Ösztöndíj programot indít a Magyar Telekom a győri Széchenyi István Egyetemen
Ösztöndíj programot indít a Magyar Telekom a győri Széchenyi István Egyetemen a 2018/19-es tanévtől. Az erről szóló megállapodást május 17-én Győrben, a távközlési világnap alkalmából szervezett konferencián Dr. Tremmel János, a Telekom hálózat technológiai igazgatója és Dr. Szekeres Tamás az UNIVERSITAS-Győr Alapítvány kuratóriumi elnöke írta alá. Az ösztöndíj célja a távközlés, valamint a műszaki-informatika terén kimagaslóan teljesítő diákok ösztönzése, annak érdekében, hogy minél többen helyezkedjenek el az infokommunikáció területén.
Az infokommunikáció és a hozzá kapcsolódó állások rohamtempóban fejlődnek, ezért az oktatási intézményeknek és a munkaadóknak együtt is kell gondolkodniuk arról, milyen részterületekre, kompetenciákra érdemes fókuszálni a képzési idő alatt annak érdekében, hogy a diákok, az egyetem, és az iparág is nyertese legyen a folyamatnak. Emellett az élet minden területét egyre inkább behálózó digitalizáció olyan új ügyféligényeket is teremt, melyekre csak felkészült mérnökök tudnak majd válaszolni.
A Magyar Telekom által indított ösztöndíj-program elsődleges célja, hogy hidat képezzen a tudományos oktatás és a valós gazdasági, iparági kihívások között, és a kettő egymáshoz való közelítésével segítsen piacképes tudást adni a jövő munkavállalóinak. Az ösztöndíjat egy-egy tanévben öt fő nyerheti el, az alapítvány kuratóriuma által kiírt pályázat alapján. Elvárás a pályázókkal szemben, hogy a tanulmányaik és kutatási területük a Magyar Telekom tevékenységéhez kapcsolódjon. Az ösztöndíjasok az anyagi támogatás mellett számíthatnak arra, hogy a Telekom érdekes, izgalmas témák megismeréséhez is megnyitja az utat számunkra, úgy mint a virtualizáció a felhő alapú technológiák, de részt vehetnek 5G-vel kapcsolatos architektúrák, use case-ek megvalósításában, vagy éppen automatizációs és machine learning alapú fejlesztésekben.
„Felelős vállalatként a Magyar Telekom számára kiemelt jelentőségű, hogy a munkaerőpiacra jól képzett, a műszaki pályák iránt érdeklődő, friss gondolkodású fiatalok lépjenek. A Széchenyi István Egyetem, az ország egyik legkiválóbb műszaki felsőoktatás intézményeként, eddig is fontos partnerünk volt, a most induló ösztöndíj programunkkal pedig tovább erősödik szakmai kapcsolatunk az egyetemmel” – emelte ki dr. Tremmel János.
„Az ösztöndíjrendszer reményeim szerint motiválja a hallgatókat az igényes mérnöki munkára, illetve idevonzza a tehetséges és szorgalmas, szakmájuk iránt elkötelezett fiatalokat, miáltal a szak, s így az Egyetem is fejlődik. Kiváló oktatóink anyagi megbecsülése hasonló erővel bír. Egyetemünk oktatói-kutatói bázisát a vállalatok támogatásával meg tudjuk erősíteni, ami kihat hallgatóink habitusára, s így közvetve a cégekre is” –tette hozzá Dr. Kunczmann Miklós dékán.
Kapcsolódó cikkek
- A Magyar Telekom 2018. első negyedéves eredményei
- Változás a Magyar Telekom élén
- MakTel közgyűlési határozat osztalékfizetésről
- Közép-Európa legjobbjai közé választották a Magyar Telekom fenntarthatósági jelentését
- A Magyar Telekom megtartotta Éves Rendes Közgyűlését
- NMHH: tanácsok előfizetőknek az analóg kábeltévézés megszűnése esetén
- A fenntarthatóságot szolgáló digitális megoldásokat díjaz a Magyar Telekom
- Új internetalapú üzenetküldő szolgáltatás indul a Magyar Telekomnál
- Kutas István lesz a Magyar Telekom PR vezetője
- A Facebook legújabb internettechnológiáját teszteli a Magyar Telekom
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.