Négymilliárd forintos informatikai fejlesztéssel folytatódik a MÁV-csoport megújulása
3,6 milliárd forint értékű támogatási szerződést kötött az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) keretén belül az Innovációs és Technológiai Minisztérium a MÁV-START Zrt. és a MÁV Zrt. alkotta konzorciummal.
Az „Infrastruktúra és gördülő állomány karbantartó szoftver és IT alkalmazás konszolidáció II. ütem” (INKA2) elnevezésű közlekedésfejlesztési projekt a cégcsoport-szintű gördülőállomány-karbantartás és az erőforrástervezés újratervezett üzleti folyamatait támogató integrált és konszolidált informatikai rendszer bevezetését tűzte ki célul. A másfél éves informatikai fejlesztés végrehajtására a vasúttársaság a DXC Technology Kft.-vel szerződött.
A minisztérium a közel négymilliárd forint értékű projekt bekerülési értékének mintegy 90%-ára vállalt támogatási kötelezettséget.
A DXC Technology Kft. nyílt, európai uniós értékhatárt elérő, egyfordulós közbeszerzési eljárásban nyerte el az INKA2 rendszer megvalósítását, amire maximum 22 hónap áll rendelkezésre.
A MÁV-csoport az INKA alapprojekt által elindított INKA programot az IKOP 2. prioritási tengely céljainak megfelelően valósította, illetve valósítja meg. Az operatív program fő célja az ország és a régióközpontok nemzetközi vasúti elérhetőségének javítása, ami szorosan illeszkedik a Nemzeti Közlekedési Stratégia és az Országos Vasútfejlesztési Koncepció céljaihoz is.
Az INKA programon belül induló INKA2 projekt az IKOP 2. prioritási tengelyével összhangban célul tűzte ki a gördülőállomány kapacitásainak magasabb szintű rendelkezésre állását, ezáltal a menetrendszerűség, valamint a kapacitások értékesítési lehetőségeinek javítását, a szolgáltatási színvonal növelését.
Az INKA2 projekt tartalmilag – a MÁV-csoport 2017 januárjában bevezetett egységes vállalatirányítási rendszeréhez illeszkedően – az alábbi egységekből áll:
- Gördülőállomány műszaki folyamatait támogató megoldás (a pályavasút műszaki tevékenységeit támogató integrált alaprendszerhez hasonló, ahhoz illeszkedő, illetve illeszthető informatikai rendszer bevezetése a gördülőállomány műszaki feladatainak támogatására)
- Erőforrás-tervezést (személyzet és jármű) támogató informatikai megoldás (vezénylést támogató funkciók bevezetése szerelvényforduló-, mozdonyforduló- és személyzetvezénylő rendszer keretében dinamikusan változó környezetben is – mozgó jármű, mozgó személyzet)
- Logisztikai funkciókat támogató informatikai megoldás (a logisztikai folyamatokhoz kapcsolódó beszerzési igénykezelés a MÁV-cégcsoport Basware-felhasználói számára, valamint az INKA1 megoldáshoz illeszkedő műszaki területre kiterjesztett raktári funkciók)
- Adattárház jellegű funkciókat (rugalmas riportkészítő) támogató informatikai megoldás
A MÁV-csoport vezetői biztosak abban, hogy az INKA2 projekt megvalósítása komoly lépés a vállalat működéskorszerűsítésének folyamatában, aminek előnyeit az ügyfelek is érzékelni fogják.
Kapcsolódó cikkek
- Már kétszázezernél is többen használják a Vonatinfó applikációt
- Ne tépje ki gyökerestül, avagy az IT-modernizáció három alappillére
- Észtország magyar informatikusokat toboroz
- Sokat érhet egy jó fénykép a MÁV pályázatán
- Mintegy százezer informatikai eszközt kapnak iskolák
- #CodeLikeAGirl – mert a technológia világának szüksége van a lányokra!
- Vegyen vonatjegyet bármely okostelefonnal!
- Van egy ember a cégnél, akit ritkán látni, de ha baj van, azonnal hívhatjuk
- Elindult a MÁV-csoport Instagram-oldala
- A lányoké a jövő az informatikában?
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.