Hiányszakma: egyre kevesebb a nyomdász is
A Xerox Magyarország és a Nyomda- és Papíripari Szövetség nyomdaipart népszerűsítő, „Print: a Te jövőd” programsorozatának keretében a Xerox csepeli nyomdájában tartott nyílt napot, ahol hátrányos helyzetű fiatalok ismerkedhettek meg a nyomdász szakmával. A szakemberek hiánya nem csak itthon jelent problémát, a Xerox világszerte azon dolgozik, hogy tapasztalt szakembereik át tudják adni tudásukat a fiatal generációknak.
A „Print: a Te jövőd” kampányt 2016-ban indította el a Nyomda- és Papíripari Szövetség azzal a céllal, hogy minél több pályaválasztás előtt álló fiatalt megszólíthassanak. A programsorozat része pályaválasztási iskolai órák és nyomdalátogatások szervezése is, melynek során a szakemberek bemutatják, milyen karrierlehetőségeket rejt a nyomdaipar, és hogy a nyomdász szakma igazi szakmai kihívásokat és kreatív feladatokat tartogat.
A Xerox Magyarország a Nyomda- és Papíripari Szövetséggel együttműködve igyekszik a kampány során közelebb hozni a nyomdaipart a fiatalabb generációkhoz. Az április végi nyomdalátogatáson pesterzsébeti kisiskolásoktól kezdve egészen a közvetlenül pálya- és szakmaválasztás előtt álló gyerekek vehettek részt. A csepeli nyomdában a gyerekek igazi gyakorlati ízelítőt kaptak egy nyomdász mindennapjaiból: kipróbálhatták többek között a hőkötést, a fóliázást és a kiadványok spirálozását is. Az elkészített nyomdai termékeket pedig meg is tarthatták a gyerekek.
Az edukatív program célja az is, hogy a fiatalokat segítsék a pályaválasztásban: „A fiatal generációk nagy része egyáltalán nem ismeri a nyomdai iparágat, így hajlamosak elhamarkodottan beskatulyázni minket. Éppen ezért szervezünk olyan programokat, ahol lehetőséget teremtünk a fiatalok számukra, hogy a nyomdai szakmákat testközelből megismerhessék, és pár óra erejéig ki is próbálhassák a munkafolyamatokat” – mondta Sáránszki Gergely, a Xerox Magyarország Direct szolgáltatások vezetője. A vállalat szerint a probléma megoldásához elengedhetetlen az utánpótlás-nevelés támogatása, a fiatalabb generációk személyes megszólítása. „Napjaink munkáltatói számos új kihívással néznek szembe, különös tekintettel a millenniumi generáció karrierelképzeléseire kell odafigyelniük, ugyanis ezt a korosztályt úgy is tartják számon, mint amelyik a legkönnyebben, viszonylag impulzívan hagyja ott a munkahelyét. Fontos, hogy tapasztalt szakembereink folyamatosan átadhassák tudásukat, mert az egész iparágunk jövője a fiatal generációk kezében van” – tette hozzá.
A szakma helyzetét jól példázza, hogy a nyomdai iparágban dolgozók átlagéletkora világszerte igencsak magas, 40-50 év között mozog. Magyarországon közel 4000 betöltetlen állás van a nyomdaiparban, így a fiatalabb korosztály és a közvetlenül munkaerőpiacra lépés előtt álló millenniumi generáció elérése és megnyerése különös fontos lett az elmúlt években.
Kapcsolódó cikkek
- Eljött a digitális nyomdatermékeknél is az irizáló színek és speciális díszítések világa
- Kasszarobbantó fejlesztéssel készül az OKI Europe a 2018-as FESPA-ra
- A fenntarthatóságra ösztönzi az ügyfeleket a Xerox és a PrintReleaf együttműködése
- Amerikában 2020-ra a mobil munkavállalók lesznek többségben
- A Xerox és az EFI együttműködése a nyomtatás következő generációjának alapjait teremti meg
- A Xerox a technológiai vállalatok legjobbjai között 2018-ban is
- A Xerox a világ legetikusabb vállalatai között
- A Xerox nyomtatói már értik az emberi beszédet
- A Xerox nem csak egy dokumentumkezelő vállalat
- Nem lehet adatokat lopni a Xerox új multifunkciós berendezésein keresztül
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.