A Telekom a hazai piacon elsőként teszi lehetővé az eszközbe épített SIM-kártya használatát hálózatán
Történelmi mérföldkőhöz érkezett a hazai telekommunikációs ágazat: a Magyar Telekom kínálatában 2018. június 13-tól Magyarországon elérhetővé vált az első eSIM-képes eszköz, egy Huawei okosóra.
Az új technológia a belépő a „dolgok internetébe” (IoT), hiszen megnyitja az utat a hálózatba kötött eszközök előtt, amelyek idővel akár helyettesíthetik is a piacon ma még meghatározó szerepet játszó okostelefonokat.
2020-ra a Cisco kutatása szerint 50 milliárd eszköz csatlakozik majd mobilhálózatra, 2025-re pedig ez a szám többszörösére nőhet. Ma még nehéz elképzelni, de 5-10 éven belül így már nem az okostelefonok lehetnek a mobilhálózatok elsődleges használói, hanem más hordozható eszközök: fitneszkarkötők, okosórák, mobil vérnyomásmérők, továbbá autók és különféle szenzorok. Az összekapcsolt eszközök futurisztikus, de már az ajtónkon kopogtató csodálatos világába a rohamos tempóban fejlődő eSIM technológia jelenti a vízumot.
A hagyományos SIM kártyákat felváltó beépített SIM (embedded SIM, eSIM) mindössze 6x5 milliméteres, így kisméretű eszközökben is könnyen elfér. És ami talán ennél is fontosabb, a szolgáltatás igénybevételéhez a továbbiakban nem szükséges a szolgáltatótól fizikai SIM kártyát átvenni és azt a készülékbe helyezni, hanem elegendő a szerződés megkötését követően az interneten keresztül letölteni a felhasználói SIM-profilt. A hagyományos SIM kártyák cseréjével (pl. kisebb kártyát használó készülék vásárlásakor) járó munkafolyamat is egyszerűbbé válik, és ez a mobilszolgáltatók oldalán a hatékonyság növekedésével jár. Az újításnak várhatóan az iparág jövőjére is komoly hatása lesz.
Az új technológia, amely megfelel a GSMA (Global System for Mobile Communications – a világ legnagyobb, mobil szolgáltatókat tömörítő és azok érdekképviseletét ellátó egyesülete) közelmúltban elfogadott, magas biztonsági követelményeknek megfelelő nemzetközi szabványának, immár Magyarországon is kipróbálható: a Telekom elsőként a Huawei Watch 2 okosórát forgalmazza az eSIM-képes eszközök közül. Ezt idővel további eSIM-képes eszközök is követik majd a Telekom kínálatában, ahogy növekszik az igény a helytől és a mobiltelefontól független használhatóság iránt.
„A Magyarország régiós versenyképességében kulcsszerepet játszó digitális transzformációban nagy horderejű előrelépést jelent az eSIM technológia bevezetése” – mondta Pereszlényi Zoltán marketing és értékesítés menedzsment igazgató a Magyar Telekom első virtuális sajtótájékoztatóján. Hozzátette: „számításaik szerint öt éven belül minden felhasználónak átlagosan tíz hálózatba kötött eszköze lesz, ezért idővel egyre több eSIM-képes készüléket és rájuk épülő szolgáltatást fogunk bevezetni. Az új technológia elterjedése az ügyfelek számára nagyobb ügyfélélményt hoz majd, hiszen kényelmesen, online rendelhetik meg és aktiválhatják mobil előfizetésüket.”
Az eSIM megoldás bevezetése a magyar piacra egy többlépcsős fejlesztés első lépéseként, egyelőre tesztprogram keretében indult el. Az eSIM-et tartalmazó eszközt használni kívánó ügyfelek a hagyományos SIM kártya helyett egy aktiváló kódot kapnak majd QR kód formájában. A wifin keresztül az internetre csatlakoztatott készülék ezt beolvasva tölti le a beépített SIM chipre (eSIM) a szolgáltatói profilt, ezt követően aktiválódik a SIM, és kezdhető meg a szolgáltatás igénybevétele. Az eSIM meglévő vagy új havidíjas előfizetéssel, illetve azokhoz igénybe vehető DuoNet opcióval lesz elérhető lakossági, és Tandem opcióval üzleti ügyfelek részére.
További részletek és feltételek a Telekom honlapján olvashatók.
Kapcsolódó cikkek
- Okos Város idegrendszert épít a Huawei
- Új Huawei Watch frissítések érkeztek
- Lopott magyar kamiont fogtak a legújabb mobiltechnológiával
- Új alkalmazásplatform fejlesztése a globális IoT piac szereplőinek
- Egy hónapig ingyenes a Nick Jr. csatorna a Telekomnál
- A Vodafone IoT szolgáltatással segíti az alultápláltság elleni küzdelmet Afrikában
- A Magyar Telekom reagálása az NMHH határozatára
- A SES-12 elindult a pályája felé a SpaceX Falcon 9-es rakétáján
- NMHH: Visszaélésekre alkalmas, ha SMS-üzenettel telefonegyenleget lehet feltölteni
- Az okos készülékeink az új Trójai falovak?
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.