Startupból világcég – ez kell a sikerhez
Jó csapat és menedzsment, működőképes stratégia, hosszú távú célkitűzés és egy csipetnyi szerencse – ha ezek az összetevők adottak, egy Magyarországról indult startup is meghódíthatja a világpiacot, ahogyan az NNG példája is mutatja. Az autóipar legnagyobb szereplőinek szállító cég kétszer is szerepelt a Deloitte „Technology Fast 50 Central Europe” rangsorában.
Mindössze 4 évvel az alapítás után, 2008-ban már szerepelt a Deloitte „Technology Fast 50 Central Europe” listáján az NNG, majd a következő évben ismét bekerült a régió leggyorsabban növekvő innovatív vállalkozásai közé. A társaság a 2006-os CeBIT-en jelent meg a nemzetközi nyilvánosság előtt navigációs megoldásával, és az ottani siker komoly lökést adott a vállalat fejlődésének, aminek köszönhetően néhány éven belül saját piacukon az egyik legnagyobb szereplővé váltak.
„Nem hátrányként, hanem inkább előnyként éltük meg, hogy egy viszonylag kis piacon, Magyarországon indultunk el. A technológiát az emberek hozzák létre és a magyar mérnökök szaktudása kiemelkedő, a kreativitás és a szakmai ismeretek, amik jellemzik őket, komoly versenyelőnyt jelentenek. Emellett abból adódóan, hogy kis piacról van szó, mindig kreatív megoldásokkal kell előjönni, és ez bizony nagy rugalmasságot eredményez. A nyugati világból érkező nagy versenytársainkra sokkal kevésbé jellemző a technológiai függetlenség és rugalmasság, mint ránk” – mondta el Nagy István, az NNG pénzügyi vezetője.
„A sikerünk egyik legfontosabb eleme hogy időben felismerjük a piaci igényeket, trendeket és ennek megfelelően dolgozzuk ki a stratégiát. Ebben kulcsszerepe van a csapatnak,az alapítóknak, a tulajdonosoknak és a menedzsmentnek is. Ha ezek a feltételek adottak, akkor a többi tényező már szinte jön magától. Persze egy kis szerencse is kell ahhoz, hogy valaki jó időben, jó helyen legyen és jó döntéseket hozzon” – fűzte hozzá Nagy István.
A ma már közel ezer főt foglalkoztató NNG 2008-ban hozott egy fontos stratégiai döntést, amely értelmében a korábbi PND (Personal Navigation Device) fókuszt áthelyezve átálltak az autóipar kiszolgálására. „Minden külső visszajelzés hasznos a menedzsmentnek és a munkavállalóknak is, hiszen belső energiatöbbletet ad és visszaigazolása annak, hogy amit csinálunk elismerésre méltó és valóban jó úton haladunk. A Deloitte Technology Fast 50-be való bekerülés egyrészt ezt jelentette számunkra, másrészt pedig a piacon való megjelenés szempontjából is kifejezetten pozitív hozadéka volt. Ezzel egy olyan visszaigazolást kaptunk, mely a piac, a partnerek számára is megerősítette, hogy az NNG megbízható partner, akire lehet számítani” – tette hozzá az NNG pénzügyi vezetője.
„A Deloitte „Technology Fast 50 Central Europe” rangsorban az NNG mellett korábban olyan magyar cégek szerepeltek, mint a Tresorit, a Starschema vagy a Solvo Biotechnology. Az ő példájuk mutatja, hogy kreativitással, kitartással Magyarországról indulva is elérhet nemzetközi sikereket egy startup. A Fast 50 programunk egyik kiemelt célja, hogy felhívjuk az innovatív cégekre a figyelmet és biztos vagyok abban, hogy a következő években szép számmal találkozunk majd az NNG-hez, illetve a többi említett társasághoz hasonló magyar sikersztorival” – mondta el Csűrös Balázs, a Deloitte Magyarország Technology Fast 50 programért felelős vezetője.
A Deloitte idén ismét meghirdette a „Technology Fast 50 Central Europe” versenyt, amire a 2014-2017 között látványos bevételnövekedést felmutató innovatív cégek jelentkezését várják a régió 18 országából.
A Technology Fast 50 Central Europe versenyre a http://www.deloitte.com/hu/fast50 weboldalon lehet jelentkezni 2018. július 31-ig, a rangsort 2018. október 11-én mutatják be. Valamennyi, a feltételnek megfelelő jelentkező automatikusan részt vesz a Deloitte EMEA Technology Fast 500 versenyen is.
További részleteket tudhat meg a Deloitte podcastjából.
Kapcsolódó cikkek
- Tilos lesz a vevők hátrányos megkülönböztetése: itt a geo-blocking szigorítás
- Közeledik a türelmi időszak vége az online számlaadat-szolgáltatás kapcsán
- Innováció nélkül nincs növekedés
- A multik kerülhetnek először célkeresztbe a GDPR miatt
- Új vezető a Deloitte Magyarország German Desk üzletágánál
- Ideje felkészülni a vállalkozásoknak az Ipar 4.0-ra
- Indul a Deloitte Technology Fast 50
- GDPR: büntetni a NAIH fog, de a kis- és középvállalatokat egyelőre csak figyelmezteti
- Magyarországról nevezik ki a Deloitte közép-európai pénzügyi tanácsadási üzletágának új vezetőjét
- Kedvező piaci dinamika a hazai vállalatértékesítési és felvásárlási piacon
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.