A Fujitsu megoldásával egy héten belül tesztelhető a blokklánc üzleti modellje
A Fujitsu immár elérhető, rendkívül gyors blokklánc-megvalósítási keretrendszerével mindössze öt napon belül kidolgozható az új termékprototípus (Minimum Viable Product, MVP). A megoldás olyan szervezeteknek készült, amelyek most indítják el blokklánc-fejlesztésüket, vagy meglévő fejlesztési projektjük kockázatát szeretnék mérsékelni.
A keretrendszer központi eleme egy egyhetes felmérés, amelynek során a Fujitsu ügyfelével közösen új üzleti ötleteket dolgoz ki a blokklánc vagy más DLT-technológiák alapján. A cél azoknak a konkrét üzleti folyamatoknak az azonosítása és tesztelése, amelyek alkalmasak a teljes körű megvalósításra. Az üzleti modellre (Proof of Business, PoB) épülő szemléletnél ezt a vizsgálatot még a koncepció tesztelése (Proof of Concept, PoC) előtt elvégzik – ezzel elkerülik a blokklánc-projektek gyakori buktatóit és az értékteremtést állítják a középpontba.
A blokklánc PoB-felmérésével az érintettek kiinduló Hyperledger Fabric alkalmazást hozhatnak létre, és a nagyvállalati környezetben nyújtott teljesítményt megvizsgálva felmérhetik a benne rejlő lehetőségeket. Az alkalmazást MVP-elvek szerint dolgozzák ki, amelyek értelmében elegendő értéket kell teremtenie ahhoz, hogy az emberek szívesen használják, megfelelő jövőbeni potenciált kell felmutatnia a korai bevezetők hűségének megőrzéséhez, és teljes visszacsatolással kell támogatnia a jövőbeni fejlesztést.
A felmérést a Fujitsu globális blokklánc-szakértői végzik, a Fujitsu bevált HXD (Human-Centric Experience Design) gyors átalakítási módszertanába* ágyazott felismeréseket, ötleteket és műszaki szakértelmet hasznosítva. A HXD-t a Fujitsu Japánban fejlesztette ki, és digitális átalakulási ügyfélprojektek százain tesztelte. Ma ez képezi a működés alapját a Fujitsu digitális átalakulást támogató központjainak globális hálózatában, például az új keretrendszerért felelős brüsszeli Blokklánc-Innovációs Központban.
Frederik de Breuck, a Blokklánc-Innovációs Központ vezetője szerint „a blokklánc és a többi elosztott főkönyvi technológia szervezetek és teljes iparágak működését alakíthatja át. Az ügyfelek irányából érkező rendkívüli érdeklődésre reagálva dolgoztuk ki ezt a kulcsrakész csomagot, amely nem csupán az ügyfelek blokklánc-projektjeinek elindítására, hanem a már futó projektek felülvizsgálatára és továbbfejlesztésére is jól használható. Arra számítunk, hogy az EMEIA-régióban azonnal elérhető megoldás hozzájárul a blokkláncban rejlő lehetőségek kiaknázásához a különféle üzleti területeken.”
A Fujitsu a DLT-piac vezető vállalata, közel 50 blokklánchoz kapcsolódó szabadalommal. Szorosan közreműködik az elosztott főkönyvi technológiák fejlesztésében, kiemelt figyelemmel a Hyperledger Fabric megoldásra. A Hyperledger Fabric a blokklánc-keretrendszer egyik implementációja, a több iparág üzleti alkalmazásaihoz nagyvállalati szoftvereket fejlesztő The Linux Foundation konzorcium Hyperledger projektjeinek egyike. A Fujitsu a konzorcium kiemelt tagjaként részt vesz a vezetőség és a műszaki irányítóbizottság munkájában. A kiemelt tagok közé tartozik még az Intel és a Deutsche Börse is.
A Fujitsu nagyvállalati ügyfelek megbízásából már ma is dolgozik olyan koncepció-tesztelési projekteken (PoC), amelyek – a co-creation elveit követve – a Hyperledger Fabric alapjaira épülnek. Célja, hogy ezek a projektek a használati forgatókönyvek alapján üzleti értéket teremtsenek, és segítsenek az ügyfeleknek minél gyorsabban továbblépni a megvalósítás PoC utáni szakaszára. Blokklánc-jövőképe értelmében a Fujitsu nagyvállalati kategóriájú blokklánc-keretrendszert kíván kiépíteni a Hyperledger Fabric előnyeire támaszkodva. Ezzel a céllal összhangban a Fujitsu ügyfelei már ma is igénybe vehetik a Blockchain Platform Service kulcsrakész, „szolgáltatásként nyújtott blokklánc” megoldást. Az ezt választó nagyvállalatoknak nem kell házon belül, saját teljes körű blokklánc-képességek kiépítésével bajlódniuk.
Ár és piaci bevezetés
A Fujitsu ötnapos gyors blokklánc-megvalósítási programja már jelenleg is elérhető az EMEIA-régióban, 9900 euró induló áron.
______________
* A HXD (Human-Centric Experience Design) a Fujitsu vállalati változáskezelési filozófiájára és a tervalapú gondolkodásra (Design Thinking) épülő koncepció, amely újszerű gondolkodásmóddal és kreatív szemlélettel támogatja az emberközpontú innováció megvalósítását. A Japánban kidolgozott és számos ügyfélprojekt során továbbfejlesztett HXD gyorsítja a kreatív folyamatokat és ezen keresztül magát az átalakulást.
Kapcsolódó cikkek
- Gazdaságos és megbízható archiválási megoldás közepes méretű környezetekbe
- A Fujitsu hatodik éve „Vezet” a Gartner szerint
- A HTC első blokklánc telefonjával ismét a felhasználó rendelkezhet értékei és adatai felett
- A Fujitsu új Threat 360 szolgáltatása átfogó képet ad a kiberbiztonsági kockázatokról
- Intelligens kulcsot ad a vállalatok kezébe az SAP
- A Fujitsu új szolgáltatói programot indít az EMEIA-régióban
- Microsoft mennyiségi licencértékesítés a Tech Data-nál
- A Fujitsu SAP-szoftverekhez készült szolgáltatási és infrastruktúra-portfólióval egyszerűsíti a digitális átalakulást
- A jó szereposztás nem csak a moziban fontos
- A Fujitsu a nemrég elindított AI4People Forum alapító tagja
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.