Magyarországra látogat a világ legfiatalabb unikornisa
Markus Villig, napjaink egyik leggyorsabban növekvő utazásmegosztó vállalatának, a Taxify-nak a tulajdonosa június 21-én Magyarországra látogat. A cégvezér Budapesten fogja megosztani tapasztalatait egy nem mindennapi, kötetlen beszélgetés keretein belül a startupok világa iránt érdeklődőkkel. Az eseményen betekintést nyerhetünk az 1 milliárd dollár fölötti értékeltségű startup 24 éves tulajdonosának gondolkodásmódjába.
Markus Villig a világon a legfiatalabb tulajdonosként érdemelte ki az „unikornis” címet, ugyanis cége, a Taxify, 1 milliárd dollár fölötti értékeltségű startup lett a közelmúltban történt 175 millió dollár értékű tőkebevonásnak köszönhetően. A cég rendkívül gyors növekedését figyelembe véve cseppet sem meglepő, hogy az új befektetők közül a legnagyobb a Daimler, mely többek között a Mercedes-Benz tulajdonosa is.
Június 21-én Budapesten rendezik meg a LIFT99 Founders2Founders elnevezésű eseményét, melynek Markus Villig, a Taxify 24 éves tulajdonosa lesz a vendége. A tallinni központú LIFT99 egy meghívásos rendszerrel működő startup közösség, melynek tagjai lehetőséget kapnak arra, hogy megosszák és megvitassák egymással és a kiválasztott érdeklődőkkel tapasztalataikat, tudásukat, és ezáltal közösen fejlődjenek. Az események célja, hogy színpadra szólítsák a világ legeredményesebb vállalkozóit és cégalapítóit, akik így egy exkluzív beszélgetés keretein belül mesélhetik el, hogy hogyan jutottak el az ötlettől a megvalósításig, milyen buktatói lehetnek a cégalapításnak, és mit érdemes mindenképpen megfogadnia annak, aki hasonló sikereket szeretne elérni. A budapesti esemény résztvevői is első kézből hallhatják a világ egyik legsikeresebb srartup tulajdonosának, Markus Villignek a tanácsait.
„A világ legnagyobb technológiai vállalatai eddig jellemzően az USA-ban vagy Ázsiában születtek, azonban itt az idő arra, hogy ezen változtassunk. Egyelőre versenyelőnyben vannak, azonban a történelem azt igazolja, hogy mindig van lehetőség arra, hogy további szereplők is ringbe szálljanak, reméljük, hogy mi lehetünk az egyik európai cég, aki ezt a változást előidézi. Éppen ezért nagyon örülök neki, hogy Budapesten is megoszthatom a Taxify történetét.” – mondta el a cég alapító tulajdonosa közelgő magyarországi látogatásával kapcsolatban.
A mindössze 24 éves stratup tulajdonos Villig 2013-ban Észtországban, a szüleitől a főiskolai tanulmányaira kapott pénzből dolgozta ki a szolgáltatás első változatát, és saját maga toborozta az első sofőröket is ötlete megvalósításához. Öt év alatt a cég a világ egy jelentős részét meghódította Tallinnból indulva, ugyanis napjainkra már több mint 25 országban vannak jelen 500 000 sofőrrel, és 10 milliónál is több utas használja a Taxify-t világszerte.
Az eseményt szervező LIFT99 idén júniusban indítja el több mint 2 millió dolláros beruházással a LIFT99 Skillsharing Platform névre keresztelt applikációját, melynek az a célja, hogy jelenlegi és jövőbeni cégalapítók ezen a felületen oszthassák meg egymással ötleteiket, tapasztalataikat és szakértelmüket annak érdekében, hogy segíthessék egymás fejlődését.
A LIFT99 Founders2Founders budapesti eseményre itt lehet regisztrálni.
Kapcsolódó cikkek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.