Sikeres a GDPR Antológia
A Hétpecsét Információbiztonsági Egyesület által megjelent GDPR-antológia látogatottságának száma másfél hét alatt már túllépte az 5000-et.
Az európai általános adatvédelmi rendelet körül kialakult bizonytalanságot és ezzel remélhetőleg a kilátásba helyezett bírságok kockázatát is csökkentheti a Hétpecsét Egyesület által közzétett GDPR-antológia. A közösségi szerkesztésű cikkgyűjtemény segít a felkeszülésben és a Digitalstand oldalán mindenki számára ingyenesen elérhető. Ajánlások alapján közel 100 cikk hitelességét és szakmaiságát ellenőrizték le a szerkesztők, amelyből a meghatározott kulcsszavak alapján a 21 leghasznosabbnak és leghitelesebbnek ítélt forrást válogatták be a gyűjteménybe.
Gasparetz András, a Hétpecsét Információbiztonsági Egyesület elnöke, a GDPR-antológia projekt gazdája a megjelenés apropóján kiemelte: „helyzet van és bizonytalanságot érzünk. A lassan változó és szerteágazó szabályozási rendszer önmagában is nehezen tud olyan állapotot felvenni, amely egyenszilárdságú környezetet teremt. A GDPR hazai bevezetése is számos magyar jogszabállyal igényel(ne) harmonizációt. A pillanatnyi helyzet az, hogy sem a magyar Info tv., sem az L. tv. nem képez szerves egységet az EU-ból érkező GDPR-ral, és számos más jogszabálynak is rendeznie kellene az ellentmondásokat. A bizonytalanságok másik sokak által hangoztatott oka, hogy technológiai fejlődés lényegesen gyorsabb, mint ahogy azt a szabályozás követni tudná.”
Jelenleg 12.600.000 találatot ad a Google a „GDPR”-ra keresve és magyar nyelven is rengeteg forrást találunk. Az ezzel foglalkozó konferenciáknak, s kommunikéknek se szeri, se száma. Tovább nehezíti a helyzetet, hogy a felkészülési idő relatív rövid és csak kevés cég rendelkezik a témában megfelelően jártas szakemberrel. Jogosan vetődött fel az igény egy érthető, hiteles, és emészthető mennyiségű tartalom megjelenésére.
A téma szerteágazó jellege miatt egy újszerű közösségi formát választottak a megvalósításhoz a projekt felelősei; nem állítanak elő saját tartalmat, hanem fontos tárgyszavak alapján önkéntes szerkesztőik szelektálják majd rendszerezik az interneten elérhető cikkeket.
A GDPR-antológia egyik legfontosabb előnye, hogy különböző szakterületeket érintve támogatja a felkészülést az Info törvénynek való megfelelésre minden jogi személy számára, akik valamilyen adatot kezelnek.
A mintegy 130 oldalas GDPR-antológia, az eredeti jogforrásokat feltüntetve a többi között kitér az alapelvek ismertetésére, valamint az alapelvi szintre emelt és az eddigiekhez képest is sokkal inkább a középpontba helyezett elszámoltathatóságra. Lényeges szempont volt, hogy az antológia minél több szakterület számára nyújtson segítséget, így megfelelőségi projekteket találhatunk általános menedzsment, HR és marketing oldalról is. Külön foglalkozik a KKV-kkal valamint a webáruházakkal, amelyek fokozottan érintettek lehetnek. A cikkgyűjtemény tartalmaz iratmintákat és sablonokat is; a GDPR projektterv minta ugyan nem emelhető át önmagában, de hasznos iránymutatást ad.
Az antológia csak magyar cikkeket tartalmaz, de készült egy linkgyűjtemény angol nyelvű anyagokról, hiszen a szerkesztők tisztában voltak vele, hogy számos hasznos információ csak így érhető el.
A GDPR-antológia a Digitalstand oldalán bárki számára ingyenesen elérhető az alábbi linken: https://digitalstand.hu/
Az Egyesület reméli, hogy ezzel is hozzájárul az információs társadalom előnyei mellett jelentkező fenyegetettségek kockázatarányos kezeléséhez.
Kapcsolódó cikkek
- Hogyan érinti a GDPR az oktatási intézményeket?
- Újabb GDPR állásfoglalások a NAIH-tól
- Biztos, hogy a 6 milliárdos bírság nem érinti az Ön cégét?
- GDPR: Nincs 100 százalékos megfelelés
- Facebook-generáció: jog-tudatosabbak lesznek?
- Magyarországi kis- és középvállalkozások felkészülése a GDPR-ra
- GDPR – így kerülhető el a büntetés!
- Digitális cunami söpör végig a piacokon
- GDPR adatkezelési körkép
- Nyakunkon a GDPR
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.