Egységes digitális szolgáltatások a V4-en belül
Határon átnyúló, egységes digitális szolgáltatások bevezetésének feltételeit tartalmazó dokumentumot hozott létre a 100%-ban állami tulajdonú Nemzeti Mobilfizetési Zrt. A V4 tagországok szakmai szervezeteivel folytatott egyéves konzultációs folyamat végén a tegnapi napon a Visegrádi Csoport Magyar Elnökségének honlapján publikálta a Társaság a „V4 Smart Platform White Paper” dokumentumot.
A 2016-2017. évi lengyel Visegrádi Elnökségi Program során megkezdett - a digitalizáció területét érintő - törekvéseket folytatva, a 2017-2018-as magyar Elnökségi Program Digitális Visegrád alpontjába megfogalmazásra került a V4 Smart Platform Projekt, amellyel a magyar V4-elnökség egy közös, digitális szolgáltatási tér kialakítását kezdeményezte. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által elindított V4 Smart Platform kialakításának célja, hogy a V4 tagországokban közösen bevezethető, egységesen átjárható és a lakosság kényelmét, a közigazgatást segítő elektronikus szolgáltatások valósuljanak meg. A V4 Smart Platform Projekt fókuszai között szerepel a V4 digitális szakmai közösség létrehozása, továbbá megfogalmazásra kerültek az ún. határokon átnyúló lehetséges szolgáltatásfejlesztési javaslatok, amelyek a „V4 Smart Platform White Paper” című dokumentumban kerültek összefoglalásra.
„A V4 Smart Platform Projekt létrehozásával az volt a célunk, hogy a visegrádi tagországok digitális szolgáltatásait meghatározó szakmai szervezetek és vállalkozások szinergiáin alapuló kölcsönös, egymás előnyeit szolgáló együttműködések alakuljanak ki. Olyan együttműködési lehetőségeket kerestünk, amelyek hosszútávon túlmutathatnak a magyar elnökségi időszakon, amely a V4 tagországokban közösen bevezethető, egységesen átjárható, a lakosság kényelmét és a közigazgatást segítő elektronikus megoldásokat támogatja. A V4 Smart Platform Projekt megvalósításával összefüggésben három területet, az egységes közlekedési (mobilitási), az egységes turisztikai és az egységes elektronikus és mobilfizetési szolgáltatásokat azonosítottuk be, mint olyan területeket, ahol átjárható elektronikus szolgáltatásokat lehet elindítani. A V4 Smart Platform White Paper dokumentumban a következő időszak fejlesztési irányait mutatjuk be, azokat a javaslatokat, amelyekkel a visegrádi tagországok az Európai Unión belül képesek lehetnek egységes elektronikus szolgáltatások kialakítására és bevezetésére” – nyilatkozta Veres Mihály a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója.
A V4 Smart Platform White Paper és a bejelentés a Visegrádi Csoport Magyar Elnökségének hivatalos oldalán a http://v4.gov.hu/megjelent-a-2017-18-as-magyar-v4-elnokseg-kereteben-elinditott-v4-smart-platform-szakmai-dokumentuma címen érhető el.
Nemzeti Mobilfizetési Zrt.
Kapcsolódó cikkek
- Sikeres a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer
- Mobilfizetés már a fesztiválokon is!
- Mobilfizetéssel lehet jegyet venni a Budakeszi Vadasparkba
- Új funkciókkal bővül a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. applikációja
- NFC fizetéssel könnyebb az élet
- Új funkciók bevezetése, rendszerfejlesztési leállás
- Vasárnap karbantartás miatt üzemszünet
- Elkészült az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége Etikai Kódexe
- Karbantartás a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. rendszerén
- A Cellum Global befektetési megállapodást írt alá az indonéz Telkommal
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig
Az ELTE Informatikai Kar idén a „Semmiből született csodák – A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig” című rendezvénnyel csatlakozott a Lányok Napja országos programhoz.
Kén-hexafluorid betiltása – Nem gáz többé!
Az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése az egész világon hatalmas feladat, és e küldetés része a kén-hexafluorid (SF6) gáz teljes körű betiltása is. Ez különösen a villamosenergia-iparban jelent komoly változást, hiszen a kapcsolóberendezések szigeteléséhez eddig rendszerint ezt az anyagot használták.
Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől
Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.
A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.