretében 3D-s és klasszikus 2D-s platformer játékokat fejlesztenek a résztvevők. Előbbi esetében kb. 3 óra alatt egy autósverseny készül el mobiltelefonra, míg a kétdimenziós gyakorlatok során egy Super Mariohoz hasonló „mászkálos” játék születik majd a hallgatók kezei között mindössze néhány óra alatt. Ezt követik tematikában a többjátékos, virtuális és kiterjesztett valóság alapú játékok fejlesztéséhez szükséges ismeretek, míg a sort a csapatban való dolgozás, a verziókövetés, illetve a közösségi média integrációs lehetőségeinek ismertetése zárja. „Aki mindezt végigcsinálja, és időt is szán a gyakorlásra, lényegében piacképes játékfejlesztővé válik. Ezt egyébként a NetAcademia Certificate vizsgán bizonyíthatja is, melynek megszerzésével minősített Unity játékfejlesztővé válik” - tette hozzá Litkei Péter. A képzésbe egyébként – visszanézhető videók formájában – bármikor be lehet csatlakozni, az élő oktatások egészen szeptemberig tartanak. 

Kulcsszavak: NetAcademia Unity játék

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01