Elégedetlenebbek lettek az Amazon és eBay vevői
A michigeni egyetem piackutatóinak a munkáját az egész amerikai gazdaságban igen komolyan szokták venni, úgyhogy az évenként kiadott ACSI változásait a vevői viselkedés fontos barométerének tekintik. Beleértve az online piac mérőszámait is.
Online piac 2004-ben: 4,8 százalék esés
Az online piac mutatóját 2000-ben vették föl az indexbe. Azóta először tapasztalták a csökkenését. Ráadásul a négy legnagyobb esés egyikeként. Élen járt a csökkenés „megtermelésében” az Amazon és az eBay. Az Amazonnak az ACSI 10-éves történetében legmagasabb, 88-as indexe 4,5 százalékkal, 84-re csökkent. Az eBay 84-es indexe pedig 4,7 százalékkal, 80-ra csökkent.
ForeSee Results
A kutatásokat támogató ForeSee Results szerint az e-kereskedelmi cégek fókuszváltásával kapcsolatos lehet a vevői elégedettség csökkenése. Azt hitték, hogy a váltást a vevők nem fogják észre venni, de tévedtek.
Ross School of Business
Az egyetem üzleti iskolájának a kutatói, akik az index mérését a kezükben tartják, az online adatokat az erre szakosodott ForeSee Results-el együttműködve készítik. Ők dolgozták ki azt a képletet, ami mérni tudja a weboldalak vendégeinek a viselkedését. Milyen faktorok hatnak rájuk?
Larry Freed, a ForeSee Results elemzője, úgy véli, hogy az Amazon túl nagyot váltott, amikor a könyvkereskedelemről egyszer csak áttért arra, hogy minden tücsköt-bogarat árulni kezdett. Nemhogy újabb vevőket vonzott volna, hanem a régebbieket is elijesztette.
Dettó, az eBay esetében. Ami szintén hirtelen kezdte bővíteni az üzleti modelljét.
A világhálón még kevésbé szeretik a nagyáruházakat?
Az eddig mondottakból az lehet leszűrni, hogy a neten a vevők a szűk termékkörre specializált e-üzleteket kedvelik. Lehet, hogy talán ez a baj Magyarországon is? Kevés a jól fókuszált e-áruház?
e-kereskedelem = kártyával, telefonnal stb. lehet fizetni a neten?
Bár a magyar online közönség, a cikkíró gyanúja szerint, még mindig nagyon fél a netes fizetésektől, rettegve a csalásoktól, azért a netes kártyahasználat, valamint az online bankok használata, egyre jelentősebb. Csakhogy, ez még nem egyenlő az online kereskedelemmel. A helyzeten azért valamit lendíthet a Fizetek.hu online pénzügyi klíring szolgáltatás megjelenése. Hogy ez sem fogja futótűzként megoldani a hazai terjedést, arra jellemző, hogy a cikkíró már két hónapja készül valami saját példa összefabrikálására a saját honlapjain, de mindeddig nem volt lelkiereje megtenni. Talán mások is hasonló attitűddel küszködnek.
B2B, CRM vagy mi a fejlődési irány?
További kérdés, hogy vajon a nagyközönséget (CRM) vagy az üzleti partnereket (B2B) kell megcélozni. Az utóbbi látszik könnyebb esetnek. Talán tényleg ezzel kellene beindulni. Aztán evés közben megjöhet az étvágy.
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig
Az ELTE Informatikai Kar idén a „Semmiből született csodák – A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig” című rendezvénnyel csatlakozott a Lányok Napja országos programhoz.
Kén-hexafluorid betiltása – Nem gáz többé!
Az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése az egész világon hatalmas feladat, és e küldetés része a kén-hexafluorid (SF6) gáz teljes körű betiltása is. Ez különösen a villamosenergia-iparban jelent komoly változást, hiszen a kapcsolóberendezések szigeteléséhez eddig rendszerint ezt az anyagot használták.
Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől
Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.
A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.