Német on-line vásárlók: fő a biztonság!
MTI Sajtóadatbank, 2000. december 12. 10:45
A német internethasználók körében az on-line bevásárlás mindinkább közkedvelt, a biztonság kérdése azonban az első helyre került a problémák listáján - derül ki egy hétfőn Bonnban nyilvánosságra hozott tanulmányból.
A ComCult Research tanulmánya - a Deutsche Post AG megbízásából - rávilágít, hogy a használók fele rendszeresen vásárol az interneten. Öt szörföző közül négynek máris vannak tapasztalatai az on-line bevásárlásról.
A nem vásárlók és az alkalmi vásárlók közti különbséget a fizetéssel és a szállítási határidővel kapcsolatos biztonsági megfontolások jelentik. Ez inkább érzelmi alapon működik: az új vásárlók leginkább abban a cégben bíznak, amelynek nevét ismerik.
Az internetet ágazatonként eltérően használják vásárlásra az emberek: a könyvek, CD-k, videók, számítógépek, pénzügyi szolgáltatások piaca már bejáratott. Nagy lehetőségek rejlenek a rendezvénybelépők árusításában, a szállodai és repülőjegy-foglalásokban, az irodai, iskolai és ajándéktárgyak értékesítésében. Erősen növekszik a kereslet a háztartási gépek, kerti és otthoni szerszámok internetes vásárlása iránt is.
Kapcsolódó cikkek
- E-kereskedelem: fogy a bizalom a csalások miatt
- Véget ért a netes szex-éhség időszaka
- E-Commerce-díjban részesült Nagy Zsolt
- A magyar internetezők vásárlási szokásai
- Többet költenek a netes vásárlók
- 18 milliárd forint körül alakul az internetes kiskereskedelmi forgalom
- Elégedetlenebbek lettek az Amazon és eBay vevői
- Intelligens iroda, virtuális ember
- A spam-ek miatt megrendülhet a bizalom az online kereskedelemben
- USA - 28,1 százalékkal bővült az internetes kereskedelem