Önvezető autók: a felhasználók guruló hálószobát és irodát szeretnének
Az autósok elsősorban alvással és szórakozással töltenék az időt az önvezető autókban, ám ha hivatalos útra mennének, akkor inkább dolgoznának az autóvezetés helyett. Erre jutott 5 országban végzett felmérésével a stuttgarti központú Horváth & Partners csoport, amelynek a budapesti IFUA Horváth & Partners vezetési tanácsadó cég is tagja.
Nem mindegy az sem, hogy hányan ülnek az autóban. Az egyedül utazók 62 százaléka válaszolta, hogy elsősorban aludna vagy pihenne, míg ha legalább két ember van a kocsiban, akkor ők 65 százalékban a szórakozást részesítenék előnyben.
A tanácsadók az Egyesült Államokban, Kínában, Japánban, Németországban és Franciaországban kérdezték meg az autósokat, mindegyik országban ötszázat. Közülük legjobban a kínaiak lelkesednek az önvezető autókért. Őket követik a japánok, akik viszont nem szeretnének túl mélyre nyúlni a pénztárcájukba e funkcióért cserébe. A jelenségnek az a magyarázata, hogy a japánok naponta átlagosan csak 44 percet töltenek a kocsiban, míg az összes megkérdezett átlaga napi 70 perc.
A németek a leginkább visszafogottak, ők tartanak a biztonsági kockázatoktól. Ám azok a németek, akiket érdekel a koncepció, a legnagyobb felárat lennének hajlandóak fizetni az önvezetésért: a válaszolók egyharmada akár 1500 eurót is adna e lehetőségért.
A franciáknak tetszik leginkább az az ötlet, hogy car sharing formában utazzanak önvezető autóban. Az amerikaiak ezzel szemben nem szívesen mondanának le a saját kocsiról.
A felmérésről
A stuttgarti központú Horváth & Partners csoport - amelynek a budapesti IFUA Horváth & Partners vezetési tanácsadó cég is tagja – és a Fraunhofer Institute 2500 autóst kérdezett meg az Egyesült Államokban, Kínában, Japánban, Németországban és Franciaországban az önvezető autózásról. A reprezentatív online felmérésben mindegyik országból 500-an vettek rész.
Kapcsolódó cikkek
- A Vatera és az eNET felmérése a magyar otthonokban fellelhető értékekről
- PayPal felmérés a videójátékokhoz kapcsolódó magyar szokásokról
- A mesterséges intelligencia is a toborzás szolgálatába áll
- Közösségi gazdaság újratöltve
- Deloitte IFRS-felmérés: jelentős változások az előző évhez képest
- Ugrásszerűen megnőtt a hatvan éven felüli internetezők száma
- Ezért rendel a magyar Kínából
- Vatera-felmérés a hazai könyvvásárlási és olvasási szokásokról
- Ingyen wifi teszi boldoggá a magyar okoskütyühasználót
- A hiányszakmákban átlagosan 30 százalékkal nőttek a bérek az elmúlt évben
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.